Om 10 dager

Snart6barnsmor<3

Elsker forumet
jentene i juni13
Marsmagi 2025
Skal jeg til sykehuset og ta den derre glukose testn.. Kjenner jeg gruer meg, ikke bare for at jeg mestsansynlig kommer til å spy av sukkerlaka siden jeg må faste, men og for svaret på prøven.. Men dere som har tatt den fradømt av.. Det er fra kl 12 dagen før man må faste ikke 24 timer før ?

Jeg må spørre, er det slik at alle gravide må ta den testen eller?

Neij, men jeg ble bedt om å ta den da vi var på oul pga jeg hadde høy BMI og vekt forskjelln på guttene mine. Først 3565 og andre 4500.

Jeg må spørre, er det slik at alle gravide må ta den testen eller?

Trur det er hovedsaklig dem som har en bmi som er litt høyere, som må ta glukse test, om jeg ikke har forstått det helt fel?!

Jeg tror det var midnatt dagen før jeg fastet fra..
Overraskende nok så er ikke sukkervannet sååå gale å drikke..
Lykke til.. Håper du slipper diabetes og insulin....

Fikk beskjed om å faste fra midnatt ja :) Og den sukkerlakegreia er virkelig ikke så ille som man tror :) Druesukker smaker jo ikke like ille som andre søte ting :) Det går nok bare godt!! :)

Jeg tror det var midnatt dagen før jeg fastet fra..
Overraskende nok så er ikke sukkervannet sååå gale å drikke..
Lykke til.. Håper du slipper diabetes og insulin....

Okey, ble plutselig litt usikker men da var det nokk 12 hun sa :) godt eller ekkelt så blir jeg sikkelig kvalm og born gang spyr om jeg drikker før jeg spiser noe..:/ får man spise rett etter man har drukket den greia ?
Takk :) håper jeg og :)

Okey, ble plutselig litt usikker men da var det nokk 12 hun sa :) godt eller ekkelt så blir jeg sikkelig kvalm og born gang spyr om jeg drikker før jeg spiser noe..:/ får man spise rett etter man har drukket den greia ?
Takk :) håper jeg og :)

Nei dessverre.. :-) du tar en blodprøve, drikker glya, venter en time, tar en ny blodprøve, venter en time, tar en ny blodprøve. SÅ kan du stikke derfra og spise.

Nei dessverre.. :-) du tar en blodprøve, drikker glya, venter en time, tar en ny blodprøve, venter en time, tar en ny blodprøve. SÅ kan du stikke derfra og spise.

Spennende og se hvorda det går da...:) men det er jo pga lavt blodsukker jeg blir så slik at jeg blir sikkelig kvalm og begynner å skjelve på morran om jeg ikke spiser å diabetes er vell høyt blodsukker. ? Så da et vell sjansen liten for at jeg har det da.. Håper jeg :)

Spennende og se hvorda det går da...:) men det er jo pga lavt blodsukker jeg blir så slik at jeg blir sikkelig kvalm og begynner å skjelve på morran om jeg ikke spiser å diabetes er vell høyt blodsukker. ? Så da et vell sjansen liten for at jeg har det da.. Håper jeg :)

Jeg aner ikke jeg :-) men lykke til uansett :-)

Du må nok sitte i to timer før du får spise.. Men sykepleierne skal passe godt på deg, og blir du dårlig så må du gi beskjed med engang...

Back
Topp