Olje til å forebygge strekkmerker?

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Noen som smører seg med olje for en mykere hud nå som magen vokser?

Jeg har så mye kløe, særlig på puppene, og trodde at bio-oil skulle redusere det, men virker ikke å hjelpe i særlig grad, da må jeg smøre hele tiden ...

Hvilken olje evt. krem vil dere anbefale?

Akkurat nå bruker jeg kokosolje :) Jeg klør ikke så veldig da. Bruker morgen og kveld for å forebygge tørr hud og evt strekkmerker. Var heldig sist og fikk ikke en ripe, men ikke sikkert jeg er like heldig denne gangen. Har mye med hormoner å gjøre og. Klør du mye på magen og? Olje trekker mer inn i huden enn krem, så det er vel alltid å foretrekke.
Forøvrig er vel både olivenolje og kokosolje veldig god på fuktigiving. Det finnes mange forskjellig produkter med det i, men vil man gjøre det billig er det bare å velge fra matbutikken, rett og slett:hilarious:

Strekkmerker kommer i lærhuden og ingen kremer kommer inn dit. Ergo smøring hjelper på ubehag ved kløe og tør hud, men ikke på strekkmerker :)
Jeg brukte carbaderm krem for kløe.

Elemis camelia oil! Brukt den i to svangerskap og ikke ett eneste strekkmerke. Godt mulig det er tilfeldig, men den er uansett veldig god og lindrende mot kløe og følelsen av at det sprekker opp:)

Jeg har ikke brukt noe spesielt i mine 3 forrige svangerskap eller dette. Klør ikke da.. men har ingen strekkmerker, tror det er mer genetisk.

Tror også egentlig det er mer genetisk, men om det hjelper at huden er myk og det klør mindre, så kommer jeg til å fortsette å smøre :D Fikk strekkmerker på hoftene i puberteten, men tror ikke jeg har fått så mange i etterkant. Så spent på om det kommer noen. Vi har lite og ingenting av det i familien.

Back
Topp