ojj.. er det vannkopper???

Klesklypa

Gift med forumet
Snuppa mi har vert så trist i dag. grene som at verden går under med store krokodilletårer for ingenting..
men ellers har ho vert som før. sovet like lenge som ho pleier, spist heilt greit og var sammarbeidsvillig i forhold til å gå i barnehagen. Bortsett fra at ho grein når eg gikk og det er det lenge sida ho har gjort.

på eine armen hadde ho ei relativt stor kvise i dag. heilt lik ei kvise med en kvit tupp på. eg klarte ikkje å dy meg fra å ta på den og da kom det en del blank veske..
på brystet har ho også pittesmå røde prikker. ikkje blemmer eller noke.
ho har jo atopisk eksem til vanlig så eg har bare tenkt at dette er en variant av det.
Men så hørte eg at ei i barnehagen hadde fått vannkopper..
så kanskje ho har fått det også??

trodde liksom en fikk høg feber og klødde veldig og sont eg.. eineste er at ho ikkje vil bli smurt for tida, (må smørre ho kver dag) det pelier ikkje vere et problem, men det kan jo vere fordi ho klør da.. hm

vanskelig å si , men kan være det ..

kan jo si hvordan ungene hadde det når de fikk det ..
først fikk de en prikk som det kom væske i , så en dag eller 2 etterpå dukket det opp mange små prikker , som fylte seg med væske etter noen timer .. feberen kom når alle prikkene hadde kommet og fylt seg , men varte bare 1 dag .. det var kun julie av mine som var plaget av kløe , så smurte med hvitvask .. på alle 3 var selve blemmene borte på 4-5 dager .. ingen av de har fått noe arr

Eg ringte barnehagen no og ba de skjekke.
de var usikre på den på armen. de målte feberen og den var 37.4....

så usikker på om eg skal reise å hente ho eller ikkje..

det kan være vannkopper ja...

jeg merka ingenting til at ho var sjuk, men barnehagen kom frem til at det var vannkopper snuppa hadde, hun hadde bare litt utslett i baken. Ingen feber eller noe... jo mindre de er når de får det, jo mindre plager får de, fikk jeg høre..

Majanne skrev:

jeg merka ingenting til at ho var sjuk, men barnehagen kom frem til at det var vannkopper snuppa hadde, hun hadde bare litt utslett i baken. Ingen feber eller noe... jo mindre de er når de får det, jo mindre plager får de, fikk jeg høre..

Henta du ho i BHG da?? kor lenge hadde du ho heime evt??

Klesklypa skrev:

Majanne skrev:

Henta du ho i BHG da?? kor lenge hadde du ho heime evt??

ja, det var noe med at de hadde gravide der...om det var ansatte eller foreldre vet jeg ikke...men det var gravide der som de ikke visste om hadde hatt vannkopper. Hadde henne hjemme i 3 dager ca...henta ho vel hjem på en tirsdag eller onsdag, så sendte jeg ho i barnehagen på mandag igjen da.
 Jeg er litt i tvil på om  det var vannkopper da...syns vi slapp litt for lett unna :P men de ibhg mente på at det var d, for det kan komme i flere forskjellige former på en måte...

fikk beskjed om at ho måtte være hjemme til vannkoppene hadde tørka...

Eg har jo hatt det. så da er det ikkje farlig for meg sant?
vanskelig å vite kor lenge eg evt skulle holdt ho heime, siden ho bare har en prikk.. og det var meir ei kvise enn ei blemme...

Klesklypa skrev:
Eg har jo hatt det. så da er det ikkje farlig for meg sant?
vanskelig å vite kor lenge eg evt skulle holdt ho heime, siden ho bare har en prikk.. og det var meir ei kvise enn ei blemme...

vet ikke helt hvordan det er med gravide og vannkopper...

jeg ante heller ikke hvor lenge jeg skulle holde snuppa hjemme...så jeg holdt henne bare hjemme hele den uka, så var jeg iallefall sikker, de ringer jo hvis du har sendt henne for tidlig tilbake :P men du kan jo ringe BHG å spørre om de tror det er vannkopper hun har fått? evt om de kan underøke prikken på hånda

Alle mine 3 hadde vannkopper i påska som var. Ingen hadde noe feber, og den ene fikk en del mer prikker enn den andre. Klødde mest på eldsten, tror jeg......peisa på med potetmel under pysjen om natta. Men, jeg tror du fort finner ut av om det er vannkopper, for det kommer flere prikker ganske fort. Det sies at man må være vekke fra bhg en ukes tid. Jeg hadde min vekke fra tirsdag til mandag. Det klør mest i slutten, når det skorper seg til.

Snickers skrev:
Alle mine 3 hadde vannkopper i påska som var. Ingen hadde noe feber, og den ene fikk en del mer prikker enn den andre. Klødde mest på eldsten, tror jeg......peisa på med potetmel under pysjen om natta. Men, jeg tror du fort finner ut av om det er vannkopper, for det kommer flere prikker ganske fort. Det sies at man må være vekke fra bhg en ukes tid. Jeg hadde min vekke fra tirsdag til mandag. Det klør mest i slutten, når det skorper seg til.

ho har jo egentlig bare en.. men ho i barnehagen trodde det var en vannkopp. og når eg henta ho såg det ut som ho hadde fått to til i ansiktet. men de var borte etter noke timer.. hm..
såg no under kveldsstellet at ho hadde en i lysken også. men det er ikkje blemme. bare en rød prikk-rundig liksom.. på størrelse med ei stor kvise, uten gugge i midten liksom :)
og vannkopper skal vel veske eller ha noke som kommer ut derfra skal det ikkje??
veldig usikker på om det er vannkopper eg altså..

Tro meg, du finner veldig fort ut om det er vannkopper hun har fått og tror ikke at de i barnehagen lar det slippe under pga smitten. Når eldste her fikk det så ringte de og ba meg hente hun, hadde ikke feber eller noe men prikker over alt på hele kroppen inkludert i hodet. Småen fikk det nøyaktig to uker etter og hadde feber i nesten en uke og var skikkelig dårlig, han også full i prikker og overalt. Mener å huske at det begynner med små prikker. Og visst du har hatt det og du er gravid, så er det ikke farlig for det. Er bare om du ikke har hatt det :)

Det kommer ikke væske i koppene med en gang, først er dem bare røde, så væsker dem seg til, så sprekker dem, og danner skorper ;-)

kvisestadiet kom etter hvert på meg og min snuppe, ikke med en gang som hun oppforbi sier =) men det kan jo være forskjellig...

Vi har ikke hatt vannkopper, men det kan jo kanskje høres ut som det. Hvis ikke, en reaksjon på et eller annet eller en annen barnesykdom? Hvordan har hun vært i kveld?

Back
Topp