Ok.. Vi har 3KG cottage cheese..

©Smartass

Forumet er livet
som er 2 dager over dato.[:-] Men like fin såklart.

Kan det fryses?[X(]

Alt kan fryses, men tror ikke jeg ville spist den... 

ORIGINAL: Tanketrollet

Alt kan fryses, men tror ikke jeg ville spist den... 

Nå, eller etter den har vært fryst?

NÅ er den jo gulla god.[:)]

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

3 kilo??? Fordiatte?

Ja, det kan du si.[:D]
Hadde en sånn litenboks, og mannen min kom hjem i går med en 2,5kg-boks.. "Den var jo på halv pris".. Ja, hvorfor det tro..[8D]

Vi bruker mye CC da, så sånnsett var det ikke så utrolig stor mengde til oss å være.. Men de har jo somregel lang dato[8D]

altså det er begrenset holdbarhet i fryseren også og hvis de allerede har gått ut på dato... litt usikker jeg[8|] men nå er jeg veldig skeptisk til "gammel" mat. det er jo bare å slenge de i fryseren og så smaker du jo om de er ok når du tiner de da...

Går heeeeilt fint å fryse dei [:)] Har fryst melk som var nær på å gå ut på dato, like fin når eg tar det opp igjen (etter 1-2 mnd. iallefall). Men brukar det mest til matlaging då, fryste meierivarer er ikkje såååå godt å ete/drikke åleine etter det har vert nedfrose...

BTW, ein liten digresjon til det her med matvarar som er over dato...åt rømme på mandag som gjekk ut i oktober IFJOR, smakte heeeeilt fint [;)] Så den datoen, spesielt på syrna melkeprodukt, må takast med ei klype salt [;)]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Jeg spiste da den var 2 dager over (uåpnet). Like fin.
Men jeg vet ikke hvordan det egner seg med frysing.

CC is the shit btw! Love it [:D]

Samme her[:D]

ORIGINAL: FrittFram

Sett lukta av snabelkäse opp mot cottage cheese - så ser du hva som er verst.
Eneste probemet er vel at du kanskje ikke har så mye forhud å oppdrive/trekke tilbake...

Ja. Det er... problemet.[8|][8D]

Back
Topp