Og så er du sååå svær!

na78

Flørter med forumet
Samtale med nabokona:
Nabo: Er vel ikke lenge igjen nå?
Meg: Jo, fortsatt to måneder igjen.
Nabo: Hva?! Og så er du så svær?! Det er vel ikke tvillinger?
Meg: Nei, det er bare en. Er ganske sliten og lei nå.
Nabo: Ja, det skjønner jeg.

Altså, naboen er veldig koselig hun, men jeg skal innrømme at den kommentaren svei litt.
"Koselig" å få bekreftet at jeg virkelig er så diger som jeg føler meg, liksom...

Er det noen flere "hvaler" her, eller er det bare meg?

Blæ. Utrolig hvordan folk mister hjerneceller og høflighetstendenser i samtale med gravide. Den samme fikk jeg slengt 4-5 mnd på vei i butikken. Er en hvalross selv, og nå er jeg drittlei av folks kommentarer og meninger.

Er ganske synd at man skal gå å glede seg til å slanke seg, nesten mer enn til baby.. Misforstå meg rett, gleder meg til babyen min altså, men skal bli deilig å slippe å være hval.

Du er sikkert veldig fin, tror folk mister (tydeligvis) hukommelsen på hvordan de selv så ut når de var gravide.

Det er lov å si hva en vil til gravide tydeligvis! Ikke tenk på at vi kan bli såret!

Husker i juni da mamma feiren 50 års dagen sin, noe min onkel sa...
Han så liksom granskende på meg og sa "Når var det du hadde termin igjen? I august, sant?"
Tror han ble ganske flau da jeg svarte at det var mot midten av oktober.
Det var jo ikke en direkte frekk ting å si, men man skal passe seg litt for å gjette termin altså - i alle fall når man er troen til å bomme med to måneder! :P

Jeg er veldig lite hval. Litt for lite nesten. Folk tror jeg er 20-25 uker på vei og ikke 34. Men jeg ser helt jævlig ut i ansiktet. Beklager ordbruken, men det finnes ikke noe bedre beskrivende ord. Kombinasjonen av begynnende fødeansikt, vektøkning og at jeg er så sliten etter mye i familien de siste månedene synes. Og jeg får kommentarer på det hele tida. At jeg ser så sliten og herjet ut. Og det er ufattelig vondt når jeg er der at jeg helst ikke vil ut av døra fordi jeg føler jeg ser så ille ut.

Jeg fortalte dette til noen av damene på jobben, og da sa ene kollegaen min, at det tydeligvis er lov å si hva som helst til gravide. Hun sa også at jeg skal være stolt av magen min, uansett størrelsen.
Og det har hun jo rett i. :)
Men jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med graviditeten. Er så lei av å ikke kunne bevege meg skikkelig!

Alle sier jeg har så fin å liten mage, er i utgangspunktet tynn å har bare magen (som i følge meg er gigantisk :D )
Men her om dagen var det en mann som sa: Jasså, du er gravid du, ja du venter vel tvillinger du ja? Svarte bare: Nei, det er ei liten jente her sa jeg å klappet meg på magen, selv om det fristet VELDIG å spørre hva som var inni hans mage, da magen hans var MYE større enn min :P

Har ved tre anledninger fått.høre at jeg ikke har så stor mage. Men at det skyldes nok at jeg er litt stor fra før. Hadde jeg vært liten og tynn så hadde det nok vist bedre. Blir helt satt ut av hvor frekke folk er!! :mad: jeg var kanskje ikke en flis før, men så da heller ikke ut som om jeg var over syv måneder gravid! Nei vi får bare holde det ut!

Sniker meg inn her:) Det får eg høre hele tiden :/ det er ikke noe kjekt :/ og eg har termin 4.nov :/ har også termin 27.okt pga str på gutten :) men eg får masse kommentarer "du kan ikke ha lenge igjen, du er jo snart sprekkferdig"
"harregud, å du skal liksom gå 2 mnd til, de går jo ikke. Du er jo så stor"

Ja eg vet at eg er stor, og de irreterer meg faktisk. Noen ganger tar eg på meg en stooor hettegenser slik at eg ser mindre ut :/ føler meg som en flodhest, men trenger ikke å minna på de hele tiden!! Frustrerende :(

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg er i uke 34 og får høre ofte når jeg går på butikken her i bygda at jeg er så liten. Jeg er 174 høy og var veldig slank før jeg ble gravid. Når jeg sier til folk at det er under 6 uker igjen ser de på meg med store øyne og sier WOW liksom. Spør om alt er bra med babyen osv. Deet er litt kjedelig. Så nå gidder jeg ikke gå på butikken så ofte, sender heller mannen av gårde. Synes folk kan spare seg for slike kommentarer uansett om de synes vedkommende er liten eller stor som gravid. Man prøver jo å ikke bry seg om det, men det er jo faktisk både frustrerende og sårende.

