Ok, hvilke symptomer hadde dere med de andre barna og hvilke kjønn ble det? (Avnhenger så klart av om du er flergangsmamma^^)

Superprodusent

Glad i forumet
Jeg var kvalm i halsen og brakk meg en del med begge mine. Var mye trøtt og veeeldig hormonell. Begge ble jenter. Denne gangen har jeg lite symptomer, men har veldig hard mage og ømme pupper -kanskje det blir gutt da? ;)

Jeg var nokså ulik med begge mine, og jeg har 2 jenter. Jeg var dårlig gjennom hele svangerskapet med min første datter. Med min andre datter var jeg veldig frisk og oppegående. Hittil har jeg gått opp og ned med formen. Velger og ikke tro så mye på slikt : ) Ingen svangerskap er like, selvom det kan virke slik : )

Men om det er en ting som har slått rett blant mine gravide venninner og familie så er det hjerterytmen til fosteret. På oss som har fått jenter har hjerterytmen ligget på 160 mens de med gutter har ligget på 140. Det sies jo at jenter har raskere hjerterytme enn guttene. Men det er vel heller ikke noe fasit på det, men hvem vet ?? Kanskje det stemmer. Isåfall ville jo det vært morro : D !

Ja, der sier du noe! Jeg husker at jeg var opptatt av det med nr1, begge jentene hadde "jentepuls". Blir spennende dette. Har du et sterkere ønske om et bestemt kjønn eller er det det samme?

Med førstemann var jeg bare trøtt og hadde ingen andre symptomer bortsett fra stikkingene i livmoren de første par ukene da.

Denne gangen er det samme greia men jeg har også blitt plaget med kviser. Ellers ingen andre symptomer.
Eller jeg har fått dilla på tomat da, og det liker jeg vanligvis ikke :P

Bortsett fra at jeg ikke har ømme pupper denne gangen, har alt annet så langt vært identisk. 10 dager kvalme sist gang, og 10 dager med kvalme denne gangen også, merkelig likt gitt! Kanskje det skjuler seg en jente der inne igjen?!

Med jenta hadde jeg lite plager, var bare ekstremt hissig og hormonell. Et troll rett og slett :/ Med gutten var jeg kvalm og slet med litt bekkenløsning. Denne gangen hadde jeg forestilt meg en jente men nå har jeg blitt kvalm og har kjendt det i korset gen flere ganger så da har jeg endret mening. Kansje det er en gutt? :)

Forrige gang var jeg veldig kvalm fra uke 6-7, hard mage, mye luft, ingen matlyst, veldig trøtt og sliten, gulpefølelse så fort jeg bøyde meg ned, bekkensmertene begynte i uke 7, ekstremt ømme pupper, klarte ikke å ligge på magen fra uke 4. Det var en jente.

Symptomene er helt like, og kom på akkurat lik tid denne gangen, eneste som ikke er der er de ømme puppene, de føles normale! Er ganske sikker på jente denne gangen også, gleder meg til jeg kan høre hjertelyden!

jeg husker nesten ikke når kvalmen kom men vet at jeg var kvalm i noen uker. Mener det kom kanskje litt senere. Jeg hadde ingen problem med bekkenet før helt på slutten når en skal ha bekkenløsning. Kvalmen har jeg ikke sett noe til i det hele tatt nå så håper bare ikke den kommer snikende på. Til nå er graviditeten litt anderledes, men samtidig husker jeg ikke detaljer fra forrige svangerskap.... Blir spennende med ultralyd! :D kanskje jeg snart må få bestilt time..

1. graviditet så hadde jeg veldig lite symptomer egentlig. Hadde vinde bryster og tisset hele tiden men utenom det var jeg helt vanlig... da ble det ei søt lita jente :)

Denne gangen er jeg kjempe kvalm, super trøtt, vonde bryster og fått kjempe store pupper...så det blir spennende å se hva som hjemmer seg denne gangen :)

Ringen av lykke <3 skrev:
Ja, der sier du noe! Jeg husker at jeg var opptatt av det med nr1, begge jentene hadde "jentepuls". Blir spennende dette. Har du et sterkere ønske om et bestemt kjønn eller er det det samme?

