Oliventre

LittleMonkii

Forumet er livet
Jeg kjøpte et oliventre i dag også lurer jeg litt på hvordan jeg skal "pleie" det ? Har skjnt at det er mange som har disse, så jeg vil gjerne få noen tips :)

Er det best å ha det inne eller ute ? Vet at det ikke skal utsettes for frost, men trives det like godt inne som ute ?

Bør det plantes, eller bare puttes i potte ? Regner med at det bør plantes og det stod at det trives best i en stor krukke.

Hvor ofte vannes det ? Det stod (igjen) at det tåler tørke og at det overlever med svært lite næring, men... Jeg må jo vanne det, bare ikke drukne det...

slenger meg på denne. skal ha et for de er så fine, men kommer det oliven på de elelr??

Har ikke snøring... Men håper det :D

Har nå fått med meg at det skal plantes i en romslig krukke/potte og at det kan stå ute hele sommeren og inne fra høsten og frem til våren :)

Vanningen er jeg fortsatt litt usikker på...

Jeg puttet min ien potte, og den står nå ute hele tiden. (er ikke frost her)
Ble anbefalt rhododendron jord. Gjerne en jord med blanding av sand.
Vanner eller steller ikke med min da den får det den trenger av vann når det regner. Den har begynt å blomstre litt, og fått en del nye blader.

mitt likte ikke å bli tørt i alle fall! da ble bladene knusktørre og falt av like fort som det kom snø ifjor!

Jeg har fått beskjed om at det skal ha masse vann om gangen, kanskje en gang hver uke/annenhver uke. Altså ikke vannes litt og litt.
Det har stått ute til nå, men fått tips om å flytte det inn nå når nattefrosten er her. Det skal stå kaldt og lyst.
Så nå er jeg spent hvor gått treet mitt holder seg utover vinteren og våren :)

Mitt står inne, men de trives nok best ute. Men her blir det altfor kaldt. 
Og vi har ikke god jord i hagen så det blir nok stor potte ute når frosten forsvinner til våren igjen slik at jeg kan flytte den inn/ i boden til neste vinter igjen. 
Den liker mye vann, men ikke ofte!

Back
Topp