Oksynorm og egguttak

Juvelen10

Glad i forumet
Hei dere ☺️ Egguttak i løpet av neste uke og jeg er super nervøs for å ta morfin tabletten.. Vurderer sterkt å ikke ta den, for å heller få mer lokalbedøvelse.

Noen her som ikke har tatt oksynorm ved egguttak som har noen fine opplevelser?

Er redd for å bli uggen, svimmel og kvalm. Vet jeg får kvalmestillende, men likevel er dette noe som stresser meg mer enn selve uttaket.

Hei dere ☺️ Egguttak i løpet av neste uke og jeg er super nervøs for å ta morfin tabletten.. Vurderer sterkt å ikke ta den, for å heller få mer lokalbedøvelse.

Er redd for å bli uggen, svimmel og kvalm. Vet jeg får kvalmestillende, men likevel er dette noe som stresser meg mer enn selve uttaket.
Jeg har hatt en del uttak og har valgt bort Oxynorm hver gang, det har gått fint mtp. smertene. Det har vært varierende grad av smerter, men det har vært kortvarig og overkommelig for min del, men det er jo individuelt

Har heller ikke hat Oxynorm. Det var 2 paracet 1g og ....jeg vil si Voltaren? Og en halvtablett av noe beroligende. Gikk tip top det. Fikk tilbud om noe morfin etter uttaket men takka nei da det var faktisk ikke så ille

Jeg har endometriose og valgte å ikke ta oxynorm fordi jeg var redd for de samme tingene som deg og det var ikke lurt, hadde helt grusomme smerter på den ene siden når de skulle ta ut egg at vi måtte avbryte. Så om du har endometriose ville jeg vurdert å ta den.

Jeg har fått både 5mg og 10mg oxynorm, har aldri reagert så lenge jeg har hatt kvalmestillende. For min del hadde det ikke vært aktuelt uten. Når de gjennomfører egguttaket bedøver de skjedeveggen, men videre er det ikke mulig å bedøve. De har ved flere uttak hos meg måtte gått via urinblæren for å hente ut egg, så har vært glad jeg har hatt den oxynorm. Jeg er også ganske engstelig i forkant av uttak, og generelt redd for medisinske prosedyrer. Men, det er jo som andre sier kortvarig ubehag/smerter. Så tåler du litt, går det sikkert helt fint med Paracet og voltaren.

Jeg tok oksynorm under første uttak og det holdt ikke i det hele tatt. Måtte ha intravenøst pp uttak nr 2

3 av mine 5 uttak hadde jeg sikkert klart meg uten morfinen.. men de 2 siste var vonde selv med.. fikk påfyll siste uttaket.. som nevnt over så får de bare bedøvd en liten del..

Ok skjønner :) Merker jeg blir veldig nervøs. Når jeg leser alt dette med uttak. Du fikk intravenøst morfin?
Nei jeg fikk noen andre greier intravenøst, vet ikke helt hva.
Jeg gav dem beskjed før første uttak at pga endometriosen og medisiner mot menssmerter kom ikke de medisinene til å holde, men de stod på sitt og ville ikke gi meg noe mer.

Tok oksynorm, paracett og kvalmestillende. Angrer ikke. Var noen ganger det var smertefullt under eggutak, men gikk fint. Jeg gruet meg mer enn nødvendig, men er noe med det når en ikke vet hva man går til. Når det gjelder morfinpreperat, er det jo veldig ulikt hvordan man reagerer på det. Jeg merker ingen ting av svimmelhet eller kvalme :-)

Tok to oxy på første forsøk og ble veldig kvalm og uvel, så tok bare en på de neste og det hjalp på litt så det hang ikke i så lenge som når jeg tok to, så det er jo evt en mulighet å prøve bare den ene. Føler meg avslappet etter jeg tar den da og det er jo bra når man er spent og nervøs. Har ikke prøvd uten, men det kommer sikkert an på hvor mye smerte du tåler osv.

Jeg har uttak tirsdag og jeg gruer meg også til den, men fått kvalmestillende nå. Så håper det hjelper.

Tusen takk for svar alle sammen ❤️

Fascinerende å se hvor individuelt alt er, og hvor forskjellige opplevelser og erfaringer alle har. Tror jeg har bestemt meg for å prøve 5 mg oksynorm, bare fordi jeg tror det er til det beste. Ønsker å få en så fin opplevelse som mulig i forhold til uttaket.

Krysser fingerene for meg selv og dere andre sterke kvinner der ute ❤️

Jeg tok oksynorm ved uttak nr. 1 og ble ganske kvalm. Personlig syns jeg kvalme er verre enn smerter, så jeg valgte å ikke ta det ved uttak nr. 2. Tok kun paracet, og fikk ekstra lokalbedøvelse. Gikk kjempebra!! Fikk ut 9 egg og smerterne var absolutt overkommelige, hadde gjort det på samme måte igjen hvis jeg trengte et uttak til :happy: Lykke til!

Jeg tok oksynorm ved uttak nr. 1 og ble ganske kvalm. Personlig syns jeg kvalme er verre enn smerter, så jeg valgte å ikke ta det ved uttak nr. 2. Tok kun paracet, og fikk ekstra lokalbedøvelse. Gikk kjempebra!! Fikk ut 9 egg og smerterne var absolutt overkommelige, hadde gjort det på samme måte igjen hvis jeg trengte et uttak til :happy: Lykke til!
Tusen takk for svar ❤️ Hvordan reagerer du på medisiner generelt? Er du slik som lett får bivirkninger osv? ☺️

Tusen takk for svar ❤️ Hvordan reagerer du på medisiner generelt? Er du slik som lett får bivirkninger osv? ☺️

Hmm, tror jeg er noe midt i mellom. Jeg fikk aldri noe bivirkninger av sprøytene, men jeg fikk ofte av progesteronen :hilarious: Men jeg har litt sart mage, og blir ofte uggen av antibiotika, så muligens derfor jeg reagerte på oksynorm og?!

Back
Topp