oki, en liten utblåsning!

*Kolibri*

Forumet er livet
dette er en litt teit tråd, men la gå.
jeg er så dritlei av barnemoten som er helt håpløs for de små barna..oki, så bor jeg på en kjendisplass, men trenden dukker jo opp i diverse mammablader og[8|]
Ikke kjøp Uggs til de små, eller skinnvester som liksom skal holde varmen og hva er greia med kåpe på små jenter? Jeg syns det er skremmende å tenke på at små treåringer skal se ut som prinser/prinsesser og ikke minst få et slags press på seg ift hva som er kledelig eller ikke[>:]
Noen mødre bør få seg en dokke, ikke unge!

Helt enig! Jeg bruker ikke stramme dongeribukser på Leah. Stakkars det er jo så stramt.. Bruker bare klær som er behagelig og for unger[:)]

enig..
Esther  bruker bare kåpe når hun skal i bursdag..
jeg ser noen av jente i bhg at de er veldig jentete og går alltid i kjoler
fikk høre at jeg kler jentene mine guttet for jeg bruker mye bukser i bhg
 og gensere.
noen ganger bruker vi tunikaer over buksene
bruker skjelden kjoler eller skjørt i bhg
hun er aldri rolig er tøff..

Hun liker heller ikke trange klær da får hun helt hetta..

Enig - har fått en del, for meg, upraktiske klær til vesla... Jeg er heller ikke så glad i "lag på lag" av klær - dvs heklede gensre/vester o.l. som man må ha en annen genser/bluse under for å kunne bruke. Og som er for fin til at man egentlig vil la en 3 åring spise og leke i... Men, gir det noen glede så klager jeg ikke på klærne. Hva vesla og mini bruker til daglig bestemmer jo jeg og pappan uansett selv.

Ser at jeg har flyttet ut på bygda - er mye mer fornuftige klær på de små her enn i Oslo, syns jeg.

Mine sukk går mer på stive dongeribukser til babyer
Trange babyklær uten stretch - hvordan få inn armene??
Bleieåpning i sparkebukser som er for smal til å få ut ben og rompe...

Positive ting jeg har funnet på babyklær denne gangen er kjole med bodyunderdel! Helt genialt - særlig i sommer da man slapp å ha ekstra body under kjolen og likevel holdt bleien på plass. Kjolen krøp heller ikke rett opp under armene.

nå har ikke jeg noe jente.
men jeg hadde faktsik kjøpt fake ugg til jenta mi, og kåpe.. ikke som hun skulle dolle seg med hver dag!

men nå er jeg av den typen som liker å kle meg ordentlig og sminke meg når jeg skal ut på noe.. f.eks en shopping dag, kafe tur og sånne ting.. og da hadde det vært fint om jenta mi kunne hatt en fin jakke og noen fine sko(ja jeg synes rosa ugg er fine)
hadde seff ikke kledd hu i olabukser, men hatt på henne en behagelig look a like olabukse som er litt løs i formen og en fin overdel!

men for å ta på seg i barnehagen, nei!
eller ha under dressen, nei.

Niko går stort sett ALLTID i joggebukser!! Jeg kjøpte en kjempedyr oversupermegastilig dongeribukse til han KUN fordi den var kul...tror jeg har brukt dn 2 ganger, når vi skulle i bursdag [8D]

Driter igrunn i hva som er kult eller ikke, jeg har heller ikke råd til å handle moteklær til småttisn min, og jeg bryr meg faktisk heller ikke om moteklær [;)]

Nå har ikke jeg heller jente da,men hadde vært stas å få kledt henne opp hadde jeg hatt ei[8D]

I Spania nettopp sikla jeg på disse flotte flamenco kjolene til småjenter[:D]

Her går han kledd ganske tøft, vil jeg si...ikke at vi følger noen mote, han har pappan sin stil, og jammen liker han den også.
Han plukker ut Motorhead og Metallica topper, som han SKAL ha på. Fikk skryt i barnehagen at da de skulle ta bilde kom han i sorte dongeribukser, Motorhead topp og sort dongerivest over[:D][:D][:D][:D]
Er INGEN andre som går slikt i bhgn.

