Om å ligge på ryggen...

Lindas79

Forelsket i forumet
Hadde en skikkelig ubehagelig opplevelse i natt. Sovnet på ryggen, men våknet av at jeg følte meg skikkelig uvel. Var svimmel og følte jeg hadde masse blod i hodet, akkurat som om jeg hadde stått på hodet for lenge. Noen andre som har opplevd dette? Mener å huske at jeg har lest at dersom en ligger på ryggen så kan lille baby presse på noen blodårer så gjennomstrømmingen ikke blir så bra. Lurer på om det var det som skjedde.

Nå begynner det å bli vanskelig å finne en behagelig sovestilling! Dagens hjertesukk... [:(]

Det stemmer + at det kan bli en altfor stor belastning på lungene.... Det er bare å innse at stabilt sideleie er det eneste som duger i noen uker fremover:-(

Har ikke kunnet ligge på ryggen siden uke 18-20 tror jeg... Men, ligger fortsatt godt på magen[:)]

Har lege på sida leeeeenge eg no. Blir svimmel av å ligge på ryggen.

Jeg ligger fortsatt godt både på siden, rygg og mage jeg, men jeg syntes det er best på ryggen. Selv om jeg egentlig har fått forbud mot det av fysioterapauten min pga bekkenløsningen. Skal egentlig kun sove på siden med dyne mellom bena og under magen for å få best stilling for bekkenet. Prøver å være flink å gjøre som hun sier, men deter ikke lett å kontrolere hva man gjør i søvne[;)]

Jepp det er nok helt normalt.. Var hos tannpleieren da jeg var høygravid med P, og da holdt jeg på å svime av og kaste opp i stolen pga presset mot blodåren(e) i ryggen [&:]

Her kan jeg bare ligge på sidene. Blir uvel av å ligge på ryggen.

Jeg klarer ikke å ligge på ryggen over lenger tid, iallefall ikke sovne slik. Da blir jeg dårlig [&:]
MEN jeg har alltid sovet best på siden så [;)]

Jeg blir ikke uvel av å ligge på ryggen, men har problemer med at foten dovner og det låser seg i rompe/lår.. og da er det jammen ikke enkelt å flytte på seg..

Har mammaputa fra bambina, og det hjelper litt å ligge sånn halvveis på denne. Hvis jeg har puta liggende under lårene opp mot rompa så kan jeg klare å ligge på ryggen ei stund.

Men sideleie er absolutt det beste da, bortsett fra at jeg blir så gåen i skuldera i løpet av natta..

HUff, ja, er så kjedelig, jeg kan heller ikke ligge noe særlig på ryggen, kan ligge sånn om jeg har benen bøjd og opp, men klarer ikke å sove sånn, så her liger jeg på siden, men syns jeg egentlig er deilig[:)]

ORIGINAL: TJ2008

Her er det foreløpig lite problem med å ligge på ryggen...men sovner som regel på siden,men godt å legge seg på ryggen innimellom og...

d samme gjør jeg også[:)]

Back
Topp