Oi... Dette tok en overraskende vending!

Gæmmis

Elsker forumet
Vært og snakket med sjefen i dag, angående at jeg ønsker 50% sykemelding etter ferien min neste uke.

Så foreslår hun 100% sykemelding frem til permisjon! Jeg forstod at det var, selv om hun ikke kunne si det helt i klartekst, er fordi det er lettere for de å skulle få inn en vikar på den måten, i stedet for at jeg prøver å jobbe, kanskje ikke klarer det, osv. Og at det ville skape mer stabilitet med tanke på personalsituasjon (og fuglene skal vite at vi trenger stabilitet der nå!).

Hun understreket jo at det ikke var fordi de ikke VIL at jeg skal være der da[;)]

Så. Nå skal jeg ringe lege og med om en legeerklæring på full sykemelding frem til permisjon!

Jeg er litt satt ut jeg... Kjenner at det skal bli utrolig merkelig, samtidig tror jeg det vil bli sabla godt.

19 uker til forventet fødsel jo, what to do frem til den tid? Punkt 1 på agendaen må vel være å sørge for litt rutiner i hverdagen, slik at jeg ikke ender opp som en overvektig gravid med svangerskapsdiabetes, og som pløyer gjennom alt av såpeoperaer fra kl 8 til kl 16 hver dag, men en stor sjokolade i munnviken til enhver tid[:D]

Haha, velkommen i klubben!!

Det er litt deilig å vite at en kan styre dagene selv altså, etter formen. [:)]

Fordriver tiden med å male jeg. [:D] Innvendig i huset, ikke på lerret.. [8D]

ORIGINAL: HanneHM

Haha, velkommen i klubben!!

Det er litt deilig å vite at en kan styre dagene selv altså, etter formen. [:)]

Fordriver tiden med å male jeg. [:D] Innvendig i huset, ikke på lerret.. [8D]

DET har jeg lyst til og! Har karmer som aldri er blitt malet, og dører. Pluss et par småmøbler som sårt trenger olje eller maling.

Noen tips til en nybegynner?

ORIGINAL: Kidada

HAHAHA

Ser deg for meg på sofaen "ikke nå, Amanda, gå å lek, mamma skal se glamour" [8D][8D][8D][8D]

Vel, er kanskje like greit, så slipper du å ha jobben hengende over deg. Og for dems del så blir det greit.

Finner nok alltids på noe å ta deg til.. [;)] Jeg kan aktivisere deg jeg [;)] tjihi

Ikke sant, mens jeg graver mellom valkene for å finne den Lakrisalen som forsvant sporløst dagen før[:D][:D][:D]

Godt du vil holde meg i aktivitet, du får sørge for at jeg ikke henger ut her på bv altfor mye og du da[8D]

Knis, er akkurat det samme jeg holder på med!! [:D]

Karmer rundt alle dører og vinduer, pluss noen av dørene. Noen bord, hyller, slike ting.

Tips?? Ut og kjøp maling og sett igang! [:D] Har fått det så mye koseligere her vi nå, etter jeg ble sykemeldt. [8D]

Å så heldig du er !![:D] Jeg er såå sliten... Og jobber 60% , noe jeg kommer til å gjøre i en stund til... Har veeldig lyst til å sykmelde meg, men føler jeg bør vente...[8D]... Så kos deg [:D][:D][:D] Og nyyyt det !!![:D][:D]

Hvorfor går du ikke da over i "svangerskapspenger"?, istedet for å bli 100% sykemeldt ut hele svangerskapet?
Jeg hadde ikke hørt om dette før, før jeg ikke kunne jobbe i jobben min lenger fordi jeg jobber med en gutt som er VELDIG utadgerende. Jeg har heldigvis blitt omplassert innenfor kommunen, så jobber på kontor nå, 50%. Men fordi jeg i utgangspunktet har en jobb jeg ikke kan fungere i slipper jeg å gå sykemeldt, men får utbetalt svangerskapspenger istedet. Det er noe arbeidsplassen min har søkt om og fått innvilget, ehhh gjennom Nav tror jeg ;) Jeg syns iallfall det er er en fin ordning ;) Slipper å si til alle at jeg er sykemeldt, + at du ikke bruker opp din sykemeldingskvote. Bare ett forslag, itillfelle du ikke hadde hørt om det. Arbeidsplassen er pliktig til å omplassere deg tror jeg, og om de ikke klarer det skal du bli tilbudt svangerskapspenger istedet for å bli sykemeldt.....ehhhh tror jeg da ;) Sånn jeg har forstått det iallfall ;)

