OK å kommentere fremmede gravide kropper?

Vaggegåsa

Elsker forumet
Marslykke 2016
Etter ein tur i bassenget igår stod eg i garderoben og dusja. Eg haaater å vise kropp, så det der er noke eg prøver å få unnagjort fort, og hasta meg derfor gjennom såpa.
Plutselig seier dama som dusjer i båsen rett over meg "Oi, så flott du ser ut, kor lenge har du igjen?"
Så der stod eg då, splitter pine, og ubekvem som F.
Klarte å mumle eit svar, før ei anna, tydeligvis venninna, seier at "ja sånn såg ikkje eg ut på den tida". Så blei det nesten til ein diskusjon. I all nakenheten. :-P
Jada, eg skjønna at det var jo eit kompliment, og eg syns det er kjekt når fremmede kan skryte til kvarandre. Men kanskje ikkje akkurat i fellesdusjen, med boobs flying about?

Det kunne då aldri falt meg inn å kikke rundt på dei andre i dusjen og kommentere kroppane deira..
Muligens litt hysterisk, men eg blei heilt satt ut altså. :-P

Er det liksom OK siden vi er gravide, å bli kommentert i alle situasjonar? Eg føler vi er litt allemannseie av og til..
(Hadde sjølvsagt ikkje reagert på same måte om det blei sagt ute på gata..med kle på :-) )

Etter ein tur i bassenget igår stod eg i garderoben og dusja. Eg haaater å vise kropp, så det der er noke eg prøver å få unnagjort fort, og hasta meg derfor gjennom såpa.
Plutselig seier dama som dusjer i båsen rett over meg "Oi, så flott du ser ut, kor lenge har du igjen?"
Klarte å mumle eit svar, før ei anna, tydeligvis venninna, seier at "ja sånn såg ikkje eg ut på den tida". Så blei det nesten til ein diskusjon. I all nakenheten. :-P
Jada, eg skjønna at det var jo eit kompliment, og eg syns det er kjekt når fremmede kan skryte til kvarandre. Men kanskje ikkje akkurat i fellesdusjen, med boobs flying about?

Det kunne då aldri falt meg inn å kikke rundt på dei andre i dusjen og kommentere kroppane deira..
Muligens litt hysterisk, men eg blei heilt satt ut altså. :-P

Er det liksom OK siden vi er gravide, å bli kommentert i alle situasjonar? Eg føler vi er litt allemannseie av og til..
(Hadde sjølvsagt ikkje reagert på same måte om det blei sagt ute på gata..med kle på :-) )
Haha:p skjønner godt at det kan bli awkward når man står der i nettoen! Men du får prøve å ta det som et kompliment tydeligvis :p

Klarte å mumle eit svar, før ei anna, tydeligvis venninna, seier at "ja sånn såg ikkje eg ut på den tida". Så blei det nesten til ein diskusjon. I all nakenheten. :p

Muligens litt hysterisk, men eg blei heilt satt ut altså. :p

(Hadde sjølvsagt ikkje reagert på same måte om det blei sagt ute på gata..med kle på :) )

Jaaaa, jeg må også le. Klart det er litt rart å bli gjenstand for andres kommentarer når man står der i Evas gravide drakt :joyful:, men det var jo veldig hyggelig sagt da og i beste mening selv om det kan diskuteres hvor passende det var :p:nailbiting:.
Det er jo egentlig utrolig kjekt å høre at man ser flott ut når man ( i alle fall gjør jeg det) kanskje føler seg som en hval på land :joyful:.

Hoho, joda, og eg syns som sagt berre det er koselig når det skjer i andre settinger.
Men det der blei berre rart altså, og eg prøvde gjere meg så usynlig som mulig..ikkje at DET er så enkelt for tida. :-D *lage kval-lyd*

Trudde at man i fellesdusjen hadde ein "auga ned og pass på deg sjølv"-policy. :-P

Haha, uff. Er visst heilt OK å stirre på gravide har eg funne ut. Blir i hjel stirra om eg er og handlar, ikkje eit lite blikk med folk får nesten nakkeskader der dei går og festar blikket på magen. Men altso, i dusjen? Prøvde sikkert å vere snill, men. Eg hadde ikkje akkurat stått og gitt nåken komplement for dei flotte puppane eller den spretne rompa i ein fellesdusj.

