oh-oooh - sølte biola på sofaen

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Har gnikken med en våt klut i sikker 15 min, men det går ikke bort. Er en stoffsofa, og jeg klarte å søle ned imellom to puet)som sitter fast) og på selve sitteplassen. Og det ligger igjen biola imellom trådene. Det er sånne grove tråder på den.. visst dere skjønner. What to do?? Kan ikke ta av trekket heller..

har ingen tips, men det hørtes ut som noe jeg absolutt kunne ha klart å gjøre også, om det er noe trøst [8D]

ORIGINAL: Fått sin egen Emily

har ingen tips, men det hørtes ut som noe jeg absolutt kunne ha klart å gjøre også, om det er noe trøst [8D]

jeg også[8D] 

DET hjelper å høre vettu! skal faktisk si det til sambo, for han er SÅ oppgitt over meg[8D][8D]

Du kan prøve å strø potetmel over der du har sølt og la det ligge på litt også støvsuge ettepå. Har funka på vår stoffsofa når det er blitt sølt[:)]

Kjøp en skinnsofa! hehe..neida...men steamer kanskje? Sambo kjøpte en på Europris,jeg vet ikke va den kostet men...De er jo geniale å ha til å "stryke" med også[:)]

her er noen tips fra sambo som jobber i ISS:
  • I diverse møbelbutikker får man kjøpt tørr rens til sofaer!Dette er helt glimrende til akkurat dette her, bare følg anvisningene på middelet du kjøper, og de aller fleste renser faktisk sofaen slik at du ikke ser eller lukter at det har vært uhumskheter der... :)
  • Nå har ikke vi stoffsoffa men når min har spydd på tepper så bruker jeg Jiff universal. Jeg spruter på riklig med den og lar det stå i et par minutter. Så tar jeg en våt klut og gnukker til flekken er borte og tørker til slutt med hånkle. Håper det går like bra på salongen som på teppet.

• gallesåpe som man får kjøpt på helsekost butikker
  • varmt vann med salmiakk
  • sånn seterens til bilseter. Kjøper på bensinstasjon
  • biotex spray
hvis ikke noe av dette funker så tror jeg nok du sliter litt med å få fjernet flekken gitt.
lykke til[:)]

ORIGINAL: stavanger87

her er noen tips fra sambo som jobber i ISS:
  • I diverse møbelbutikker får man kjøpt tørr rens til sofaer!Dette er helt glimrende til akkurat dette her, bare følg anvisningene på middelet du kjøper, og de aller fleste renser faktisk sofaen slik at du ikke ser eller lukter at det har vært uhumskheter der... :)
  • Nå har ikke vi stoffsoffa men når min har spydd på tepper så bruker jeg Jiff universal. Jeg spruter på riklig med den og lar det stå i et par minutter. Så tar jeg en våt klut og gnukker til flekken er borte og tørker til slutt med hånkle. Håper det går like bra på salongen som på teppet.

• gallesåpe som man får kjøpt på helsekost butikker
  • varmt vann med salmiakk
  • sånn seterens til bilseter. Kjøper på bensinstasjon
  • biotex spray
hvis ikke noe av dette funker så tror jeg nok du sliter litt med å få fjernet flekken gitt.
lykke til[:)]

Tuuuuusen takk[:D][:D][:D]

Back
Topp