Oh no!! Kvalme :-/

Frøkensjiraff

Blir kjent med forumet
Noen som har noe tips? Det verste jeg vet er å være kvalm.. Å nå er det stort sett hele dagen. Hva sier de om Afipran når vi er gravide? Jeg har normalt tatt dette, men ble litt usikker nå.

Legene gir de ut , skal ikke brukes siste 3 Mnd.
Også har du postafen Tabletter og zofran smeltetabletter . De smeltetabletter bruker jeg nå og de virker raskt inn. Pga at jeg har hypermesis så virker de ikke lengere på meg .
Og jeg kjøpte ingefær tygge drops på helse kost de kan anbefalles å
Teste ut :)

Jeg er også kvalm hele dagen, har begynt å ta Postafen for å klare å spise noe i løpet av dagen. Er fremdeles kvalm hele tiden, men får i hvert fall i meg litt næring. Er så kvalm at jeg aldri blir ordentlig tørst, klarer ikke å drikke mye. Jeg har forsøkt ingefær i ulike former, Sea Bands (akupressurbånd), spise lite og jevnlig, salte kjeks, tørre kjeks, unngår sjokolade/fet mat/sterkt krydret mat, tvinger i meg en kjeks eller to i senga før jeg står opp, hviler stort sett hele dagen, sover lenge på natta, har ikke jobb å tenke på, drikker små slurker vann/saft/eplejuice jevnlig... Ingenting fungerer, men fungerer kanskje bedre sammen med kvalmestillende. :) Om Postafen ikke skulle virke godt nok eller miste virkning, tenker jeg å spørre legen hva neste steg blir. Jeg var skikkelig dårlig da jeg skulle ha sønnen min, så ser for meg samme runden nå også.

Jeg bruker også sea band. Har gjort det fra kvalmen startet (ca med en gang unnfangelsen fant sted). De tar ikke bort alt, men gjør livet mer levelig:)

Nå skal det sies at jeg er overlykkelig for at jeg har kvalme. Ettet tre svangerskap som har endt i tap av spiren, derav jeg ikke har hatt kvalme i noen av dem - føler jeg at noe rett skjer og har faktisk en mye bedre magefølelse nå på grunn av kvalmen :)
Jeg har tørr kjeks på siden av senga, og ei flaske vann. Prøver å spise ofte, men det er vanskelig når maten "vokser i munnen" ..

God bedring til alle :)

Back
Topp