Jeg må innrømme sterkt at jeg ønsker meg en liten gutt da jeg allerede har to jenter, men det er jo igrunn det samme hva det blir så lenge lille nurket er frisk og velskapt :D

Hva ønsker du deg da ?? : )

Forrige gang hadde jeg utrolig ømme bryster, veldig tissetrengt og oppblåst og utrolig trett. Litt småkvalm en ukes tid, men det var helt overkommelig. MASSE kviser. Ut kom en gutt.

Så langt denne gangen er det helt forskjellig. Puppene er ikke særlig ømme, jeg løper ikke så mye oftere på do. Litt trøtt og oppblåst er jeg rett nok, men ingenting sammenlignet med sist. Ingen kviser så langt iallefall. Men denne gangen er kvalmen helt forferdelig, den har slått meg helt ut og jeg klarer ikke annet enn å ligge urørlig på sofaen. Kan ikke annet enn å tro at det må være en jente inni der! ;)

Sist var jeg veldig trøtt, fikk bekkenløsning tidlig, men var aldri noe særlig kvalm.
Hadde vel egentlig ikke noen andre symptomer såvidt jeg kan huske? Spiste mye cherrytomater og is da. Vanvittige mengder is. Hehe! Det var en jente.

Har hørt at hvis man har cravings på bananer så blirre gutt. Vet ikke hvor mye man skal legge i DET men! ;) Hehe!

Husker ikke detaljert fra sist, men er mye mer kvalm denne gangen. I dag har jeg spydd to ganger... :( Mindre ømme bryster nå tror jeg, men mer trøtt og sliten. Men det kan jo ha noe med at vi har en 2 1/2 åring å ta oss av nå. Forrige gang kunne jeg hvile når jeg hadde behov for det. Håper på en jente denne gangen, hadde vært koselig med en av hvert kjønn. Men blir det enda en gutt blir det stas det og! :) Forrige gang hadde jeg tidlig sterk følelse på gutt, har ingen følelse på noe denne gangen.

Jeg hadde veldig lite sist savangerskap,litt så kvalm i uke 8-11 og etter det var det ikke mye,hade veldig stor sove lyst  og sexlyst ,og fikk en låsning i bekkenet i uke 35,og ett brist i ribbenet på sluttten..

Håper jeg slipper billig unna denne gangen også.. Sist jeg var gravid sa hele kroppen min at jeg skulle få en jente,og jeg hadde rett!! :) Mens nå har jeg en kjempe følelse på at det blir gutt!! :)

Syntes det er sååå fælt lenge til vi skal på Ul for å få vite kjønn!!!!! 

Sist: va eg skamsjuk frå dag ein, kvalm, spying og dehydrering osv... Veldig ømme pupper, men ikkje veldig stor forandring i størrelse så tidlig. Sov døgnet rundt.. Veldig masse tynn utflod.Veldig sterk metallsmak i munnen, og hypersterk luktesans. Kviser i lange baner. Så kom bekkenproblemene veldig tidlig, og holdt meg handicappa resten av svangerskapet.. i tillegg til brist i ribbeinet.. Så kom JENTA ut, og hadde for sikkerhets skyld kolikk i 4 mnd..;)

Denna gangen: e eg berre litt kvalm, men det gir seg som regel når eg får mat. Puppane har allerede gått opp over ein str denna gangen, men ikkje veldig ømme. Så blir eg ofte akutt trøtt og sliten, men det er overkommelig.. Ca null utflod. Metallsmaken i munnen er ikkje så sterk denna gangen, og luktesansen er blitt sterkare, men ikkje som sist. Ikkje kvisete som sist. Bekkenet er så langt fint, men er jo litt meir obs på forebygging og riktig belastning denna gangen enn sist...

To veldig forskjellige opplevelser så langt iallefall!:) Heldigvis!

LilleNos skrev:
Sist var jeg veldig trøtt, fikk bekkenløsning tidlig, men var aldri noe særlig kvalm.
Hadde vel egentlig ikke noen andre symptomer såvidt jeg kan huske? Spiste mye cherrytomater og is da. Vanvittige mengder is. Hehe! Det var en jente.

Har hørt at hvis man har cravings på bananer så blirre gutt. Vet ikke hvor mye man skal legge i DET men! ;) Hehe!

