OHSS og gravid uke 5+3 er det et dårlig tegn å føle seg bedre allerede?

Emzz

Andre møte med forumet
Hei
Først og fremst takk til dere som tar dere tid til å lese innlegget mitt og kanskje komme med egne erfaringer eller gode ord❤️ Jeg har småpanikk i dag, og siden jeg ikke kjenner noen som har vært i samme situasjon føler jeg meg veldig alene

Jeg hadde en del smerter og følte meg oppblåst hver dag etter uttaket 07.06, men det var 17.06 at jeg følte en forverring og at noe var galt så mulig det var da overstimuleringen startet(og mulig det var da spiren festet seg). 21.06 dro jeg på Riksen og insisterte på å bli undersøkt. Fikk da påvist 10 cm eggstokker og vann i buken. Tok også blodprøve den dagen og den var positiv❤️ Siden jeg hadde hatt ubehag i halsen om nettene tok de ultralyd av halsen dagen eller og da fikk jeg påvist blodpropper på begge sier av halsen. Jeg ble innlagt på Ullevål og fikk tilbud om å tappes men turte ikke. 26.06 ble jeg utskrevet med beskjed om å ta det veldig med ro hjemme og fortsette å måle bukomfang og vekt daglig. Jeg tar 10 000 Fragmin daglig(injeksjon med blodfortynnende).
Jeg var på kontroll på Riksen på fredag og eggstokkene var gått ned til 8 og 7 cm, men fortsatt like mye veske i buken.

I dag morges da jeg veide meg har jeg gått ned 1,2 kg og 3 cm siden i går Jeg har lest at andre som har opplevd å bli raskt bedre har vist seg at det er fordi de ikke lenger er gravide
Jeg er livredd for at løpet er kjørt nå, at de to(!!) små livene jeg fikk se på ultralyden er borte
Er det noen som har opplevd rask bedring fra OHSS og fortsatt å være gravide??
Eller om noen har noen trøstende positive ord som kan løfte humøret bittelitt❤️

Ønsker alle en fin søndag

Last edited:
Jeg har ikke peiling, men du kan prøve spørre på assistert forum ❤️ Selv fikk jeg totalfrys pga risiko for overstimulering (fikk ut 15 egg, som er grensen til St Olavs)

Bra du er bedre. Tenker uten noe medisinsk faglig bakgrunn at graviditeten har det best når du har det bedre. Så du er sikkert fortsatt gravid. Jeg er også gravid etter innsett i juni. Man blir litt ekstra stressa fordi så mye er på spill. Me. Alt er sikkert bra. Du kan ev be fastlegen om to blodprøver. Og så lenge du ikke blør er det jo et tegn på at du er gravid. .asse lykke til

Hadde ikke OHSS men var dårlig 10-14 dager etter uttak (oppblåst, kvalm, etc) og ble bedre. Og gravid.

Synes det er bra at du har blitt bedre ❤️

Bra du er bedre. Tenker uten noe medisinsk faglig bakgrunn at graviditeten har det best når du har det bedre. Så du er sikkert fortsatt gravid. Jeg er også gravid etter innsett i juni. Man blir litt ekstra stressa fordi så mye er på spill. Me. Alt er sikkert bra. Du kan ev be fastlegen om to blodprøver. Og så lenge du ikke blør er det jo et tegn på at du er gravid. .asse lykke til
Takk for oppmuntrende ord❤️ Så hyggelig at du også er gravid Lykke til❣️

Last edited:
Hadde ikke OHSS men var dårlig 10-14 dager etter uttak (oppblåst, kvalm, etc) og ble bedre. Og gravid.

Synes det er bra at du har blitt bedre ❤️
Takk for svar❤️ Føles helt absurd å bli stressa for at formen bedrer seg Så bra at du føler deg bedre og at du er gravid❣️

Last edited:
Jeg har ikke peiling, men du kan prøve spørre på assistert forum ❤️ Selv fikk jeg totalfrys pga risiko for overstimulering (fikk ut 15 egg, som er grensen til St Olavs)
Takk for tips❤️ uff det er en tøff beskjed å få Krysser fingrene for at du har et gullegg i fryseren som snart blir en baby:Heartpink
Jeg fikk ut 12 egg og blodprøvene var veldig fine så det var veldig overraskende at jeg fikk OHSS.

Takk for tips❤️ uff det er en tøff beskjed å få Krysser fingrene for at du har et gullegg i fryseren som snart blir en baby
Jeg fikk ut 12 egg og blodprøvene var veldig fine så det var veldig overraskende at jeg fikk OHSS.

Ble baby på innsettet etterpå, og straks baby på innsett nr2 fra totalfrysen (og fremdeles to egg på lager), så gikk heldigvis sånn sett veldig bra ❤️ men var veldig kjedelig med totalfrys der og da..! :)
Håper du bare er bedre, og holder deg i fin form ila svangerskapet! :)

Back
Topp