Old wives tales

Bkno8858160

Andre møte med forumet
Har du vært gravid før og merker forskjell på forrige og dette svangerskapet? Hva er likt og hva er ulikt?

Hvis det er første graviditet har du noe spesielle cravings?

Jeg fikk en gutt sist og føler denne graviditeten er ganske lik med unntak av hittil kastet opp 4-5 ganger, VELDIG fett hår, og shellack som ikke sitter på neglene.

HCG med min sønn startet høyt og doblet seg som normalt.
HCG denne gangen startet lavt og dobblet seg veldig fort. (vet dette pga IVF)

Jeg fikk gutt sist og hadde bare litt ømme pupper, kvalme om morgningen hvis jeg ikke spiste - men senere slet jeg veldig med bekkenet og har egentlig slitt siden fødsel i 21. Så veldig spent på hvordan det blir denne gangen :) Hadde ingen spesielle cravings utenom kanskje oliven og sunn mat(ville ikke ha godteri osv. før på slutten).

Denne gangen har jeg hatt ømme pupper, kvalme og svimmelhet så har kommet og gått hele dagen og en del ømhet/oppblåsthet i magen. Mye av symptomene har roet seg nå. Jeg har mistet en del av lysten på kjøtt og vil heller ha friske ting som salat/grønnsaker osv. men har spist litt mer usunt denne gangen enn forrige :p

Første svangerskap med gutten var jeg svært trøtt, men bare kvalm hvis jeg ikke spiste regelmessig.

Med frøkna var jeg kjempe kvalm noen uker (selvfølgelig i juletider), men ikke så sliten. Skal sies at jeg var 100% sykemeldt hele svangerskapet, så derfor jeg ikke var så sliten.

Nå har jeg blitt kjempe kvalm mye tidligere enn jeg var med hu.

Med første (gutt) ble jeg kvalm i uke 8 og spøy x antall ganger om dagen frem til uke 24. Jeg måtte vente 2t med å spise etter jeg hadde stått opp, men kunne spise melkesjokolade uten at det kom i retur. Vann og alt annet kom rett ut igjen.. Lavt blodtrykk, veldig trøtt, ømme bryster, badeball-mage som var litt høy

Med nr 2 (jente) var jeg også veldig kvalm i første trimester, men kastet opp bare en gang. Lavt blodtrykk og ble fort svimmel. Ble ganske god form fra uke 14 tror jeg. Ømme pupper, mye murringer, litt lavere mage tror jeg.

Denne gangen har jeg vært kvalm tre dager, også er det borte igjen. Må spise regelmessig. Ikke så lavt blodtrykk nå antar jeg, da jeg føler meg relativt pigg tross for at jeg er trøtt. Bare 6+5 i dag så vi får se hva de neste ukene bringer, men på denne tiden sist var jeg i veldig dårlig form :smiley-ashamed004 Derfor tror jeg at jeg får gutt denne gangen, for med første også var jeg relativt oppegående til tross for at jeg kasta opp hele tiden!

Har fått det for meg at en er mer kvalm med jenter. Har bare kastet opp en gang men har der igjen vært utrolig trøtt og sliten. Kan sovne stående. Og har skikkelig ømme bryst som har doblet i størrelse.

Puppene er doblet i størrelsen, jeg er mer kvalm, men spyr ikke like mye som sist, har lavere blodtrykk og er enda mer utslitt enn sist. Nøyaktig like svimmel som sist da. Så. Følte meg dritt sist, føler meg dritt nå, bare på litt forskjellige måter :hilarious:

Back
Topp