Oij.. Nå har jeg tydeligvis klart det store

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
For en ca halvtime siden under midag klarte jeg å få mat i luftrøret som satt seg halveis fast. Jeg klarte helldigvis å hoste det ut selv. Men rett etterpå fikk jeg store smerter i magen, og fram til nå så har smertene blidt bare verre. Jeg valgte da å ringe legevakta bare for å høre med de bare for egentlig bli rolig for å høre at neida, dette er helt ufarlig ikke noe å tenke på.... Men det skjedde ikke :-( sykesøsteren ble lit engstelig i stemmen å så at jeg muligens hadde fått en magebrist og da måtte jeg muligens inn på sykehuset. Så nå skal jeg ligge å slappe helt av i magen fram til kl 21.30. Så måtte jeg ringe tilbake til legevakta for å høre hvordan smertene var da. Så nå ligger jeg her å slapper av så godt jeg kan, men jeg må indrømme at jeg er litt engstelig :-(​

Hvor langt er du på vei?
Jeg sto på kjøkkenet og skulle lage meg mat for kanskje 2 uker siden, da jeg nøs EN nys, og fikk kjempe vondt i magepartiet, ganske langt nede. Skikkelig vondt fikk jeg også. Klarte ikke å bevege meg, og begynte å gråte..
etter 30-40 sekunder kom smerten bort, og jeg tok frem doppleren for å høre etter hjertelyd, men fant den ikke..
Ventet i ca. 1 time, prøvde igjen- og da fant jeg hjertelyden :-)
Men skikkelig skummelt å få en smerte i magepartiet, som du aaldri har kjent før..

Hvor langt er du på vei?
Jeg sto på kjøkkenet og skulle lage meg mat for kanskje 2 uker siden, da jeg nøs EN nys, og fikk kjempe vondt i magepartiet, ganske langt nede. Skikkelig vondt fikk jeg også. Klarte ikke å bevege meg, og begynte å gråte..
etter 30-40 sekunder kom smerten bort, og jeg tok frem doppleren for å høre etter hjertelyd, men fant den ikke..
Ventet i ca. 1 time, prøvde igjen- og da fant jeg hjertelyden :)
Men skikkelig skummelt å få en smerte i magepartiet, som du aaldri har kjent før..

jeg er 20 + 1 uker. Det er mindre vondt når jeg ligger og slapper av, men kjenner en pulserende smerte i magen... Så ja... Lit nervøs ja.

Nei men i alle dager da vennen! Det hørtes virkelig ikke godt ut!! Hva er egentlig magebrist? At magesekken din brister?? Syntes jo det hørtes fryktelig skummelt ut. Jeg vil tro at siden tarmer +++ nå har snodd seg ut til sidene så vil du kjenne smerte på en litt annen måte også. At du har strekt noe, når du hostet vil jeg tro kanskje også kan være årsaken til at du har slike smerter... får håpe det da, at det ikke er så veldig skummelt ihvertfall!

Nå må du bare hvile deg frem til 21.30 og så hadde jeg reist ned på legevakta dersom du føler deg bedre, men fortsatt er urolig!

God bedring og lykke til!

Klem

Håper alt er bra meg deg og barnet.. til tross for smertene! Lykke til ;)

Da har jeg snakket med legevakta igjen, og de ba meg om å ta to paracet å ta livet med ro. Og at jeg måtte ringe med en eneste gang hvis jeg evt skulle begynne å blø eller om smertene skulle forandre seg.

Off, hørtes ikke godt ut!! Men bra de passer på deg i alle fall :)

hallo jenter. takk for omtanken jeg har det mye bedre i dag og det gjør ikke så vondt i magen i dag.jeg kjenner det bittelitt, men ikke så mye som i går, så da ser det ut som at det har gått bra. :-)

Så bra at det går bedre :) sånn det skal være :)

*sender fra mobil*

Back
Topp