oi da

mammaFisk

Elsker forumet
Gikk på et par smeller i dag...
Først spiste jeg salami til lunsj..
Så kommer jeg til mamma på middag og de serverer røkt kolje...[8|]. Jeg hadde virkelig tenkt å holde meg til etter mens dato var passert i allefall før noen fikk vite om den positive testen. Men jeg måtte jo bare fortelle. Spiste laksen som hadde trukket i samme vannet som den røkte koljen. Tror dere det er farlig da??? Uff, dette startet jo bra[8D].
I tillegg er jeg sykt forkjølet om dagen.. sukk fra meg[:D]

Jeg får bare skjerpe meg og tenke litt mer på at jeg er gravid. Virker litt uvirkelig enda for meg tror jeg[:D]

Har ikke vært så flink på det området jeg heller... Men salami kan spises hvis den er stekt?? feks. på pizza? jeg spiste ihverfall det i dag.. Fetaost spiser jeg også.. noen sier det er greit og andre ikke.
Nai, jeg kan ikke ta noen sjanser! Fra nå av holder jeg meg borte fra fyfy mat ;)

ORIGINAL: solisolden

Har ikke vært så flink på det området jeg heller... Men salami kan spises hvis den er stekt?? feks. på pizza? jeg spiste ihverfall det i dag.. Fetaost spiser jeg også.. noen sier det er greit og andre ikke.
Nai, jeg kan ikke ta noen sjanser! Fra nå av holder jeg meg borte fra fyfy mat ;)

Så lenge den er stekt går det bra, ja..Det står på merkelappen om osten er pasteurisert, og da er det trygt å spise. Feta fra Arla f.eks er pasteurisert. [:)]

jeg var hos mamma i går å spiste spekemat. Hadde ikke tenkt å si noe til henne ennå. så jeg spiste litte grann og spiste sakte så ingen la merke til at jeg ikke spiste så mye.

Jeg er også så veldig forkjølet for tiden. Har hørt at forkjølelsen kan sitte i lengere når man er gravid. Flere som nevnte det faktisk.

salami spiste jeg helt til jeg var 6 mnd på vei sist. da fikk jeg plutselig høre at det måtte jeg ikke spise. men jeg trur det går greit. er nok værre med spekeskinke.

oki, nå kommer nok en del til å reagere på meg, men jeg tar alt med måte..

Hvis du skal holde deg unna alt sammen så finnes det jo nesten ingenting man kan spise..
Da mammaen min gikk gravid var det farlig å spise egg, det har de gått tilbake fra nå.
For noen år siden når vi begynte prøvingen på nr 1 så var kaviar fy fy, men den er grei nå...

bare pass på med enkelte varer fremover.. En gang tror jeg ikke skader..

Med bethina spiste jeg salami gjennoom hele svangerskapet, men holdt meg unna fenalår etc

Klart man skal ta alt med måte. Men nå har det jo seg slik at det har skjedd en del utvikling i forskning siden mødrene våres gikk gravid, og sånn vil det jo alltid være. Slik at ting som var farlige for 10 år siden ikke er det nå, men at kanskje ting som er ufarlige nå vil vise seg å være farlige i fremtiden. Jeg velger i hvert fall å høre på anbefalinger fra jordmoren min (som ba meg holde meg unna all spekemat inkl fårepølse og salami) og det som står på matportalen.

Jeg har selv opplevd det å få et sykt barn, og selv om det var en sykdom som man ennå ikke har funnet ut hvorfor noen får, så kommer jeg nok til å være ekstra forsiktig denne gang.

Back
Topp