ok med badekar/basseng for mor?

lille marihøne

Forelsket i forumet
Er det ok med badekar og offentlig basseng 5 uker etter vaginal fødsel? Renselsen er jeg ferdig med.

Når er det ok for babyen å være med i offentlig helsebasseng?

jeg var på etterkontroll på onsdag 5 uker og 6 dager etter fødsel .. jm sa jeg kunne leve som normalt igjen .. det vil si at det var greit å bade i offentlig basseng også[:D]

det andre vet jeg ikke svare på

Har lest en plass at man kan bade i sitt eget badekar selv om man småblør. Men ikke være i off.basseng. Hadde noe med infeksjonsfaren å gjøre. Hjemme er det dine egne bakterier, mens i off.bad er det fremmende bakterier.

Du skal vente i 6 uker før du bader i offentlig basseng fikk jeg beskjed om[:)] Men babyen kan jo bade når som helst, barnefaren må da eventuelt bade med mini inntil det har gått 6 uker for deg[:)]

Da vi for leeeeeeeeeeenge siden starta med babysvømming, begynte vår gutt da han var 8 uker......og da er dem små ;-) Det var på grensa tror jeg....og man må for all del ikke bade lenge med dem...!!!!

Me fekk ikkje være me på babybading sjøl om han e snart 9 veke å 4500 gr [:(]

Dei e so dårlige på å holde varmen sjøl enda, so ho råda mej til å vente litt til [:'(]

men om du vil bade, so e de MAX 20 min he ej hørt [:)]

her er grensa for babysvømming bare at babyen skal veie over 4kg, men da er man ikke ute i vanne mer en 7 min til og begynne med og etter 2-3 ganger så øker man til 10 min, dette 2-3 ganger også 20 min. men løpet av den tiden har de jo vokst ganske mye. de klarer ikke å hode varmen selv derfor veldig kort tid ute i vannet for at de ikke skal bli ned kjølt.

Back
Topp