OHSS

Bruker14a_

Andre møte med forumet
Hei.

Jeg hadde uttak forrige mandag, og skulle ha innsett på onsdagen, men begynte med magesmerter tirsdag ettermiddag, og det gav seg ikke. Jeg fikk da naturlignok ikke innsett på onsdagen som planlagt, men fikk to egg på frys. :-)
Noen andre som har erfaring med overstimulering? Jeg endte opp med at jeg ble innlagt onsdag ettermiddag/kveld, selv om det nok mye hadde med mitt høye BT å gjøre, 234/162 :-o , men var nok smertene som filk BT til å hoppe så høyt. Er nå sykemeldt på andre uken, men begynner heldigvis å få mye mindre smerter, men må jo si at jeg syns dette var en veldig ubehagelig opplevelse. Men må jo si jeg syns jeg fikk veldig god oppfølging på sykehuset.

Ja, jeg ble kraftig overstimulert på siste forsøk. Fikk likevel innsett og det endte veldig bra.
Jeg lå over to uker på sykehus, måtte stikke et rør gjennom ribbein og inn i lungeposen for å tømme ut nesten to liter veske (med spypose i handa), og også stikke inn dren i buken som jeg hadde liggende inne i to uker. Jeg var på Ullevål, og der har de god erfaring med dette, så følte meg trygg der selv om det var skikkelig pyton!
Siden du ikke fikk innsett, så går det jo heldigvis mye fortere over. Jeg hadde smerter og store eggstokker til graviduke 13 :-(
Hvilket sykehus/klinikk har du gått til? Har du fått noe svar på hvorfor du ble overstimulert?
Jeg aner ikke hvorfor jeg blir det (ble det også på de to første negative forsøkene, men da i mye mildere grad).
Tenker jo på at jeg ønsker søsken til lillegutt i magen, men har blitt litt småskremt :-/

god bedring :-)

Jeg holder til på haugesund sykehus.
Jeg slapp å bli tappet for veske. Jeg måtte ta kontakt med de igjen på mandag som var, da smertene hadde begynt å ta seg opp igjen, fikk da til svar at det var lite veske igjen, men hadde fremdeles litt forstørret eggstokket og jeg var virkelig øm. Har ikke fått noe skikkelig svar på hvorfor, eneste som var er at jeg gikk opp i dose på gonal f da dette var vårt andre forsøk, jeg fikk 225 nå, og første forsøk gikk jeg på 150. Jeg fikk 12 egg ut, så jeg var liksom midt på tre sånn som jeg forstod det. Jeg fikk 6 egg første gang.

Back
Topp