ok her er mine fødsler !

sol-stråle

Elsker forumet
med første mann hadde jeg termin 5 desember, jeg hadde vært sykmeldt omtrndt hele svangerskapet, først med fire mnd oppkast også resten med bekkenløsning. tenkte jo på at jeg kom til å gå over termin, men den gang ei, vi var på julebord 2 desember, satt for det meste inne på ett hotell rom å pratet med andre så kom vi inn på fødsler siden jeg snart skulle føde, Jeg grudde meg jo litt til fødselen alle sier jo det er så vondt, men det tenkte ikke de på ,nei da der la alle damene ut om hvor vondt de hadde det osv,, [&o] Etter som kvelden gikk begynte det å stikke nederst i ryggen og jeg tok dette for kynnere, da klokka var to på natten dro vi hjem, måtte bare kjøre noen hjem først, Gikk å la oss ved tre tiden og jeg hadde fremdeles disse kynnerne. Da sa jeg til min samboer at "skal vedde jeg skal føde nå pga du har jo drukket, " men jeg la meg til o sove,,
Da klokka var fem vekket jeg samboeren min og sa at jeg ringer på fødestogo pga da var " kynnerne " blitt til rier det var jeg sikker på, det var bare to min mellom hver.
Jeg måtte jo kjøre, han hadde jo drukket, hehe , det gikk nok litt for fort etter veien da,men,men. Da jeg fikk undersøkt meg hadde jeg en åpning på en cm, klokkka var seks så da sa jeg at ja da håper jeg at jeg er ferdig innen tolv midnatt..
Dro på syke huset og det tok ca to timer hadde fremdeles bare en cm, og forferdelig vondt, litt psykisk også tror jeg dette skulle jo gjøre vondt så tenkte litt på det..
jeg fikk da epiral for å klare å slappe av, riene vevarte,men åpningen ble ikke større, jeg så for meg en lang føsel...[&o]
Jordmor ville ha meg til å tisse på ett bekken pga jeg var jo koblet til alle slags ledninger, men dette klart jeg ikke, tilslutt ble jeg forbanna og sa at de fikk bare koble meg i fraalt for jeg skulle på do å tisse, dette gjorde de og da var klokka halv to, la meg tilbake i sengen og da klokka var to fikk jeg ett så stort press nedentil at jeg trodde hele meg skulle ut, min samboer fikk tak i jordmor og da hadde jeg ti cm åpning, så var det bare å presse, men han ville ikke ut, hjertelyd og puls ble borte og de fant frem tang for å dra ham ut, men nei sa jeg han skal ut normalt og jeg presset og presset, da kom han tilslutt atten min over to.

Så skulle jeg jo føde igjen tre år senere, hadde termin 2 februar og var sikker på at jeg kom til å føde før nå og, men nei 2 februar gikk og det gjorde også de neste dagene, men 8 februar om kvelden gikk jeg og gikk, klarte ikke å sitte stille måtte bare gå...
da klokka var to om natten ringte jeg min bror så han kom for å passe gutten min og vi dro på fødestogo, jeg hadde da ingen åpning og jordmor sa at det kom til å ta en stund dette,men jeg hadde vondt og fikk sykebil til sykehuset. nedover dit hadde jeg forferdelig vondt, spurte jodmor om hun ikke kunne få bilen til å kjøre fortere men da sa hun at da ble det så ubehagelig for henne å sitte der, jeg lå der å tenkte ved hver rie " tenk positivt" og det hjalp meg mye... Vel inne på sykehuset , endelig kunne jeg få en annen jordmor tenkte jeg , hun skjekket meg og da hadde jeg to cm åpning, nå var klokka fire, Fikk lystgass og lå å slappet av hele tiden, en kjempe alrigth jordmor også, etterhvert ble jo riene veldig harde og da fikk jeg saltvanns sprøyte, dette gjorde forferdelig vont, men hjalp med en gang. klokka ble seks og press riene kom jeg hadde da ti cm åpning og kvart over fikk jeg min lille jente. ...

Mine fødsler har da gått enkelt og greit unna, men gruer meg likevel til mai da jeg skal føde igjen.. da skal jeg føde på fødestogo så jeg slipper å dra ned til sykehuset..

