olje mot hard avføring

lillerose81

Glad i forumet
Leste i en annen tråd at det er fint å gi olje mot hard mage. Er vanlig olivenolje ok? og hvor mye gir jeg?

Lillegutt sliter fælt med hard og sjelden bæsj.

Jeg har ikke gitt det selv, men mener at olivenolje gikk ann å bruke. Skal ikke så mye til, ikke så mye at det blir smak av det på grøten hvertfall.. 1 ts? Er jo bare for å "smøre" litt [:)]

Men som sagt, jeg har ikke prøvd selv [:)]

Tran er bra og gi!! Det smører og er sundt!!! Ellers så er pære noe som kan gjøre avføringen mykere...sviske og malt er også bra.... I gamle dager tok de litt vann (sterilisert) eller olje(kan bruke oliven) i endetarmnen for å mykne hvis det er en hard propp....

Jeg bruker olivenolje i grøten [:)] Egentlig ikke for magens skyld, men for sunne fettsyrer (her nekter hun å nærme seg tran). Tar en liten dæsj, kanskje en ts eller no.Har brukt rapsolje også, men syns selv det smaker bedre med olivenolje, og det tror jeg Maiken også syns [:)]

Vi bruker olje i grøten.. Funker helt fantastisk her... Hadde en gutt som slet fryktelig med å bæsje..etter vi begynte med olje har det ikke skjedd en eneste gang.. [:D][:D][:D] bæsjer hver dag nå er blid og fornøyd..
Vi bruker rapsolje, men man kan bruke alle planteoljer...olivenolje, rapsolje, solsikkeolje osv [:)] jeg har i en teskje ca [:)]
Lykke til! Er virkelig verdt et forsøk altså!! [:)]

Takk for svar damer. Da prøver jeg en ts i grøten i morgen[;)]

Back
Topp