Hehe, håper det er feil!;) heftig kvalm av tanken på bananer, men hadde vært veldig koselig m gutt..;))

Sist var jeg kvalm å spydde flere ganger daglig fra uke 9-16, 17 ca. hadde ømme pupper, bekkenløsning, mye vann i kroppen og kviser som jeg ikke bruker å ha, ut kom ei jente:)

Denne gangen har jeg vært enormt trøtt, lite energi, kan jo komme av at man har ei fra før;)
småkvalm helt fra starten, mens det begynte skikkelig fra uke 5 og varer ennå:(
Heldigvis bare spydd en gang til nå, bank i bordet:)
ømme pupper, kviser har allerede begynt å komme.
Håper hvertfall kvalmen gir seg snart!

Første mann som var gutt var jeg litt småkvalm men spydde kun en gang, varte fra uke 7 − 12. Hadde veldig dilla på sunne ting, frukt, melk og var veldig anti-sjokolade. Jeg klarte til og med å spise fisk ihvertfall en gang i uka som er stort siden jeg ikke er glad i det. Eneste plagen var konsant halsbrann helt frem til fødsel.
Andre gang varte kvalmen fra uke 7 − 17. Føltes litt verre denne gang men jeg spydde aldri. Dillene ble helt motsatt! Nå ville jeg bare ha junkfood og Munkholm! :-D (Skulle trodd det skulle blitt en kar!;-)) Trødde i trynet med sjokolade. Fisk var helt uaktuellt og melkeprodukter fristet lite. Denne gang hadde jeg ingen halsbrann i det hele tatt! Fikk en jente.
Nå, tredje gang, føles det mer likt som med første. Jeg har stort sett bare lyst på frukt, yoghurt, smoothies og har spist en del fisk tro det eller ei! Selv om jeg er småkvalm! Denne gang begynte kvalmen i uke 5 men jeg klarer å døyve det værste med å småspise litt hele tiden. Blir spennende å se hva dette er for en. 
emoticon

Kriswizz skrev:
Første mann som var gutt var jeg litt småkvalm men spydde kun en gang, varte fra uke 7 − 12. Hadde veldig dilla på sunne ting, frukt, melk og var veldig anti-sjokolade. Jeg klarte til og med å spise fisk ihvertfall en gang i uka som er stort siden jeg ikke er glad i det. Eneste plagen var konsant halsbrann helt frem til fødsel.
Andre gang varte kvalmen fra uke 7 − 17. Føltes litt verre denne gang men jeg spydde aldri. Dillene ble helt motsatt! Nå ville jeg bare ha junkfood og Munkholm! :-D (Skulle trodd det skulle blitt en kar!;-)) Trødde i trynet med sjokolade. Fisk var helt uaktuellt og melkeprodukter fristet lite. Denne gang hadde jeg ingen halsbrann i det hele tatt! Fikk en jente.
Nå, tredje gang, føles det mer likt som med første. Jeg har stort sett bare lyst på frukt, yoghurt, smoothies og har spist en del fisk tro det eller ei! Selv om jeg er småkvalm! Denne gang begynte kvalmen i uke 5 men jeg klarer å døyve det værste med å småspise litt hele tiden. Blir spennende å se hva dette er for en. 
emoticon

Oii : ) Jeg er veldig kvalm, men har ikke kastet opp enda. Halsbrann har jeg konstant nå, og det hadde jeg kun de siste ukene i svangerskapet med jentene. Og jeg også er totalt ANTI SJOKOLADE/SUKKER og godis .. Bare lyster på grønt og vann ! : ) Kanskje det blir en gutt på meg da ; D hehe .. er da lov og håpe, selvom ingen svangerskap er like.

Jeg er nå gravid for tredje gang. De to første svangerskapene hadde jeg de samme plagene/dillene: kvalm, men spydde aldri, halsbrann, dille på sunn mat og melk, avskydde kjøtt. Nå har jeg ingen symptomer, bortsett fra ømme bryster og litt trøtt. Jeg har to gutter fra før, men vet ikke helt om jeg skal tru på at det er noe i at forskjellige symptomer gir forskjellig kjønn? I så fall burde jeg få jente nå, men ser ikke for meg at det er en jente inni der. Har også hørt at hvis man kun får struttemage så får man gutt og hvis man blir stor over hele kroppen så får man jente. Vel, jeg este ut overalt med mine to første og de var jo gutter..

Back
Topp