Var ikke så tidlig denne tråden skulle bli brukt. men må ha fødselen min ut en plass.
Gikk jo og var bekymra noen dager... men prøvd å overbevise meg selv til å høre på alle som har fortalt at alt antagelig bra og dette stortsett var ufarlig. Hadde jo noen blødninger... veldig små og uten smertelIg
men var noe med magefølelsen som jeg ikke klarte helt å overbevise. den bekymra delen av meg trengte å vite.
Blødningene starta på lørdag ettermiddag og fortsatt holder på.
brunt fram til søndag kl. 17... da kom det også friskt blod... etter det har det vært blanding av brunt og friskt.
snakka m gamle jm på søndag, fikk vite at småblødninger uten smerter stort sett var ufarlige.
Var hos legen på mandag, etter råd fra jm... leverte urinprøve. legen titta litt og tok bakterieprøve fra skjeden.
disse to prøvene skulle sendes inn til dyrkning!
fortsatte og blø og var bekymra og urolig... fikk time til min nye JM nede på helsestasjonen... skulle leite etter hjertelyd.
23. april.
JM og hennes kolega på Helsestasjonen leita begge to... fant ingen fosterlyd.
Hun ringte derfor å snakka med gyn.pol. på sykehuset så jeg fikk time til ul.
Møtte min gamle Jm på sykehuset mens jeg venta på å komme inn, var også hun ville gjerne prate med meg etterpå.
måtte vente lenge... 1.5-2t før jeg
Kom inn... ULskjermen var vendt bort... legen leita å leita... skjønte det før han sa no
Min fantastiske jordmor fra mine to forrige svangerskap var den som kom inn og bekrefta det hele.
en søt pleier ringte gubben min, jeg satt i fosterstilling og skreik, gubben kom en 20min seinere.
Vi grein, snufsa og fikk ordna folk til å hente de to gulla vi allerede har!
Så var det opp en egt... spise litt, vente litt... snakke og få info... spise modnings pille
vente 15-20min... kjøre hjem, hente unga, kose litt og få dem i seng, dusje...
24. april
var det inn igjen å få de siste pillene,
var tungt å pakke "fødebaggen" kvelden før, til kun meg selv og vite at jeg ikke får med no "premie" hjem etter fødselen.
Vi møtte opp i 7. rundt ca kl å få piller, disse skal sette igang rier og fødsel
De vet ikke hvor lang tid det kunne ta, men måtte belage oss på overnatting.
Hue er tungt, trøtt og vondt. øya er såre, tankene og hjerte har det vondt
Det ene øyeblikket tror jeg att kroppen har roa seg og at øya er tomme for tårer
neste øyeblikk hulker jeg i fosterstilling eller stirrer tomt ut i lufta mens tårene fosser.
akkurat biten med å sette opp de 4 tablettene i... var utrolig vondt og vanskelig å gjøre psykisk. men med en hyggelig sykesøster til stede.. først forklarende og trøstende; så småpratende med meg og gubben fikk jeg gjort det i senga tilslutt. var lettere sånn for inne på badet fikk jeg helt sperrer. der sto også bekkenet som jeg helst ikke vil tenke på enda. hvem vil vel føde ungen sin i ei "potte"? men skjønner jo at de må se om alt kommer ut. tatt en del piller m smertestillende som jeg tror har starta å virke... for er fryktelig tung i
Etter de pillene var vi en stund på romme... måtte ligge en 30 min å la det få virke. Var oppe å spiste etter det... fikk med no piller(også like som ble satt oppi skjeden) som skulle svelges 3timer etter. Tutla litt rundt i byen, var innom en plass som har nydelig gjærbagst. Gutten fant seg nye sko og jeg var bla innom The BodyShop.
Var tilbake på sykehuset litt før middagen kl 15
da smertebølgene starta riene b som rolige rullende bølger først.
Fikk mer smertestillende... men syntes det hjalp større.
prøvde å ikke gråte... for da fikk ikke magen slappe av mellom.Følte meg bare tom, sliten og lyst på en cola. Den måtte gubben ned å kjøpe aleine for smertene mine ble intense og lange. satt, lå og sto og gikk vandret å vrei meg i smerter. Ei sykesøster kom og var inne hos oss litt, satt da på gulvet å "jobba"... Følte jeg måtte komme meg på do å tisse. Men da jeg reiste meg... og da sklei alt ut i trusa mi. klokka var da rundt 18:45.
Vakla inn på doen og måtte prøve å kle av meg og få alt over i bekkenet . Lyden av det som havna oppi var ikke så ekkel som jeg hadde innbilt meg heldigvis. så forsvant sykesøstra med bekjente før ho etter noe som føltes som en evighet kom tilbake og hjalp meg med å få på de derre sexy nettingtrusene m bleie oppi.
Etter en stund kom sykesøstra tilbake med besøk til meg... Jordmor fra mine forrige to svangerskap. Var så godt at hun har vært på jobb disse to dagene. Etter masse trøst, forklaring og prating var det tid for første ul etter fødsel . var fortsatt blod i livmora så fikk flere piller. Men ikke lov å spise.
