også meg og den osten

SBML

Elsker forumet
Hva med feta ost og mozarella???? Jeg gomla det som en helt jeg! Tror ikke jeg har tenkt på at det er ost en gang...

Kan vi spise det????

Det har jeg og spist...
Tenkte ikke på det som en mjuk ost egentlig...
Er det ikke bare de mjuke vi ikke kan spise??

Det er ikke det at den er myk som avgjør, vi kan f.eks. spise smøreoster og sånt. Men det står nok på pakka ja.

Jeg spiser alt som er pasteurisert og med mindre du oppsøker enkelte ostedisker med upasteuriserte oster i delikatesseforetninger så er det svært lite i norge som er upasturisert.

Men noen velger å ikke spise mykoster i det hele tatt. Men mozarella og feta går ikke innnder der.

Det går visst ikke på om det er laga på pasteurisert melk eller ikke. Men bakteriene de kan lage etterhvert... For norskprodusert camembert og brie er laga på pasteurisert melk. Men vi kan visst ikke spise det fordet...

ORIGINAL: SBML

Det går visst ikke på om det er laga på pasteurisert melk eller ikke. Men bakteriene de kan lage etterhvert... For norskprodusert camembert og brie er laga på pasteurisert melk. Men vi kan visst ikke spise det fordet...

Nei , som sagt er det mange som velger å ikke spise det , siden det lettere oppstår bakterier i de ostene.
Jeg spiser de nyåpnet , men det er jo ikke nødvendigvis anbefalt.

ORIGINAL: firsttime1

Jordmoren min sa det ganske enkelt da[:)]. Oster som du ikke kan bruke høvel på skal man holde seg unna [;)]. utenom tube smøre ost sånn skinke osv.

Men hører at det er mye forskjellige meninge om det. Men velger å høre på henne når det gjelder dette[:D]

det skjønner jeg godt :)

Jordmora mi sa "du er jo så ung, så du har vel ikke noe problem me å holde deg unna sånne fancy oster?" hehehe...

Er vel sånne oster som man får i ostedisken man skal holde seg unna... har ikke noe problem med det for jeg liker bare vanlig ost, kremost fra tine og smøreoster på tube ;)

Leste i babyblad i går at fetaost går under disse ostene man ikke skal spise.
Har spist det fram til nå jeg, men får vel bare holde meg unna fra nå av da[:D]

Back
Topp