Men sånn til daglig under dressen er det ull og joggebukser....skal vi ut en eller annen plass kler jeg ham alltid litt tøft...får mange blikk- noen tenker kanskje "fyyy for noen klær på en liten gutt", mens jeg ser på andre i blikket og smilet "dødskult!"[:D]

Man får vel kle dem som man vil?[:)]

tror jeg kanskje skrev litt uklart i dene tråden jeg[:D]
for vesla har kåpe, pensko, kjoler o.l, men hun har dem ikke på hvis vi skal i parken og leke[;)] hun liker å pynte seg i bursdager eller andre selskaper.
Jeg bor jo rett ved frognerparken, og ser barn klatre på klatrestativet i Uggs og ikke klarer å leke skikkelig pga moten som "herjer"..nå syns jo jeg et Uggs kanskje er de styggeste skoene som finnes av den typen månetøfler, støvlettene dems er oki[8D], og noen av dem blir våte på bena fordi skoene ikke tåler vann[8|]
Og ikke minst er det irriterende å høre på foreldre som kjefter på barna eller er tydelig oppgitte langs med veien her fordi barna vil leke på vei til ett eller annet(eks Rimi) og desverre søler til de rådyre klærne sine. Vet du, da får man heller bære barnet eller ta på klær som egner seg for å gå på fortauet.
En baby var med på kafè og kunne ikke røre seg skikkelig i den rådyre skinnjakka si[&:]

Jeg skjønte det, kolibri. Stor forskjell på hverdag og fest i klesveien. For all del, vi pynter i pene kjoler og bunad, men det er ikke det vi tar på til hverdags. Og har vi på kjole/skjørt i barnehage (f.eks i sommervarmen) så er det lekeklær og ikke klær vi er redd for å skitne til eller ødelegge.

ORIGINAL: *kolibri*

tror jeg kanskje skrev litt uklart i dene tråden jeg[:D]
for vesla har kåpe, pensko, kjoler o.l, men hun har dem ikke på hvis vi skal i parken og leke[;)] hun liker å pynte seg i bursdager eller andre selskaper.
Jeg bor jo rett ved frognerparken, og ser barn klatre på klatrestativet i Uggs og ikke klarer å leke skikkelig pga moten som "herjer"..nå syns jo jeg et Uggs kanskje er de styggeste skoene som finnes av den typen månetøfler, støvlettene dems er oki[8D], og noen av dem blir våte på bena fordi skoene ikke tåler vann[8|]
Og ikke minst er det irriterende å høre på foreldre som kjefter på barna eller er tydelig oppgitte langs med veien her fordi barna vil leke på vei til ett eller annet(eks Rimi) og desverre søler til de rådyre klærne sine. Vet du, da får man heller bære barnet eller ta på klær som egner seg for å gå på fortauet.
En baby var med på kafè og kunne ikke røre seg skikkelig i den rådyre skinnjakka si[&:]

Skjønner![:)]

Skjønner hva dere mener jeg også [;)]
Niko har kule klær han også, men vi får liksom aldri brukt dem, så det er ikke vits for oss å bruke masse penger på moteklær [;)] Så det går i hettegensere, collagegensere og joggebukser eller stoffbukser [;)] Di myke dongeribuksene fra H&M eller Ellos f.eks [;)]

Hadde jeg hatt jente hadde jeg nok shoppa kåpe og sånne ting til henne, men ikke til bruk i bhg f.eks [8D]

ORIGINAL: {Hege}

nå kjøper jeg både falske uggs og pelsvest til Serine! D er jo noe jeg velger, hun kunne ikke brydd seg mindre om hva hun har på seg[:D]
Men i hverdagen bruker hun praktiske klær[:D]

haha det har jeg faktisk lagt merke til, og tenkt for meg selv om Serine faktisk ser slik ut som hun gjør på bildene når hun skal ut  leke eller om du har pyntet henne for kameraet[;)]

ORIGINAL: *snuppa

enig..
Esther  bruker bare kåpe når hun skal i bursdag..
jeg ser noen av jente i bhg at de er veldig jentete og går alltid i kjoler
fikk høre at jeg kler jentene mine guttet for jeg bruker mye bukser i bhg
og gensere.
noen ganger bruker vi tunikaer over buksene
bruker skjelden kjoler eller skjørt i bhg
hun er aldri rolig er tøff..

Hun liker heller ikke trange klær da får hun helt hetta..

Akkurat det at mødre kler jentene sine i kjoler synes jeg at det er noe galt i, så lenge det er kjoler som passer til årstiden! Mange jenter vil jo helst ha kjole, så hvorfor skulle de ikke få gå i det da? Og trives de best i bukser, så bør de jo få bruke det[:)]

Men det er jo helt klart at når man kler barna sine, så skal man gjøre det etter temperatur og type aktivitet! Min kar går i joggeklær stort sett hver dag, lett å bevege seg i og god plass til varmt undertøy[:)]

Back
Topp