Ok at arb.plassen betaler far for å ikke ta pappaperm?

Synes det er helt merkelig å høre at voksne menn ikke orker eler vil være hjemme med bara sine noen få uker av livet
Men det er vel kanskje fordi jeg ser aldri kunne vært sammen med en sånn mann.

Jeg også, kan ikke forstå det ikke respektere det og jeg hadde aldri vært samme en slik fyr ;)
Her gleder mannen seg til å være hjemme med barnet vårt! :)

Jeg også, kan ikke forstå det ikke respektere det og jeg hadde aldri vært samme en slik fyr ;)
Her gleder mannen seg til å være hjemme med barnet vårt! :)
Jeg hadde heller ikke vært sammen med en sånn fyr. Hadde aldri akseptert at han ikke tok sin del av ansvaret
Min også gledet seg til det og var hjemme lenger:)

Lest avisene i det siste? Nylig en sak der kvinner ikke har blitt vurdert engang til en topp stilling.
Jo det skjer og det skjer ofte. Kvinner har heller ikke lik lønn og kvinner blir ofte diskriminert i arbeidslivet.
Nei, jeg nyter permisjon sammen med mini jeg. Ligger på gulvet og leker oss - leser ikke aviser.
Bv er ca eneste innputt

Men det var ikke tema:p

Men mener fremdeles det er dårlige beslytninger av uvitende beslutnjngstakere som da er problemet. Ikke forskjell mellom kvinner og menn.

Synes det er helt merkelig å høre at voksne menn ikke orker eler vil være hjemme med bara sine noen få uker av livet
Men det er vel kanskje fordi jeg ser aldri kunne vært sammen med en sånn mann.
Helt enig!. Forstår ikke hvorfor far ikke kan klare å være hjemme 10 uker med sitt eget barn som han har vært med å lage. Husverten vår jobber og i tillegg bygde han huset på fritiden selv. Og fikk glipp av spebarnstiden med eldstemann pga det. Han sa han angrer seg halvt i hel fordi han gikk glipp av en tid han aldri får igjen. Og han er også arbeidsnarkoman. Handler om å bli kjent med sine egne barn og bruke tid på dem. Hvorfor få barn hvis jobben er så viktig at en ikke kan bruke 10 uker av sitt liv på dem?

Men det er vel bare en forskuttering? Og de får igjen fra NAV? For de 10 ukene er jo lovpålagte.

Vi bor ikke Norge, men ja jobben får de igjen av staten og det er ikke noe tak (4g) som i Norge.

Helt enig!. Forstår ikke hvorfor far ikke kan klare å være hjemme 10 uker med sitt eget barn som han har vært med å lage. Husverten vår jobber og i tillegg bygde han huset på fritiden selv. Og fikk glipp av spebarnstiden med eldstemann pga det. Han sa han angrer seg halvt i hel fordi han gikk glipp av en tid han aldri får igjen. Og han er også arbeidsnarkoman. Handler om å bli kjent med sine egne barn og bruke tid på dem. Hvorfor få barn hvis jobben er så viktig at en ikke kan bruke 10 uker av sitt liv på dem?
Er nettopp det det handler om ja.
Bra både for barn og pappa

Funket fint for oss.

Hvordan _deler_ av samfunner ser på kvinner da i såfall
Ja, store deler. Alle de kvinnene som ser på dette som ok, de ser på kvinner, seg selv og sine døtre, som mindre verdt i samfunnet enn menn. Sin datter mindre enn sin sønn. Og det forventer de da at deres sønn skal vokse opp og ikke se på seg som mer verd enn sin søster, selv om hans mor og far gjør det??

Alle de arbeidsgivere som er litt kyniske, hvilket en annen tråd her inne viser at mange mener de har rett til å være, de som tenker litt på hvordan de skal lettest drive business, ikke bare velferd, de vil heller ha menn enn kvinner.