Ja, er svær, og gruer meg litt til jobb idag pga det. Har vore vekke i 7 veker (ferie & sjukemeldt pga knekt arm ) og ser ikkje fram til alle kommentarene om kor stor eg e.. Slit med å finne klær som passer over magen :( og det er 4 veker att til permisjon!

jeg vurderer å besøke jobben i dag , men kjenner jeg gruer meg litt oxo, hva slags kommentarer venter meg liksom.

var på middag hos bestemora til samboer forrige helg ,da måtte hu selvfølgelig si: ja nå er du stooor blitt!
hmmm.rart,alle sier jeg er så liten.....
jammen det er du ikke sa hu :( makan til frekkhet.

jeg sa jeg hadde synki ,ja men det skal du ikke før helt på slutten det sa hu......

At folk ikke skjønner at sånne kommentarer sårer!!! Enten det er kommentarer om ørliten eller diger mage (begge deler kan være like sårende egentlig), kan ikke folk bare si at det ser fint/koselig ut? Eller hvis de mener det motsatte kan de bare holde det for seg selv!!! Ingen som liker å få slengt i ansiktet at en ser sliten/utmattet ut heller, enten man er gravid eller ikke!

Jeg tror folk glemmer hvordan de selv så ut når de var gravide og glemmer helt at bak magen finnes et menneske (tenker da på mammaen, ikke babyen :P) som går i gjennom en hel haug forandringer og er fullpakket av hormoner i tillegg - og trenger støtte og oppmuntring, ikke slemme kommentarer som får henne til å føle seg verre enn før! Er vel heller få som føler seg grasiøse på slutten: Man dunker borti ting med magen, kommer ikke inntil bordet som før når man skal spise (og søler på genseren :P), vanskelig å finne klær som sitter like fint som før osv..

Prøvde å forklare for en litt overfladisk venninne at ikke alle gravide setter pris på å høre at man har lagt på seg såååå mye.. Men det skjønte hun ingenting av, og mente jeg mistolket det helt feil. Skjønner jo at folk ikke mener noe vondt med sånne kommentarer, men når man er gravid, har gått opp x antall kilo, ingen klær passer, man er full av hormoner og føler seg ufresh og oppblåst, da trenger man ikke å få sånne kommentarerer heeeeele tiden.. :-/ Kan de ikke bare si at man har en fin gravidmage eller noe sånt da?

Var en kollega innom kontoret mitt i sted, som sa at jeg så uforskammet bra ut (vet at jeg ikke ser like frisk ut som til vanlig akkurat, men hun sier sånt for å være positiv og snill), og da ble jeg kjempeglad :-) Sa at jeg ikke følte meg like bra på innsiden akkurat nå, men det måtte være lov mente hun :-) Liker sånne mennesker jeg ;-)

noen klarer bare ikke å si ting på en ordentlig måte!

Har en svigermor som får meg til å dette av stolen av og til.
hørte at hun snakket med samboer i telefonen, og sa at jeg måtte være forsiktig med hva jeg spiser, for jeg var blitt så stor ? tror hun virkelig at jeg ikke spiser sundt selvom jeg har lagt på meg ? altså jeg har fått en del vann i kroppen, men altså jeg har bare gått opp 5 kilo ?

vil jo ikke akkuratt ha en baby som er undervektig heller? jeg spiser normalt synes jeg, og koser meg en gang av og til? er det ulovelig ? men synes alle på den siden av familien er alt for opptatt av vekt og sånn, jeg kommer selv fra en ''kraftig'' familie, og se er jo fyrstikker, så synes sånne ting er ganke trist :(

Jeg elsker den digre magen min, og elsker når folk kommenterer den, har fått høre både at det må da være mer enn en der inne, og at kanskje det er 5 osv,men syns ikke det gjør noe i det heletatt, jeg syns jeg ser råflott ut med stor mage og går bare i klær som virkelig viser hvor stor den er. Vi "gror" trossalt et helt menneske der inne,den skal være stor :D
vær stolt av kroppen din,og at du kan klare det, er mange der ute som ikke får det til desverre,så burde egentlig bare være kjempe fornøyde med de fruktbare kroppene våre, uansett "feil eller mangler", tro du meg jeg har mine skavanker, men når folk ler av meg fordi jeg ikke kommer meg ut av bilen eller opp av legebenken,og må ha hjelp så ler jeg bare med dem for det er jo drit komisk, alt det kavet med å komme seg utav senga eller for all del oppi senga å i en behagelig stilling gode Gud hahaha :D vekta får vi tenke på senere jenter,ingenting som er så nydelig som gravide damer, tjukke eller tynne, store eller små mager, alle har sin egen sjarm ;) nyt magene deres, og si ååhh tusen takk syns du det? Neste gang noen kaller deg tjukk eller diger, da blir de satt ut hehehe ;)

Back
Topp