Jeg har lagt ut masse bilder av gutten min jeg.. MEN: Det finnes noe som heter egendefinerte innstillinger på album; og slik kan man veldig enkelt styre hvem som får se hva. Jeg har delt ALLE jeg har på facebook inn i grupper, og bestemmer veldig enkelt hvilken gruppe som får se et album. Bilder av familie er som regel kun familie som får se, og noen nære venner. Bilder fra jobbsammenheng får kun kollegaer se.. og lignende. Ingen av bildene mine er tilgjengelig for noen som ikke er venner av meg, heller ikke profilen min. En annen ting er å ikke legge til applikasjoner i hytt og gevær, mange av dem har virus eller gjør det enklere å hacke profilen din. Så det er ikke "det å legge ut bilder" som er ille, men å ikke sikre seg.. Pluss at gutten min er ikke tagge eller navngitt på bildene, så en arbeidsgiver (nå kan ikke den arbeidsgiveren i praksis finne mine bilder da siden de er sikret) vil ikke kunne koble bildet til min sønn, OM han skulle finne det på nett. Det blir litt for enkelt å bare si at det er galt å legge ut bilder. Da er det jo nesten like galt da å lage album som ligger framme hjemme, tenk om "venner eller besøk" ser dem da, eller den blir borte eller stjelt.. (Satt liiiitt på kanten) Husk også at en mail kan like lett hackes som en facebookside. Det viktigst er at man hele tiden er obs på farene, unngår de store tabbene (nakne barn o.l.) , og er obs på lovverket om distribuering av bilder/personvernet. En blogg kan også lukkes for allmennheten. Et bilde i avisa er mye mer tilgjengelig for "hvem som helst" enn et bilde jeg sikrer på facebook. Men, denne diskusjonen tar aldri slutt, for man er uenige og har forskjellige meninger.. :P Og det må man bare respektere..