Ok, litt "personlig"

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Men, er der noen som har begynt å forberede mellomkjøttet?:o Fikk anbefalt på sykehuset å massere/strekke mellomkjøttet med peanøtt- eller mandelolje 2 ganger til dagen for å unngå rift o_O Noen erfaringer?

Tror det er delte meninger. Husker noen sa sist jeg var gravid at man ble slapp av å tøye og stretche huden der. Er usikker på hva jeg synes om det selv, annet enn at jeg må unngå peanøtt/ mandelolje som jeg er allergisk imot ;)

Gjorde det ikke sist, men vurderte å gjøre det siste ukene men da var sønnen allerede ute med KS.

Har hørt om det, tenker likt som med smøring av magen for å unngå strekkmerker, det skader nok ikke å gjøre det, så jeg kommer nok til å gjøre det :) Men er vell litt tidlig ennå?

Har hørt om det, tenker likt som med smøring av magen for å unngå strekkmerker, det skader nok ikke å gjøre det, så jeg kommer nok til å gjøre det :) Men er vell litt tidlig ennå?
Tror det kommer ganske an på. Fom 3 mndr før og noen sier 4 uker før. Jeg har revnet litt ved samleie før, så tror jeg bare skal smøre på så har gjort det jeg kan:o:p:D

Jeg kommer nok til å begynne å tøye rundt 3 uker før, bare for å ha det gjort, liksom.. Vet ikke hvor mye det hjelper, men kan ikke tenke meg at det er mye jobb for meg å gjøre dette 2 ganger om dagen mot slutten :p

Har kjøpt pereniumsolje som det heter :) Tror det står at den bør brukes fra uke 32 og det akter jeg å gjøre ;)

Har kjøpt pereniumsolje som det heter :) Tror det står at den bør brukes fra uke 32 og det akter jeg å gjøre ;)
Hva består den av? Mandelolje bare? Har en massasjeolje jeg har brukt på magen som er ren mandelolje. Hvis det er det samme bruker jeg bare den jeg har :)

Såklart de som selger de oljene vil og anbefaler man skal gjøre det.

Huden strekkes naturlig og det er en mengde hormoner i kroppen som gjør at huden er klar når vi føder.

Selv fikk jeg ingen rifter under min fødsel og jeg har ikke brukt verken olje eller tøying.

Hva består den av? Mandelolje bare? Har en massasjeolje jeg har brukt på magen som er ren mandelolje. Hvis det er det samme bruker jeg bare den jeg har :)
Jeg bestilte denne. Tok bilde av innholdet, så kan du se :) Brukes fra uke 34 står det :) image.jpegimage.jpeg image.jpeg

Tror ikke noe av det der hjelper jeg... God kontakt med jordmor under utdrivningsfasen er nok det som har noe å si :-)
Noen har vev som sprekker fortere enn andre, og det er jordmor ekspert på å se :-)

Såklart de som selger de oljene vil og anbefaler man skal gjøre det.

Huden strekkes naturlig og det er en mengde hormoner i kroppen som gjør at huden er klar når vi føder.

Selv fikk jeg ingen rifter under min fødsel og jeg har ikke brukt verken olje eller tøying.
Vel, nå var det ikke de som solgte oljen, men overlegen på sykehuset som anbefalte meg det etter en studie de hadde hatt. Er dessverre ikke alle som har en hud som strekkes naturlig heller.

Skal føde om 3mnd og vet ikke hva mellomkjøttet er en gang?!? Er det det jeg tror?

Skal føde om 3mnd og vet ikke hva mellomkjøttet er en gang?!? Er det det jeg tror?
Synes det høres bedre ut med perineum (konkret beskrivelse - området mellom skjedeinngang og anus) :p

Var det jeg trodde! Men har aldri hørt at man skal "gjøre" noe med det...
En må ikke. Der er mange som ikke gjør noe og som heller ikke får rifter. Jeg spurte legen når jeg var til grundig samtale om det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge rift. Han fortalte meg om peanøtt- eller mandelolje og studien de hadde foretatt. For min del...jeg kommer til å gjøre det for da har jeg i hvertfall gjort det jeg kan:p

En må ikke. Der er mange som ikke gjør noe og som heller ikke får rifter. Jeg spurte legen når jeg var til grundig samtale om det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge rift. Han fortalte meg om peanøtt- eller mandelolje og studien de hadde foretatt. For min del...jeg kommer til å gjøre det for da har jeg i hvertfall gjort det jeg kan:p
Okei! Takk for info! :) Har liksom aldri tenkt på at dette var en greie, så har ikke tenkt at jeg måtte gjøre noe.... Nå fikk jeg litt å tenke på! :p

Back
Topp