Jeg har en arbeidsgiver som er veldig grei, som tilrettelegger, har menn i ledelsen som har tatt lang, meget lenger enn pappaperm, permisjon, som ansetter unge kvinner med samboer og ingen barn. Men slett ikke alle er slik, de er mer unntaket de som oppriktig gratulerer en gravid ansatt

Når holdningen at det er greit å betale menn ut av en lovfestet rett, og fortutsette at kvinnen tar ulønnet perm, blir godtatt, så taper kvinner veldig mye av det våre mødre har sloss for at vi skulle få.

Men ikke overalt.
Da er problemet DÅRLIGE ledere som tar dårlige avgjørelser
Ikke ulikheter blant menn og kvinner..
Det er ledere med akkurat den holdningen du har. At det er ok å gjøre det sånn. Og det mener du er en fin holdning for deg som mor, men en dårlig en for en arbeidsgiver?

Her er pappaen tilstede mer enn normalt for majoriteten av menn utenom permisjonen også. Jeg er veldig heldig. Det beste for familien hadde vært om han fikk betalt for IKKE ta permisjon. Da han uansett når og hvordan en løser det må jobbe overtid i mange uker HVER kveld etter permisjonen sin. Det har han måttet de to foregående ganger og sikkert nå også. Da vil jeg heller kunne være hjemme selv. Han komme hjem til normal tid og være tilstede for barna 100% når han ikke er på jobb. Min mann er en fantastisk far som stiller opp for barna, og ville gjort det uavhengig av om vi hadde hatt pappaperm eller ikke.

Det er ledere med akkurat den holdningen du har. At det er ok å gjøre det sånn. Og det mener du er en fin holdning for deg som mor, men en dårlig en for en arbeidsgiver?
Jeg sier ikke det er ok å betale ut en far. Jeg sier jeg ikke har oppfatningen dette er et problem. Jeg har en arbgiver som ikke er slik

Jeg sier ikke det er ok å betale ut en far. Jeg sier jeg ikke har oppfatningen dette er et problem. Jeg har en arbgiver som ikke er slik
Det har jeg også, men jeg lukker ikke øynene for at verden ikke alltid er som min arbeidsgiver. (tvert imot er min uvanlig)

Det ER et problem. Og ikke minst er det et problem at kvinner synes det er ok at deres menn betales ut slik

Det har jeg også, men jeg lukker ikke øynene for at verden ikke alltid er som min arbeidsgiver. (tvert imot er min uvanlig)

Det ER et problem. Og ikke minst er det et problem at kvinner synes det er ok at deres menn betales ut slik
Min tar perm når han er fri likevel. Han vil være hjemme. Eksta hjemne. Men fri hjemme må være bra nok, for vi trenger pengene

Andre mener det nok er ok fordi de og trenger pengene. Behov man har går ofte fremfor hva man har lyst

Man gjør det man må gjør

Så å ikke ville være hjemne er værre mener jeg.

Lukker ikke øynene for at det skjer. Men mener ennå det ikke er et SÅ stort problem. I allefall ikke rundtom her

Jeg er vel der at jeg synst det var helt greit! :) jeg ville være hjemme, far ville jobbe. Og i jobben hans er det ingen som kan ta over arbeidet! Og ferie? Han har aldri ferie. Er vi heldige, så tar han kansje ferie i 3-4 dager i året. Folk er forskjellige, og dette er noe som passet oss utmerket! Han ble ikke betalt i penger, men vi fekk jobbe ut tomta vår gratis , all masse, diesel på lastebil+ at han skrev timer i arbeidstiden sin for og jobbe på tomta vår, mellom slagene fra kundene! Så for oss, så ble valget enkelt at jeg gikk hjemme ulønnet permisjon, og han jobbet for sjefen. En gode for oss som vi sparte over 500.000 på, og sjefen hadde folk på maskinene sine. Så alle har sine grunner. Og jeg synst vi gjorde en gode deal :)

Er ikke alle fedre som liker og gå hjemme. Og det må en respektere.
Antar at dere skattet av dette?

Back
Topp