Olve

Frk

Flørter med forumet
Veit ikkje kven som gøymer seg i magen, og det er framleis lenge til september, men eg har funne mitt nye favoritt-guttenavn! Har lagt min elsk på Olve!! (Uttales med Å) MEN min kjære mann syns det er eit forferdelig navn. Hihi, han klarte knapt å komme på navn han syns var verre!! :p

Korleis lyder dommen her inne da?

Ærlighet varer lengst ;)

Syns det er et søtt navn, ei jeg kjenner har en baby med det navnet :)

Egentlig burde jeg vel holde kjeft når jeg ikke har noe pent å si, men du spurte jo... :p

Synes ikke Olve (eller Alve, for den saks skyld) er av de peneste navnene. Ikke fungerer de(t) spesielt godt på engelsk heller.

Egentlig burde jeg vel holde kjeft når jeg ikke har noe pent å si, men du spurte jo... :p

Synes ikke Olve (eller Alve, for den saks skyld) er av de peneste navnene. Ikke fungerer de(t) spesielt godt på engelsk heller.

Heh, ja, eg spurte :p

Alve syns ikkje eg heller er så fint. Og det med engelsk uttale har eg og tenkt ein del på. I vår globaliserte og digitaliserte verden, ser eg jo fordelen med navn som kan fungere på engelsk.
Så ideelt sett vil eg finne eit litt sjeldent, men kjent navn, som ikkje er "oppbrukt", og som også kan fungere på engelsk :D Hmm.. Klarte å finne eit slikt navn til jentungen, eller søskenbarnet til mannen fant det, så spørs om vi må få hjelp derifra denne gongen og ;)

Men per dags dato blir det nok ikkje Olve uansett, så lenge mannen skal være med å bestemme :p

Signerer denne! :-) har også dårlig assosiasjon til noen med navnet, så kan være derfor... Men alle må finne det navnet de selv liker og ikke bry seg om hva andre rundt synes :)

Olve var fint! ♡ Det likte jeg. :)
Synes Sølve er så fint også.. men det liker ikke mannen min.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er et navn, som alle andre :P

Ikke min smak. Men jeg skjønner jo at andre kan synes det er fint :)

Jeg er faktisk vant med det, da en jeg gikk i klasse med og var god venn med het det som navn nr 2, hadde et kort navn foran, men brukte alltid begge to :)

Jeg er faktisk vant med det, da en jeg gikk i klasse med og var god venn med het det som navn nr 2, hadde et kort navn foran, men brukte alltid begge to :)

Kan eg spør kva det andre namnet hans var? Er i utg.pkt. ingen fan av dobbeltnamn, men det er enkelte dobbeltnamn som er veldig fine!

Last edited:
Jeg likte det ikke, men hver sin smak :)
Her har mannen lagt sin elsk på navnet Lyder, jeg har ikke falt for det heller :p

Olve... Joda! Helt greit! :)

Men som andre sier, ikke veldig bra i internasjonal sammenheng kanskje.

Her MÅ vi tenke på et navn som passer både på engelsk og norsk ettersom mannen min er engelsk, men MÅ dere det? Søsteren min kalte sønnen sin Ask... Noe jeg ser på som verre enn Olve med tanke på at Ask faktisk har en betydning på engelsk... Samme med Odd, Bent +++

Olve blir i grunn litt som Ailo... Og det har i alle fall mannen min vennet seg til uten store problemer. ;)

Spennende navn, alt er jo "rart" når det er litt nytt. Personlig må jeg gå å "smake" litt på ulike navn og, late som prinsessa heter dette for en periode(Kjenne på magefølelsen) :p Vet om flere som har valgt navn på forhånd, men endret når gullet "kom ut :D

Fetteren til samboeren heter Olve , og alle gutta der har norrøne navn på 4 bokstaver og dem er totalt 6 stk !
Så jeg synes det er ett fint navn :D

Spennende navn, alt er jo "rart" når det er litt nytt. Personlig må jeg gå å "smake" litt på ulike navn og, late som prinsessa heter dette for en periode(Kjenne på magefølelsen) :p Vet om flere som har valgt navn på forhånd, men endret når gullet "kom ut :D

Ja, her var det eit par som venta på ein liten Benjamin eller Sebastian, men ut kom lille Emil Andrè :)

Fetteren til samboeren heter Olve , og alle gutta der har norrøne navn på 4 bokstaver og dem er totalt 6 stk !
Så jeg synes det er ett fint navn :D

Hmm.. Må bare tippe :)

Olve, Birk, Loke, Ravn, Odin og Hauk kanskje? Treng ikkje sei om det er riktig eller ikkje altså :)

Hehe , noen rett :P
Gard , Trym , Olve , Loke , Ymer og Jone :P

Back
Topp