Oj.. kanskje??

Little Jo

Forelsket i forumet
Dreiv å søkte på nettet etter artikler om babyer og søvn, fordi vi alltid har hatt ett problem med det, og jeg prøver hele tiden å finne svar.. Man blir jo tullete tilslutt, hehe..

Så leste jeg en artikkel om at en årsak til søvnproblemer hos spedbarn kan være en tøff fødselsopplevelse .. Jeg hadde jo styrtfødsel hvor jeg nesten gikk rett til pressrier, og han lå en time å stanget (jeg hovna opp, åpningen ble mindre), så selve utdrivelsen var lang, men kom likevel sjokkerende fort. Kanskje styrtfødsler kan  oppleves som traumatisk for de små.. ?? Hvem vet, han virker faktisk utrygg om natten ...

Eller kanskje det bare en sånn psykovrøvl ? hehe, tror det er natta nå.

Åh, så deilig da LilleMag!! [:)] Da må du bare benytte sjansen til å slutte med nattpuppen [;)] Trur pinadø jeg skal prøve noe av det samme.. Da er det jo ikke vits å våkne lenger, og kanskje bynner de å sove hele natten? Jeg har nattavvent en gang allerede (tok ikke så lang tid for jeg ga opp), og da sov han litt roligere, ikke mye.. derfor jeg liksom ikke blir helt klok på den lille gutten min. hehe :)

Spreng ja, men heldigvis så går den fort over!! :) I hvertfall nå som vi ikke ammer så mye lengre.. Lykke til dere og nattesøvnen deres [;)]

Ok, puh.. Det var ikke mye soving Nesing :)
Men det som er værst her er at han er kjempetrøtt, men vil ikke falle til ro, akkurat som han er redd for noe. Han er ellers en solstråle på dagen, og virker overhodet ikke utrygg da, men med en gang han skal sove så hylgråter han.. Det går seg vel til, men lurer jo på om det er noe jeg kan gjøre for han eller om det er noe som kommer til å ordne seg av seg selv.. Mener jo at det ikke er så utenkelig at fødselen hang lenge i han etterpå, og at det har bare blitt en ond sirkel.. aaaner ikke.

ja, det kan det vel være. De får jo ikke den samme prosessen og forberedelsen på vei ut, men aner ikke. prøver nok bare å finne forklaring på det uforklarige :)
Håper det ordner seg hos dere også!

Huff da, ja, det var det som skjedde sist her også.. Jeg gav etter, men nå orker jeg snart ikke mer. Ikke tror jeg det er bra for dem heller, de trenger jo sammenhengende søvn de også. Er du ikke enig? Men det er ikke så lett.. ;p Hva om moren din tar to netter (en helg) og mannen din en etter det? Eller noe lignende? Tror det LUKTER oss med en gang nemlig ;) Og da VET de hva de vil ha!!

Joda, har prøvd å legge han tidligere før, men han gråter uansett alltid når han legges.. Men det ligger nok noe i det du sier :) SKal se om han ikke kanskje trenger litt mer søvn på dagen, eller litt senere :)

Back
Topp