om amming

....123456

Forumet er livet
Har en diskusjon med sambo etter en episode med et familiemedlem i går..

Så lurer jeg på kunne du ammet andres unger eller latt noen andre ammet din unge.
Gjerne begrunn

Ja, det tror jeg nok... Men førstevalget mitt ville vært mme, så sær er jeg..

Bestekompisen min gjorde det med gutten sin. Mora hadde ikke fått melk enda, så han lot ei venninne amme det barnet..

Ja det kunne jeg gjort,om mme var utelukket.

tror det er vanskelig å svare på før man sitter midt oppi situasjonen. akkurat nå grøsser jeg av tanken... skulle vært noen jeg kjente veldig veldig godt i såfall... eller nei... eller...

Ja, det er da ikke noe problem. [:)]

Ikke pokker om noen får amme datter'n min!
Jeg kunne godt gitt morsmelk til en annens BABY/NYFØDT,men det på flaske..

Jeg har alltid synes at det har vært ekkelt.

MEN da minsten var et par måneder, og jeg passet på min nevø på ca 1 mnd, og han ble helt krakilsk og jeg ikke hadde mme
var jeg på vei til å amme han, men søsteren min kom hjem akkurat i tide !
Nå skal det sies at hun sa at hun synes det var ok før hun dro, pluss at jeg kjenner de veldig godt.

Må være en god grunn, og noen man kjenner godt synes jeg. Pluss at de må være spedbarn. Mener jeg da.

Nei.
Amming er noe personlig mener jeg. Noe mellom mor og barn som skaper et spesielt bånd dem i mellom.
Det er ikke bare mat.

Om det var livsviktig for barnet mitt måtte det være eneste grunnen for at noen andre skulle ammet babyen.
Kunne også ammet andre barn om det var lisviktig. ( Men ikke over lang tid ! )

ORIGINAL: StinkiStini

Nei.
Amming er noe personlig mener jeg. Noe mellom mor og barn som skaper et spesielt bånd dem i mellom.
Det er ikke bare mat.

Om det var livsviktig for barnet mitt måtte det være eneste grunnen for at noen andre skulle ammet babyen.
Kunne også ammet andre barn om det var lisviktig. ( Men ikke over lang tid ! )

signerer denne!

jeg fikk tilbudet av et par men haddde nok aldri fått meg til å gjøre d med mindre jeg var på fjellet å inntet annet valg hehe

[;)]Min aller beste veninne fikk en datter da min eldste var et par mnt gammel. Den vesle jenta ble veldig syk ,og hadde bla blodforgiftning i hele kroppen. Da hun ble utskrevet fra Aker så hadde mammaen ikke melk til henne. Og derfor ammet jeg to barn i en periode på ca 4 uker. Da hadde jentungen blitt så sterk og frisk at det var greit å begyne med mme. (Veninnen min fikk tilbud om å få mm fra mmsentralen ,men vi syntes det var bedre å gjøre det slik vi gjorde.) Så jeg ammet vesla to ganger om dagen + pumpet nok så hun fikk med seg "flaskeniste" hjem[:D]
[8|]Men,vet egentlig ikke om jeg ville gjort det for noen andre - om ikke liv sto på spill da...

Ville kanskje ikke gjort det "for moro skyld", men om det var nødvendig ville jeg både ammet et annet barn og latt noen amme mitt barn.
Husker jeg spøkte med det da jeg ammet, og gutten min bare vokste og vokste, at jeg fint kunne ammet to barn. [;)]
Ville sikkert vært litt sært i starten, men det var jo sært å legge Jr. til brystet i begynnelsen også...

Ren vanesak, og for noen hundre år siden var det å bruke amme ikke bare vanlig, det ble ansett som det beste - den fine fruen kunne da ikke forventes å vippe frem brystet og amme SELV! [;)]

Back
Topp