Oi.. Det visste jeg ikke..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Leste tilfeldig en artikkel om å stimulere til å få satt i gang fødselen.. Samleie, akupunktur osv.. Men dette var jo veldig sjokkerende da!

Man fant derimot seks gode undersøkelser som belyser nytten av å kun stimulere brystene for å framskynde en fødsel. Til sammen 719 kvinner deltok i disse studiene. Deltakerne ble delt i to grupper. Kvinnene i den ene gruppen stimulerte et bryst av gangen fra en til tre timer daglig i tre dager. Deltakerne i den andre gruppen lot det være. Etter tre døgn hadde flere i gruppen som stimulerte brystene født barn enn i gruppen som ikke gjorde det. Enkelte av de nyfødte barna døde i begge gruppene. Antallet var litt høyere i gruppen som hadde stimulert brystene. Forskerne mener derfor at man ikke bør anbefale bryststimulering før denne forskjellen er undersøkt nærmere.

Nei, det kan du si.. Visste ikke det jeg heller.. Mye rart der "ute".

Hvis jeg går ut året skal jeg bruke Bast sinn medtode kl 00.05

Det med puppene skal jeg ikke prøve, var skremende [:o]

Det vet man vel ikke så mye om, det er vel derfor det må undersøkes nærmere før man kan gå ut med en anbefaling (eller fraråding) om dette?

Må legge til at denne undersøkelsen var fra 04.. Men siden jeg ikke fant noe mer så regner jeg med at dette er det sisste.. Jeg skal også bruke Bast sitt råd visst det trekker ut..

Hva er Bast sitt råd da?

Dette er et tips til dere som er ved termin og vil gi en hjelpende hånd for å starte fødselen.

På innsiden av foten deres er det en liten "pute" eller hevelse........fra midten av foten og bakover, stryk fingeren lett over så kjenner du hvor hevelsen eller puten er.
Dette punktet er ikke under foten men på innsiden, dvs hvis du står så er et fotside mot fotside.

Dette punktet er for livmoren deres, og finnes noen ganger på begge føtter eller kun den ene.....masser dette punktet med faste trykk, og gjerne sirkulære bevegelser, så mye du vil. Dette stimulerer livmoren og er kjekt å bruke noen dager for å prøve å få i gang en fødsel....

prøv da vel......og gi meg tilbake meldinger på om det fungerer.

Dere som ikke er ved termin skal ikke gjøre dette.

Back
Topp