Lykke til alle som skal føde, det er en opplevelse for livet..[:D]

Så koselig å lese! Hatt fine fødsler du. [:)]

Kjempe moro at du vil dele de historiene for oss :)
Jeg er selv føstegangs gravid å har så mange tanker rundt dette.
Så innlegg som ditt hjelper meg og sikkert mange andre. Takk

Takk at du deler med oss "lykkelig uvitende" [;)]

Fint å lese om noen som det går relativt greit for[:)]

Jeg hadde termin 23 juli. Siden dette kom til å bli min andre fødsel ble jeg overrasket over at ingenting skjedde før 23. juli. Dagene gikk, og de føles utrolig laaaaange.
27. juli halv seks på morgenen våknet jeg at magen var så merkelig. Sto opp og gikk på do, men kom ikke noe. Gikk fram og tilbake mellom stua og badet iallfall 5 ganger, og fikk da tilslutt gjort litt. Merket fort at det var veene som var igang. Husket det ganske godt igjen fra første gang.
Jeg satt meg på kjøkkenet og bladde i en gammel h&m katalog.[&:] Måtte jo gjøre noe for å få tiden til å gå. Da klokka ble rundt 7 gikk jeg og la meg igjen. Tok med meg et stort badehåndkle i tilfellet vannet skulle gå i senga[:(] og la det under rompa. Samboeren min lå og sov. Prøvde å vekke han. Spurte han om foreldre hans var hjemme. Vi måtte jo ha noen til å passe jenta på 11 måneder da måtte reise til sykehuset. De var ikke hjemme, og etter en lang stund spurte han om jeg kjente noe......
Det vil jeg jo si jeg gjorde. Vi ringte til mamman min og hun var hos oss på kun et kvarter!

Jeg gikk rundt i leiligheten og svinsa rundt. Hadde jo ikke fått pakket helt ferdig enda... Mamma maste om at vi måtte dra til sykehuset, og det nå med en gang. Men sta som jeg er måtte jeg jo få dusja først. Det gikk jo greit det, og fikk kledd meg. Samboeren min maste meg i korsryggen da veene kom,, og det hjalp litt. Kjøreturen var ikke noe god, men måtte jo komme oss avsted. Vi var på sykehuset halv ti på formiddagen. På føden var det jo som vanlig nok å gjør, og måtte pent stå på gangen en stund og vente til jeg kom inn. Der ble jeg undersøkt, og da hadde jeg 5cm åpning. Jordmor sa jeg hadde vært flink siden jeg hadde vært hjemme så lenge. Etter litt stress og vasking ble jeg vist inn på en fødestue. Jeg klarte ikke å ligge så jeg gikk fram og tilbake. Prøvde å dusje i varmt vann, og det hjalp litt. Var ikke noe godt da de skulle ta ctg registrering for da måtte jeg ligge nede. Sa at jeg ikke klarte å ligge, og etter 5 minutter tok hun den av.

Jordmora ville ta vannet slik at det ble litt fortgang(var fire stk som nesten fødte samtidig, og de manglet fødestuer). Jordmora gikk inn og ut. Var innom et minutt før hun var borte i 10 minutter igjen.... Hun sjekket meg og da hadde jeg 9 cm åpning. Jeg sto og hang over vinduskarmen med en bordvifte som blåste kaldluft opp i ansiktet midt(må ha vært litt av et syn). Var varmt nok så det holdt.
Jeg la meg ned, og følte jeg måtte presse. Sa ikke noe med engang og presset bare. Merket at han kom lenger ned... Sa til samboer at nå måtte han ringe for nå kom ungen. Da ble han stresset kan du tro. Jeg presset og babyen var på full fart ut. Jordmora kom rolig inn, og samboeren min var litt nervøs nå. Han så at det kom ut blod, og da ble han bekymret[:)] Jordmora sa jeg måtte vente med å presse(hun var ikke klar enda), men det var ikke lett. Jeg presset et par ganger og så kom han susende ut kl 11:58. Fikk han opp på magen min. Samboeren min fikk klippe navlestrenga. Var litt stolt da(fikk ikke gjøre det første gang). Måtte kun sy et par små overfladiske sting.
Det ble en stor gutt. Han veide 4250gram, var 52 cm lang og var 37 cm i omkrets rundt hodet.

Etter to snaue timer gikk jeg i dusjen, og da jeg var ferdig med å dusje ble jeg overflyttet til barsel. Gikk selv og kjørte senga som adrian lå og sov i.

Nå var vi blitt en familie på fire.

Back
Topp