Men, er der noen som har begynt å forberede mellomkjøttet?
Fikk anbefalt på sykehuset å massere/strekke mellomkjøttet med peanøtt- eller mandelolje 2 ganger til dagen for å unngå rift
Noen erfaringer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror det kommer ganske an på. Fom 3 mndr før og noen sier 4 uker før. Jeg har revnet litt ved samleie før, så tror jeg bare skal smøre på så har gjort det jeg kanHar hørt om det, tenker likt som med smøring av magen for å unngå strekkmerker, det skader nok ikke å gjøre det, så jeg kommer nok til å gjøre detMen er vell litt tidlig ennå?
Hva består den av? Mandelolje bare? Har en massasjeolje jeg har brukt på magen som er ren mandelolje. Hvis det er det samme bruker jeg bare den jeg harHar kjøpt pereniumsolje som det heterTror det står at den bør brukes fra uke 32 og det akter jeg å gjøre
![]()
Vel, nå var det ikke de som solgte oljen, men overlegen på sykehuset som anbefalte meg det etter en studie de hadde hatt. Er dessverre ikke alle som har en hud som strekkes naturlig heller.Såklart de som selger de oljene vil og anbefaler man skal gjøre det.
Huden strekkes naturlig og det er en mengde hormoner i kroppen som gjør at huden er klar når vi føder.
Selv fikk jeg ingen rifter under min fødsel og jeg har ikke brukt verken olje eller tøying.
Synes det høres bedre ut med perineum (konkret beskrivelse - området mellom skjedeinngang og anus)Skal føde om 3mnd og vet ikke hva mellomkjøttet er en gang?!? Er det det jeg tror?
Enig, høres mye bedre ut!Synes det høres bedre ut med perineum (konkret beskrivelse - området mellom skjedeinngang og anus)![]()
Var det jeg trodde! Men har aldri hørt at man skal "gjøre" noe med det...Synes det høres bedre ut med perineum (konkret beskrivelse - området mellom skjedeinngang og anus)![]()
En må ikke. Der er mange som ikke gjør noe og som heller ikke får rifter. Jeg spurte legen når jeg var til grundig samtale om det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge rift. Han fortalte meg om peanøtt- eller mandelolje og studien de hadde foretatt. For min del...jeg kommer til å gjøre det for da har jeg i hvertfall gjort det jeg kanVar det jeg trodde! Men har aldri hørt at man skal "gjøre" noe med det...
Okei! Takk for info!En må ikke. Der er mange som ikke gjør noe og som heller ikke får rifter. Jeg spurte legen når jeg var til grundig samtale om det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge rift. Han fortalte meg om peanøtt- eller mandelolje og studien de hadde foretatt. For min del...jeg kommer til å gjøre det for da har jeg i hvertfall gjort det jeg kan![]()