Og jeg baker og jeg baker....

lenemor

Forumet er livet
Og som vanlig har jeg begått generaltabben og ikke handlet inn alt jeg trengte... så nå er G sendt på trilletur til butikken for å handle mer egg.. han var nemlig på vei ut for å trille tur fordi knerten som sov godt på hele turen vår i butikken nå nettopp selvsagt våknet det sekundet jeg hadde kommet meg inn og igang med bakingen.

Skal bake ostekake som skal stekes for første gang, og er kjempespent. Bunnen er på plass, rabarbrakremen er laget, og selve osterøra er nå nesten ferdig... skal stekes i to omganger, og avkjøles i formen over natten - så den bør virkelig bli god!

Har brukt rabarbra jeg hadde i fryseren, og siden posen jeg tok opp inneholdt dobbelt så mye som jeg egentlig trengte lagde jeg dobbel porsjon med rabarbrakrem (tykk grøt egentlig), så kan vi ha til dessert med iskrem eller melk i dag

Nå fikk jeg lyst på ostekake og rabarbra grøt nam nam

Du får bake, bake, bake du også silje.

Kaka er satt i kjøleskapet - er så spent på om den stivner til i morgen, og ikke minst om den er god da

Hæ?? handlet du ikke alt på en gang?? hm.. trodde du fikk med deg alt jeg! [:D][:D][:D]

Oh my god, den hørtes sinnsykt god ut! Jeg elsker rabarbra!!
Minnrr meg om når jeg var liten og var hos farmor og farfar og fikk dyppe rabarbra i sukker.. Naaaaam..

Jeg skal lage ostekake til i morgen jeg og.. Jepp.. Selv om jeg går på ketolyse! Lager geleen av funlight og gelatin, og bruker grovhakkede mandler i bunnen, og vips så er den ketolysevennlig.. [:D] Lagde den en gang før og alle likte den..!

Åh, skulle vært der idag - ostekake er sååå godt[:)]

Ostekake er godt! Lenge siden jeg har spist det nå.

Back
Topp