Så fikk jeg endelig se det som kroppen min hadde skreket etter... den bittebitte lille skatten min. H*n var blitt renegjort og lagt pent i en kurv. var tungt å ikke kunne holde, bysse, kysse og kose... lille var rett og slett for liten og skjør. H*n hadde antagelig "funnet vingene sine" i løpet av den 13ende uka, mulig å se kjønn og bare rett i overkant av 5cm crl, hode liknet litt på et sånt romvesen og øynene hadde ikke åpnet seg... men ble fort vondt med synet... var jo min <3 Lille <3
Tok ganske mye bilder... satt og vogga og nynna med kurven.
Mannen var inne med meg meste av tida men følte ikke behov for å se som meg. Ble også litt papirer og info... så fikk vi mer tid aleine.Følte roen endelig senke seg da jeg fikk Lille inn i kurven... hode skjønte sakte men sikkert at det ikke var liv i magen og så jo og at lille ikke var noe å ha med hjem.
Var på sett ogvis klar for å levere tilbake kurven... men likefullt vanskelig å slippe. Etterpå husker jeg satt lenge på fanget til gubben og gråt rolig.
Så var det tid for ny ul... var fortsatt ikke tømt... så måtte bli over natta.
Fikk endelig spise litt, men ikke etter kl 00 og ikke drikke etter kl 06
nå er det blitt den 25. sovet så som så... men fått litt søvn. Gubben har fått seg mat og jeg har fått lagt inn håndkle og klut så jeg får tatt en dusj.
etter kl 10 ei gang blir det ul og "dommen" slippes... enten er jeg tømt nok... om ikke blir det narkose og utskraping.
Oppdatert 25. april:
slapp selvfølgelig ikke unna stikk, narkose og utskraping. måtte selvfølgelig få full pakke når det først skulle gå galt. ..
Endte seff m angstanfall på gulvet v gyn.stolen etter ul i morres da jeg fikk vite at det ikke var blødd nokk(sprøytefobi) de måtte hente senga mi og stakar gubben måtte slepe meg fra gulvet oppi den.... før jeg ble kjørt ulende gjennom gangen... super kult liksom.
inne på rommet fikk ei etter 2 stikk endelig satt den veneflon så jeg kunne klare å roe meg ned.
grått på veien ned til operasjon... men møtte veldig koselige folk.
husker ikke så mye, bare at jeg måtte legge meg på en blanding av op.bord og gyn.stol. Att jeg måtte si navn og fødselsdato høyt og hvorfor jeg var der... da knakk jeg sammen og fikk lov å svare ja da ho spurte om det var sånn og sånn inngrep jeg skulle ha. så blei jeg kald i handa... en stund etter ble jeg svimmel... så husker jeg ikke no mer før jeg våkna
----------------------------
Fikk som sakt tatt sett og tatt bilder på fødselsdagen til lille... Gubben følte ikke for å se... men han gotok behovet mitt, skal bla sortere bildene jeg tok litt etter hvor mye det viser, sånn om han skulle føle for å se litt om gangen med tider og stunder. Før det satte skikkelig i gang snakka jeg og gubben litt fram og tilbake om hva vi skulle kalle det om vi kunne se om det var gutt eller jente.
Snakka bla litt om Loke og Gyda...det er navn vi liker veldig godt... men ikke toppnavna som vi aller helst ønsker å ha på et levende barn. Viste seg jo at lille hadde vært død i magen 2 uker, muligens noen dager lengre... så var veldig vanskelig å se. Syntes jeg så en bittelitten tutt... men legene sa det vel så gjerne kunne være en stor klitoris... så syntes plutselig det var veldig vanskelig å finne et navn... Føler meg litt rar som både ønsket å se, ta bilder og navngi når det skjedde sååå tidlig... men for meg er lille helt spessiell... som ikke kan erstattes, verken av de barna vi har... eller eventuelt kommer til å få med tider og stunder.
Lurer litt på om vi kanskje skal kalle det for en gutt pga den lille tutten og fordi ei som spådde meg ei gang sa vi kom til å få 5... ringen hennes spådde: Gutt(riktig) Jente(riktig) Gutt(muligens) Gutt, Jente. Det kinesiske fødselskartet sier også gutt... men vil også ha et navn som ikke blir riv ruskende galt på ei jente.
Begge de to første barna våre har korte og norrøne navn... så satt å titta på en liste jeg fant
Sitter å smaker litt på Munin... som betyr Minne... mulig det blir det om gubben syntes det høres ok ut.
Munin er jo en av Odins ravner... kanskje Munin er min lille "fugleunge" som kan vokte hjerte til mammsen sin.
Håper at litt av den rivende smerten forsvinner etterhvert... nå er det bare hult, tomt og smertefult!
ble langt detta... men godt å få ut. takk til dere som orka/gadd å lese.
Men dere jenter... Dette er jo Oktoberjentene 2013 sin fødselstråd. Føles feil at jeg skal ta opp så mye plass, denne tråden skal jo fylles opp med alle dere fødselshistorier.
Ikke missforstå meg, for er veldig koselig med omtanke, men om noen ønsker å skrive noe til meg eller om min fødsel så klikk dere videre inn her:
Tusen takk!!! (de blå er linker videre om noen skulle lure)