Olje terrasse?

Smash!

Forelsket i forumet
Er det farlig for gravide å olje terrasse?
Eller er det kun å male hus vi bør unngå?

Jeg lurer også på det...[:)] Vi skal olje-beise terassen i sommer, og jeg håper egentlig sambo skal slippe å gjøre alt alene, for han skal gjøre så veldig mye annet hjemme også...

ja, her også, vi har en hytte og to hus som skal males og beises på terrasser i sommer.. det er jo ute?

Vi må og beise og olje litt!
Tror kanskje beisinga utgår for min del.

Men oljing er vel ikke så farlig?:/

Tror det skal gå bra, men syns det er greit å sjekke om noen har hørt om det er farlig eller ikke først[:)]
Selv om jeg ikke tror det skal være noe farlig...[:)]

Jeg tenkte jeg skulle beise terrassen i dag. Bruker teleskopskaft så det blir litt avstand mellom meg og beisen, så kan ikke tenke meg at det skulle kunne være farlig ute i frisk luft.

nei, det er det jeg også tenker... men har fått maleforbud, og blir truet med oljeforbud, så da vil jeg finne ut hva som stemmer [:)] 

her er alle rundt hyper-ultra-super-forsiktig mtp graviditet.. jeg går gaaal! kan bli en kjedelig sommer om de skal fortsette slik[;)]

Eg må sei at eg har malt ein benk, med husmaling... Eg tenker det er ute.. Og så er eg litt sånn at hvis eg tar på ei maske, og litt vind, så må det vel gå greitt...

ORIGINAL: Smash!

nei, det er det jeg også tenker... men har fått maleforbud, og blir truet med oljeforbud, så da vil jeg finne ut hva som stemmer [:)] 

her er alle rundt hyper-ultra-super-forsiktig mtp graviditet.. jeg går gaaal! kan bli en kjedelig sommer om de skal fortsette slik[;)]

Tuller du? Det er jo SÅ deilig å ha gode unnskyldninger for å slippe slikt drittarbeid! [:D] [8D]

ker egentlig at det går greit skal selv både olje og beise tereassen i sommer men tenkte å bruke sånn munnbind for sikkerhetsskyld[:)] komme te å bli små komisk for naboene!
Der står nabodama med DEN magen og munbind og maler hahahah[8D][:D][:D][:D]

Jeg spurte gyn om veggmaling (inne) i sist svangerskap og han sa det bare var våtromsmaling som ikke var bra for gravide, så jeg malte masse når jeg gikk med snuppa og det gikk bra [:D]

Nå skal ikke jeg ødelegge de gode unnskyldningene (trenger jo ikke vise denne til de dere skal male med [8D]), men jeg kommer til å beise huset i sommer. Er uansett ikke store forskjellen å beise selv eller sitte på terrasen å se på (med tanke på hva man puster inn mener jeg [8D])

Man bør ikke male med oljebaserte produkter da når man er gravid, så det gjelder ikke bare våtromsmaling.

Men... sendte mail til Jotun jeg, og vanntynnet terrassebeis kan man fint bruke som gravid :)

Back
Topp