Oldefarsnavn er de nye trendy navnene!!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når navn bare blir gamle nok, så blir de som nye. En forumbruker spurte etter bestefars- og oldefarsnavn, og fikk mange svar. Her er en del av dem. Les også navneforsker Ivar Utnes kommentarer, og hvorfor han synes du godt kan velge ett av disse navnene til din sønn!

Les hele navnlisten og artikkelen her

Begge navnene til min yngste sto der gitt, ikke at det var noen overraskelse akkurat :p

Kult! Jeg syns oppkalling er fint, og syns ofte at sånne eldre navn er pent :)

Godt det kommer en mottrend til de sukkersøte overdådige trippel navnene som gjerne skal være internasjonale i tillegg. Jeg er norsk og mine barn har VELDIG norske navn. Sånn bortsett fra at en tegnefilm har gjort ene navnet populært da.

Eldste har fått navnet etter sin tippoldefar, yngste etter sin oldemor, tantungen min etter oldefaren (det er på den listen).

Navnet til to av barna finnes på listen:)
Masse flotte navn!

Godt det kommer en mottrend til de sukkersøte overdådige trippel navnene som gjerne skal være internasjonale i tillegg. Jeg er norsk og mine barn har VELDIG norske navn. Sånn bortsett fra at en tegnefilm har gjort ene navnet populært da.
Så enig! Min har også et norsk navn. Det har jeg og samboer også. Hadde ikke passet helt inn om ungen het Tallulah Desiree Isabell :p

Forøvrig sto gubben sitt navn på listen :)

Navnet på eldste lå der og navnet vi vurderer om det er en gutt nå(eller alle vi vurderer)

magegutten sitt navn er på lista og med ett navn kalles han opp etter to besteforeldre og en onkel (alle avdøde) så blir koslig :)

Back
Topp