Det er universalt at andre beundrer gravidkroppen med varme og glede.

Synes dog den bør hylles selv etter fødsel. Ikke skues på som kvapsete og slapp.

Hahaha - jeg kjenner meg SÅ igjen i dette og hadde reagert likt med deg! Håper du kan le litt av det etterpå allikevel :)

Haha, uff. Er visst heilt OK å stirre på gravide har eg funne ut. Blir i hjel stirra om eg er og handlar, ikkje eit lite blikk med folk får nesten nakkeskader der dei går og festar blikket på magen. Men altso, i dusjen? Prøvde sikkert å vere snill, men. Eg hadde ikkje akkurat stått og gitt nåken komplement for dei flotte puppane eller den spretne rompa i ein fellesdusj.

Lurer på om det med generell stirring er verre til meir ut på "bygda" ein kjeme? Kanskje man sklir litt meir inn i mengda i byane, men her eg bur er det altså sånn ei glaning at ein skulle tru eg var ein rosa elefant på butikken. :-D

Hoho, då er vi enige iallefall, ikkje kommenter andre i dusjen!

Lurer på om det med generell stirring er verre til meir ut på "bygda" ein kjeme? Kanskje man sklir litt meir inn i mengda i byane, men her eg bur er det altså sånn ei glaning at ein skulle tru eg var ein rosa elefant på butikken. :-D

Hoho, då er vi enige iallefall, ikkje kommenter andre i dusjen!

Mja. Er helst når eg går i Førde eg får alle dei blikka. Har vel aldri sett ein kval pp land før, haha.

Haha, neeei

Hahaha... Det er så ulikt hva folk syns er greit altså.... Hehehe! Hadde blitt ganske satt ut jah:p

Uff, skjønner at det var kleint ja :p men tror faktisk jeg hadde blitt litt glad :p kanskje lett å si da ingen har kommentert min nakne gravidkropp, men hadde nok hatt godt av et lite kompliment eller to :) men selvfølgelig helst med klær på :p

Nei huff, no føler eg meg nesten fæl som blei såpass ubekvem og irritert inni meg. Eg syns det var grusomt eg, uansett kor fint det var meint. :-P

Nå ler jeg faktisk høyt, haha! Hadde nok blitt veldig klein om noen skulle kommentert kroppen min i fellesdusjen. Én ting er jo å gjøre det på gaten eller i butikken når man er påkledd, men dette hørtes veldig pinlig ut. Ta det som et kompliment og så kam du forhåpentligvis le av det nå :)

Turnuslegen jeg var hos en tur kommenterte at jeg ikke hadde noen strekkmerker og at jeg var skikkelig heldig (hun har ikke barn selv) Bare det syns jeg var litt kleint [emoji14] Så om noen hadde kommentert den nakne kroppen min i en fellesdusj..! [emoji14]

Turnuslegen jeg var hos en tur kommenterte at jeg ikke hadde noen strekkmerker og at jeg var skikkelig heldig (hun har ikke barn selv) Bare det syns jeg var litt kleint [emoji14] Så om noen hadde kommentert den nakne kroppen min i en fellesdusj..! [emoji14]

Skjønner ikke helt hva som gjør at noen syns det er greit ( og helt naturlig) å kommentere andres kropper uansett...
Men, man får trøste seg med at det folk sier jo er ment som kompliment uansett hvor ubekvem man føler seg... :shy:

Skjønner ikke helt hva som gjør at noen syns det er greit ( og helt naturlig) å kommentere andres kropper uansett...
Men, man får trøste seg med at det folk sier jo er ment som kompliment uansett hvor ubekvem man føler seg... :shy:
Ja, og den legen var jo bare totalt uprofesjonell så [emoji14] Men uff ja, rimelig utrolig hva man kan være komfortabel med kommentere

Back
Topp