Olje til mellomkjøttet

LinnChris

Betatt av forumet
Noen av dere som har i dette svangerskap eller tidligere svangerskap benyttet dere av olje til å smøre inn mellomkjøttet for å forhindre revning under fødsel?
Jeg har kjøpt,og begynt med den hver kveld.

Hvor lenge av gangen masserte dere?
Og dere som har brukt ved tidligere svangerskap,hjalp den?

Jeg revnet kun litt ved sist fødsel,og det var nok pga de dro henne ut fordi hun hadde sittet bom fast lenge pga hun var stjernekikker og hadde navlestrengen rundt halsen.
Denne gang er jenta i seteleie,og da tenker jeg at det er verdt å gi oljen ett forsøk :)

Nå har det seg slik at den ikke bare skal masseres på mellomkjøttet, men også på innsiden av kjeden - og i tillegg skal det ikke bare masseres, men tøyes :)
Ellers blir ikke effekten slik den skal være :)

Hva slags olje er det man bruker? Hvor får man kjøpt det?:)

Finnes flere typer,helsekost og apoteket :)

Jepp,jeg vet at man skal på innsiden og :)
JM min sa at tøying skal man være ytterst forsiktig med.

LinnChris skrev:
Finnes flere typer,helsekost og apoteket :)

Jepp,jeg vet at man skal på innsiden og :)
JM min sa at tøying skal man være ytterst forsiktig med.

Det er derfor man helst skal holde seg unna den tøyingen - men, da blir jo ikke effekten fullverdig :) Men, er sikkert verdt et forsøk, selv uten tøying :)

Selv skal jeg gjøre det samme som sist gang, absolutt ingenting :P
Revnet nesten ikke, bare to sting, men merket ikke noe til dette - min gutt er også stjernekikker <3

Har også kjøpt, men er ikke så flink til å bruke den. Armene mine blir akkurat litt for korte føler jeg til å komme godt nok til, er liksom en diger mage i veien ;-) Men tenkte det var verdt et forsøk. Har også kjøpt bringebærbladkapsler, men er jo snart tom når man skal ta 6 stk om dagen (begynte vel rundt uke 35), tror ikke jeg gidder å kjøpe nye, de smaker blæ!

LinnChris skrev:
Noen av dere som har i dette svangerskap eller tidligere svangerskap benyttet dere av olje til å smøre inn mellomkjøttet for å forhindre revning under fødsel?
Jeg har kjøpt,og begynt med den hver kveld.

Hvor lenge av gangen masserte dere?
Og dere som har brukt ved tidligere svangerskap,hjalp den?

Jeg revnet kun litt ved sist fødsel,og det var nok pga de dro henne ut fordi hun hadde sittet bom fast lenge pga hun var stjernekikker og hadde navlestrengen rundt halsen.
Denne gang er jenta i seteleie,og da tenker jeg at det er verdt å gi oljen ett forsøk :)

Har kjøpt weleda sin men glemmer å bruke den... skal sette igang nå! Vet ikke om den funket sist gang siden jeg ble klippet... ;-)

Endelig vår tur <3 skrev:
Har også kjøpt, men er ikke så flink til å bruke den. Armene mine blir akkurat litt for korte føler jeg til å komme godt nok til, er liksom en diger mage i veien ;-) Men tenkte det var verdt et forsøk. Har også kjøpt bringebærbladkapsler, men er jo snart tom når man skal ta 6 stk om dagen (begynte vel rundt uke 35), tror ikke jeg gidder å kjøpe nye, de smaker blæ!

Det finnes også sånn bringebærblad te, smaker kanskje ikke så godt det heller men da kan du jo tilsette sukker/sukett ;-)

Koster te det samme? Håper liksom at hun kommer ut om en ukes tid, så vet ikke.. Men har hørt at det kan hjelp, så kanskje det er verdt det :-)

Teen smaker godt synes jeg.

Hadde helt glemt dette med á massere / töye med olje. Det skal jeg jommen begynne med i kveld! Gjorde det sist ogsá men vet ikke om det funka, for ble klippa pga sugekopp.

Brukte både bringebærbladkapsler og weleda fødselforberedelsesolje sist svangerskap, og har kjøpt inn begge deler denne gangen også. Syns fødselen gikk så fint sist, at jeg tør ikke la være denne gangen, hehe... i tilfelle at det hjalp noe på :-p

Med weleda sin olje skal man massere og tøye skjedeinngangen i ca 10 min. Men nå ble jeg usikker på om man skulle gjøre det annenhver dag, eller hver dag. Men tror det er annenhver dag. Fra 34 uker. Skal gjøre at man blir mer elastisk i mellomkjøttet, slik at man kanskje slipper unna å revne. Jeg merket sist at "strengen" ble smidigere og ikke gjorde vondt å tøye i etterhvert. Skal sies at jeg fikk gubbemannen til å gjøre arbeidet, da armene ble litt for kort. Syns egentlig det er det minste de kan bidra med :p

bringebærbladkapslene skal hjelpe modningsprosessen, og gjøre slik at livmoren trekker seg raskere tilbake til vanlig størrelse etter fødsel. Livmoren min var nesten helt nede rett etter fødsel sist, hehe... magen var iallefall HELT flat bare timer etterpå :-)

Er det rasberry leafs teen heter? Tror jeg må be samboer massere heretter selv, men spørs om han klarer å holde fingrene av fatet da, blir ikke så mye på han om dagen stakkars ;-))

Back
Topp