jeg har vært sykmeldt siden beg av juni, og sjefen min sier hun helst vil jeg skal være hjemme, og de får ha vikar som kan gjør alle oppgavene, og ikke meg som kanskje klare en dag eller to sånn av og på. jeg blir jo liksom plaga av det meste her og da er det ikke mye stas å være i bhg med masse nye barn, og mange små, krever jo sitt. litt lyst å prøve 50% men vet ikke om jeg klarer det endang[8|]men nå er jeg sykmeldt til 27 sept så får jeg se..

ORIGINAL: Søtnost

Hvorfor går du ikke da over i "svangerskapspenger"?, istedet for å bli 100% sykemeldt ut hele svangerskapet?
Jeg hadde ikke hørt om dette før, før jeg ikke kunne jobbe i jobben min lenger fordi jeg jobber med en gutt som er VELDIG utadgerende. Jeg har heldigvis blitt omplassert innenfor kommunen, så jobber på kontor nå, 50%. Men fordi jeg i utgangspunktet har en jobb jeg ikke kan fungere i slipper jeg å gå sykemeldt, men får utbetalt svangerskapspenger istedet. Det er noe arbeidsplassen min har søkt om og fått innvilget, ehhh gjennom Nav tror jeg ;) Jeg syns iallfall det er er en fin ordning ;) Slipper å si til alle at jeg er sykemeldt, + at du ikke bruker opp din sykemeldingskvote. Bare ett forslag, itillfelle du ikke hadde hørt om det. Arbeidsplassen er pliktig til å omplassere deg tror jeg, og om de ikke klarer det skal du bli tilbudt svangerskapspenger istedet for å bli sykemeldt.....ehhhh tror jeg da ;) Sånn jeg har forstått det iallfall ;)

Det fungerer litt annerledes i DK[:)]

Her vil det ikke gå ut over noen sykemeldingskvote eller permisjonspenger at jeg er sykemeldt ut svangerskapet. Det vil fortsatt være slik at jeg har permisjon 8 uker før termin, og permisjon med full lønn 26 uker etter. Etter det har jeg krav på ca et halvt år permisjon på dagpengesats, som er veldig lav.

Men tusen takk for at du sier fra

ORIGINAL: AMAF

Da får du bare virkelig nyyyte svangerskapet ditt! Mer overskudd for du også :)
Har fått en lignende beskjed jeg også, men inntil videre så homper jeg rundt på jobb.
Kan være det går å få til en 50% i en periode, men vet godt at det blir vanskelig.

Du kan hvertfall ha veldig god samvittighet nå! Er ikke din feil at det er slik :)

Ja, jeg er bare kjempehappy nå! Og jeg kjenner i magen min at dette er den rett avgjørelse for alle parter[:)]

ORIGINAL: Kidada

Du vet du er deilig når du finner smelta sjokolade og chips mellom puppa når du kler av deg på kvelden [8D][8D]

Yeah baby, lick my body cleeean[:D][:D][:D]

hihi d hørtes ganske komisk ut...[8D]men å så godt.sofaen hele dagen.finnes det ikke noe gravid camp der vi får spa og massasje å mat HELE tiden og ALT vi har lyst på så kan vi til slutt vagge rundt som flodhester??????[:-][8D]

Oi, kjenner at jeg nesten er litt misunnelig. Kanskje fordi jeg studerer 100% og jobber 40 %. Kan glede meg til 3 eksamener 3 uker før termin. Weeeee. Sitter hengslengt og dausliten i sofaen for øyeblikket.
Men selvfølgelig... det er jo ikke noe kjekt å gå rundt å ha vondt. Håper du blir bedre nå når du slipper å løpe rundt. [:)]

Back
Topp