Okei damer, stellebord, malm og høyder! Erfaringer Hjelp!

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Til spesielt intresserte kansje, så håper noen finner interresen og vil svare! men... er det på tide og få på plass stellebord, men jeg har enda ikke funnet noe stellebord jeg virkelig ønsker! Jeg trenger dette praktisk anlagt, og tiligere erfaring har ikea malm mye plass i skuff:facepalm::bookworm:
Så,,, jeg har tegnet en liten ide til hvordan jeg kaansje ønsker kommoder på badet, til venster er det ikea malm sin på 100cm og til høyre 78cm.. jeg leser idel høyde på stellebord er 85-90cm?:bookworm:
Så igjen, dere som har malm stellekommode, hvilken høyde har dere denne i? Jeg ser opptil fler som har denne malm fra ikea:bored::bored::bored::bored::bored::bored:
Jeg tenker stelleplaten på den høye til venstre, og balje til bading på den lave til høyre!
Men jeg er 164cm høy, og synes det er viktig og passe på ryggen! Det jeg har erfaring fra barnehage og jobb, er stellekomoder som justeres i høyde, så ikke vet jeg hvor høyt jeg normalt stiller den:hilarious::hilarious::hilarious:

NOEN SOM HAR ERFARINGER ELLER TIPS??:bored::bored::bored:
 

Vedlegg

  • BDA44B79-1E3C-4938-A257-479CAADB7E2B.jpeg
    BDA44B79-1E3C-4938-A257-479CAADB7E2B.jpeg
    6,4 KB · Visninger: 85
Herlig skisse!
Om du er 164 blir det fort litt høyt opp til den på 100cm (+ stellematte blir det fort 105-110). Kjøkkenbenker er som regel i 90-95-høyde, du kan jo legge et par tykke bøker oppå kjøkkenbenken din og måle opp, så får du en følelse med høyden? Kan hende det funker helt fint også.

Vi har «sniglar» fra IKEA, der er 87cm og funker fint for oss (jeg er 176).
 
Jeg er 170 og bruker Malm med 4 skuffer som stellebord. Det er i overkant høyt for meg, og jeg føler ikke jeg får en god arbeidsposisjon under stell, noe som medfører at vi ofte flytter oss til gulvet. Fungerer dog bedre nå som vesla er litt større.
 
Jeg er 181cm høy og vi har malm kommode med 4 skuffer (100cm) på badet med stellematte oppå. Det er passelig høyde for meg, men mulig den blir litt høy for deg?:)
 
Vi har hemnes kommode fra IKEA med topp på! Var den jeg fant som var tilnærmet lik i høyde som andre stellekommodene altså litt lavere enn malm med fire skuffer:)
 
Herlig skisse!
Om du er 164 blir det fort litt høyt opp til den på 100cm (+ stellematte blir det fort 105-110). Kjøkkenbenker er som regel i 90-95-høyde, du kan jo legge et par tykke bøker oppå kjøkkenbenken din og måle opp, så får du en følelse med høyden? Kan hende det funker helt fint også.

Vi har «sniglar» fra IKEA, der er 87cm og funker fint for oss (jeg er 176).

Takk for svar! Ser jo det kansje kan bli litt høyt for meg:bored:
Herlig skisse!
Om du er 164 blir det fort litt høyt opp til den på 100cm (+ stellematte blir det fort 105-110). Kjøkkenbenker er som regel i 90-95-høyde, du kan jo legge et par tykke bøker oppå kjøkkenbenken din og måle opp, så får du en følelse med høyden? Kan hende det funker helt fint også.

Vi har «sniglar» fra IKEA, der er 87cm og funker fint for oss (jeg er 176).

Takk for svar:happy: ser det blir litt høyt for meg ja! Har selv sett på sniglar som dere har, men jeg blir litt kresen da jeg trenger noen romslige skuffer i tillegg! Får og få plass hiver jeg ut ALLE skuffer og skap som er på badet:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Vi har hemnes kommode fra IKEA med topp på! Var den jeg fant som var tilnærmet lik i høyde som andre stellekommodene altså litt lavere enn malm med fire skuffer:)

Åå, takk for svar! Da kan jeg jo sjekke ut disse:D
 
Vi har stuva/fritids stellebord som står klar for å brukes til nr 2. Er veldig fornøyd med det! 3 skuffer som rommer alt av kluter, handklær, pysjer, sokker og diverse. Hyller til oppbevaring av uåpnede bleiepakker, tørrservietter og produkter. Stor plass på toppen så babyen kan ligge med hodet opp og beina ned mot oss når vi steller (jeg synes det er mye bedre enn sidelengs. Tryggere når barnet begynner å rulle og det er lettere å ha kontakt under stelling <3) har bokser med bleier, produkter, ekstra antrekk og tørrservietter ved siden av stellematten så det er super tilgjengelig (igjen sikkerhet).

MEN skal denne gangen lage ekstra stelleplass på soverommet på malm kommoden for å lett kunne stelle om natten. Sist stelte vi på gulvet på badet/gikk opp. Det blir ikke såå mange bleiene så tenker det går bra mtp arbeidsstilling.
 
Vi har malm med 4 skuffer til stellebord med stellematte på toppen til vår jente på 2 år. Er selv 165 høy, og skal bruke denne malmkommoden til nestemann også som kommer om litt☺️
 
Jeg tenkte å ha malm med 3 skuffer så Montér hjul og stelle matte oppo så blir den ca 90
 
Back
Topp