Oh no..Denne vekten;p

Lillebompi

Glad i forumet
Til tross for kvalme (som da gjør at jeg må ha i meg noe regelmessig og har en rar matlyst), så har jeg allerede begynt å ese ut :wtf: 6+0. I kombinasjon med at jeg sluttet med snus for 1 måned siden:hilarious: Svigermor + en venninne av henne har allerede bemerket og spekulert over at jeg har lagt på meg en del på kort tid :facepalm: Magen og rumpa visstnok:shy: hehe..
Litt vell tidlig, synes jeg! Jeg må visst prøve å være enda mer fysisk aktiv:p Flere? Eller kanskje det er vektnedgang hos dere :nailbiting:

Eser ut jeg og. Merker det på trusene mine er ekstremt kvalm og det eneste jeg får i meg er brødmat med pålegg. Det eneste som vil legge seg i magen. Bruker til vanlig herbalife og lager smoothier og er generelt glad i å lage sunn, næringsrik mat. Men med kvalme og lite energi går det mye brødmat. Sinnsykt frustrerende. Ble ganske tjukk forrige svangerskap og nektet å bli like tjukk igjen. Håper jeg er på beina igjen snart og kan fokusere på sunn, god mat. Savner smoothiebowls, proteingrøt, proteinlapper og annet Yummy

Eser ut jeg og. Merker det på trusene mine er ekstremt kvalm og det eneste jeg får i meg er brødmat med pålegg. Det eneste som vil legge seg i magen. Bruker til vanlig herbalife og lager smoothier og er generelt glad i å lage sunn, næringsrik mat. Men med kvalme og lite energi går det mye brødmat. Sinnsykt frustrerende. Ble ganske tjukk forrige svangerskap og nektet å bli like tjukk igjen. Håper jeg er på beina igjen snart og kan fokusere på sunn, god mat. Savner smoothiebowls, proteingrøt, proteinlapper og annet Yummy

"Godt" å høre at vi er flere :nailbiting::smug: Håper jeg også kommer til hektene snart igjen, slik at formen åpner opp for mer aktivitet og riktig mat.. :smiley-angelic001 Gikk opp 25 kg i begge sv.skapene, regner med det blir noe sånt denne gangen også :rolleyes: Gikk sisteåret på idrettslinja hele 2. sv.skap, så all aktiviteten utgjorde ikke det store på vekta den gang :pompus: Men formen under fødsel/etter fødsel var god da!:)

jeg og føler jeg er der, men er det ikke også mye oppblåsthet som gjør at en ser ut som om en har lagt mye på seg på magen? Jepp, magen buler ekstra ut og ikke akkurat over symfysen nei.. haha

Huff, ja! Har ikke spydd en eneste gang, men vært superkvalm helt siden jeg oppdaget graviditeten (9 + 5 nå). Eneste som hjelper mot kvalmen er mat - og gjerne brødmat! Ikke noe jeg spiser til vanlig... Oppblåst som fy! Buksene er såååå stramme!

Huff, ja! Har ikke spydd en eneste gang, men vært superkvalm helt siden jeg oppdaget graviditeten (9 + 5 nå). Eneste som hjelper mot kvalmen er mat - og gjerne brødmat! Ikke noe jeg spiser til vanlig... Oppblåst som fy! Buksene er såååå stramme!

:nailbiting: Men du har i allefall kommet deg til 9+5 liksom :hilarious: her er det stramt og eser ut allerede..HUR SKA DETTA GÅ :smiley-ashamed004:taunt005:evil6

Jeg la også på meg 25 kg forrige svangerskap :dead: Håpte jeg skulle greie å begrense det denne gangen men har allerede gått opp 3 kg og er 8 uker på vei :wacky:

Har gått ned et par kilo så langt:p Svigermor kommenterte at jeg hadde tatt slik av i det siste, og hun vet at jeg ikke har trent noe særlig:hilarious: Så tror hun har en mistanke..

Har gått ned et par kilo så langt:p Svigermor kommenterte at jeg hadde tatt slik av i det siste, og hun vet at jeg ikke har trent noe særlig:hilarious: Så tror hun har en mistanke..

Faktisk! :p Du plages kanskje med oppkast og lite matlyst eller? :facepalm:

Har lagt på meg 3,5kg når jordmor veide meg på fredag. Er i dag 9+6. Ikke sjangs å få på meg vanlige bukser. Er også så uggen at jeg er fornøyd om klokka viser 2.000 skritt i løpet av dagen forhold til 10.000 før jul. :p

Har du oppskrift som du kan dele på smoothiebowls, proteingrøt og proteinlapper? :Heartred

Jeg har gått ned i vekt pga kvalme, men jeg tenker det er bedre å legge på seg 3-5 kg enn å være så kvalm som flere av oss er her inne. Husk at mye av de få kiloene er vann, økt blodmasse osv.

Jeg har gått opp 4,5 kg. Er 9+4 og kaster opp hver morgen flere ganger. Men spiser for å holde kvalme og oppkast i sjakk.... Det vises både på vekta og på kroppen...:-/

Jeg gikk opp en halv kilo før jeg gikk den ned igjen. Nå er jeg i Thailand og har gått opp 4kg de 5 dagene vi har vært her til nå:rolleyes::wtf: krysser fingrene for at det er vann og treg mage som har skylda:woot: jeg gikk opp 31kg og 26kg de to andre svangerskapene, og vil gjerne unngå det igjen:hilarious:

Ikke gått oppe noe enda, men gikk opp ca 25 sist og det vil jeg helst slippe :D er 9+3

Jeg har gått ned 6kg (ufrivillig pga HG) og har mista 13cm rundt midja, men har likevel oppblåst mage og føler magen er kjempe i veien og ubehagelig med bukser osv :hilarious: Så det med å ese ut i magen har nok ikke nødvendigvis så mye med vekt å gjøre, men med alt som skjer i mageområdet pga graviditet :wtf:

Håper alle vi her inne klarer å tenke at graviditet er graviditet, og kropp er kropp. Selvsagt skal man følge med, for veldig vektøkning øker faren for komplikasjoner, men la ikke dette bli et fokus. Syns det er så mye fokus på kropp og vekt fra før. Vi gjør så godt vi kan, alle. Noen legger på seg mer enn de ønsker, andre går kanskje ikke opp så mye som de ønsker.

xsmile9
Har du oppskrift som du kan dele på smoothiebowls, proteingrøt og proteinlapper? :Heartred
Ja:cat: Jeg elsker herbalife sine produkter. De er proppa med næring også smaker de amazing! Bruker 1dl havregryn, 4 skjeer proteindrinkmix (et herbalife produktk), en klype salt og 2-3dl vann. Koker det opp og topper det med hva enn som måtte friste. Frosne bær, kokos, chiafrø, granola.

smoothiebowls bruker jeg herbalife sin formula 1. Finnes utallige smaker, men jeg er hekta på vanilje eller sjokolade. Og bruker som regel bare frosne bringebær. 2,5dl xtra lettmelk, 2-3 skjeer formula 1, frosne bringebær på øyemål og kjøre i blender til riktig konsistens. Er den for tynn tar jeg mer bær, er den for tjukk tar jeg litt vann. Topper med kokos, chiafrø eller annet som frister xsmile9

lapper: 2 egg, 2 skjeer formula 1 i ønsket smak, litt kanel, litt salt, litt bakepulver og vann til passe konsistens. Kjør i blender og fordel på panne og stek:angel8
Yuummyyyyy! Så godt og proppa fullt av næring som holder deg god og mett og holder blodsukkeret i sjakk.

Back
Topp