Om 14 dager er lillebror her

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Jeg skal ha keisersnitt denne gangen, og datoen er 10.juli så nå er det bare 2 uker til vi har lillebror her :) Helt merkelig å vite dato og tid for når det skal skje, i forhold til å gå å vente på en vaginal fødsel. Gleder meg :)

Så spennende!
Litt misunnelig på det å ha en eksakt dato, men er ikke noe keen på å ha ks når jeg er førstegangsfødende...

Masse lykke til om 2 uker! Ungene popper jo ut disse dager - spennende å følge med :)

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Så spennende!
Litt misunnelig på det å ha en eksakt dato, men er ikke noe keen på å ha ks når jeg er førstegangsfødende...

Masse lykke til om 2 uker! Ungene popper jo ut disse dager - spennende å følge med :)

Tusen takk :) Hadde heller ikke villet hatt ks som førstegangs, men på grunn av rask fødsel sist og store rupturer + sannsynligvis enda raskere fødsel nå, estimert stor gutt og jeg har fått polyhydramnion (for mye fostervann) så skal fødselen foregå i kontrollerte former og det er en avgjørelse jeg også er veldig fornøyd med :)

Tusen takk :) Hadde heller ikke villet hatt ks som førstegangs, men på grunn av rask fødsel sist og store rupturer + sannsynligvis enda raskere fødsel nå, estimert stor gutt og jeg har fått polyhydramnion (for mye fostervann) så skal fødselen foregå i kontrollerte former og det er en avgjørelse jeg også er veldig fornøyd med :)
Ser den! Mor og barns sikkerhet kommer først!
Kan jeg spør om hvor raskt og hvor mye ruptur som skjedde? (Trenger ikke svare om du ikke ønsker).
Er bare nysgjerrig på hva som kan gå galt - fagpersonell jeg har spurt sier det er sjeldent ting går galt, så får aldri vite noe...

Ser den! Mor og barns sikkerhet kommer først!
Kan jeg spør om hvor raskt og hvor mye ruptur som skjedde? (Trenger ikke svare om du ikke ønsker).
Er bare nysgjerrig på hva som kan gå galt - fagpersonell jeg har spurt sier det er sjeldent ting går galt, så får aldri vite noe...

Ingen problem å svare på sånt :)
Fra jeg fikk merkbare rier til snuppa va ute gikk det ca 6 timer. Kom på sykehuset med 2 cm åpning (hadde hatt det ett par uker allerede), og gikk fra 2-10 cm på 2,5 time. Snuppa var født 3,5 time etter vi ankom, og det var en intens fødsel. Husker omtrent ikke at jeg hadde pauser mellom riene, men jeg hadde jo selvsagt det :D Endte opp med ruptur grad 3a (grad 1 er pyntesting til sammenligning) og de måtte klippe for å få henne fort ut da de mistet fosterlyden helt på slutten. Heldigvis har jeg ikke hatt noe problemer med rupturen i ettertid, men har hatt en frykt for at alt revner opp igjen når denne visttnok store gutten kommer i full fart, og at jeg denne gangen får problemer i etterkant. Kort fortalt :) Hadde lang samtale med gyn på sykehuset forrige uke der vi gikk gjennom alt i forbindelse med forrige fødsel og mine bekymringer for denne (bor 2,5 timer unna sykehuset, så stor fare for ambulansefødsel denne gang uten jordmor tilstede pga ferie), og alle "småtingene" kombinert med dette fostervannet gjorde at de bestemte seg for ks denne gangen.

Back
Topp