Og kvalmen tar seg opp....

Ylvemamma

Flørter med forumet
Jepp jepp.
Har vært så fornøyd med å ikke være like sykt kvalm som jeg var sist, bare kaste opp en del. Men de siste dagene har det bare blitt verre og verre! Nesten alt jeg spiser kommer opp igjen, og ikke forsvinner kvalmen etter at jeg har kastet opp, heller!

Var på lunsj hos noen venner i går, og jeg løp på 'do' i et banka kjør. Heldigvis har de badet i en annen etg enn stua, så ingen hørte meg. Og 17. mai mister litt av sjarmen når man løper rundt å spyr på kafetoaletter og i busker på lekeplasser, og har en rull hundeposer i koppeholdere på vogna i tilfelle det blir HELT krise...

Nå sitter jeg veldig stille i sofaen, har akkurat tatt dagens dose vitamintilskudd og to gaviscon i et forsøk på å holde det nede, samt slippe unna halsbrannen lenge nok til at jeg rekker å sovne før den slår til.

Tjohei! Hvem trenger vel graviditetstester....

Det var kveldens syting fra meg. Noen som har andre tips mot kvalme enn magnesium og mandler? Jeg er full av begge deler, og joda, det hjelper, i den forstand at jeg blir ENDA verre om jeg slutter å fylle på.....

huff da, noen får det sterkere enn andre. Kanskje snakke med legen om det hvis du kaster opp så mye. Pass på å prøv å få i deg væske i allefall. Det er ikke noe godt når det er sånn. håper det går over om ikke så alt for lenge og at du slipper å ha det sånn hele første trimester

dra til legen på akutt time i dag og si du er så kvalm og kaster opp.Så du trenger noe kvalmestillende, jeg fikk afipran og det er min bestevenn om dagen.Legen sa at det ikke var skadelig for baby'n :)

Ja, har akkurat snakket med en hyggelig legesekretær, fikk time i morgen tidlig (hun spurte om det kunne vente til i morgen, og jeg sa det var greit).
Så får vi håpe hun finner på noe som hjelper :)

svarer for å se svar

har du prøvd sånn kvalmebånd?
får kjøpt på apotek.. et tøyarmbond med en liten kule på, som skal være inn mot pulsåra..
ei venninde av meg brukte det på sinne 2 siste og det hjalp veldig! :)

huff hørtes ikke bra ut...

troddee jeg skulle slippe unna jeg også... men de siste dagene så har jeg vert konstant kvalm, men heldigvis er det ikke noe som kommer opp.. BANKIBORDET :)

god bedring til deg 

Heidi10 skrev:
får kjøpt på apotek.. et tøyarmbond med en liten kule på, som skal være inn mot pulsåra..

de hadde jeg helt glemt ut.... tar de på med en gang :) 
de heter seabands, kjempe effektive....

Heidi10 skrev:

Åja, sånne brukte jeg jo sist!
Vet ikke hvor de har blitt av da, men stikker på apoteket å kjøper nye når lønna kommer :)

Er i samme båt jeg nå...

Kjempekvalm! Fått legetime kl 11.30.... 
Så kvalm at det gjør vondt i kroppen, skjelver og brekker meg, men kaster ikke opp... spiser litt kjeks og føler at verden raser sammen! Ikke lett å være mamma da... Takk og lov er mannen min hjemme nå, og Mini er en engel til å hjelpe mamma'n sin... henter vann, stryker meg på håret og snakker til baby "nå må du være snill med mamma" :) 

Men gruer meg til neste uke når mannen skal bort igjen....

Back
Topp