Og hvis du fant 11000 kr...

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
... som lå alene i grøftekanten, uten id.. Kun løse lapper. Hadde du DA levert dem inn til politiet?

Igjen, finders keepers [8D]

Men alle her inne ville vel ha gått til politiet om ikke gått ut med en etterlysning også.

ORIGINAL: MammaGutten

Ja, det hadde jeg! 

hvorfor? Det er jo ikke slik at politiet hadde vist hvem de tilhørte heller...?

ORIGINAL: Senator Malin

Igjen, finders keepers [8D]

Men alle her inne ville vel ha gått til politiet om ikke gått ut med en etterlysning også.

Jeg hadde ikke gått til politiet.
Hadde beholdt dem selv, siden politiet heller ikke vet hvem det er sine.
Hadde nok sett etter annonse i lokalavisen da.. men ikke noe mer enn det.

ORIGINAL: lykkepillen

Ja, det hadde jeg! 

hadde jeg mistet  så mye penger hadde jeg sagt ifra til polititet med en gang, sånn at hvis det var noen som kom inn med dem så kunne jeg fått dem igjen.. vet om flere som gjør det.

ORIGINAL: lykkepillen

Ja, det hadde jeg! 

Om man mister så mye penger, så går man gjerne til politiet og melder dem savnet pga den summen.
Om man da dukker opp og sier man har funnet dem, så får jo eieren dem tilbake.

Men om uansett ikke eieren blir funnet, så slipper jeg å ha på samvittigheten at jeg bruker penger som ikke er mine ..

JA, hadde det, men uten ID er det vanskelig å finne rettmessig eier..

Løse penger blir ansett som tips her i gården og dermed beholdt....er jeg nesten helt sikker på ihvertfall[:)]

Jeg hadde levert de til politiet, værsågod, disse fant jeg. Håper dere finner eieren. Hadde ikke smakt noe godt det jeg eventuelt hadde kjøpt for de pengene.

Jeg hadde beholdt dem ! Løse penger uten lommebok eller ID er jo relativt vanskelig å spore eieren til !
Leverer du dem til politiet så går de jo til ingenting [:-]

Hadde vel kanskje følt det litt på samvittigheten, meeeeeeeen, når du er så dum å går med 11 000,- på lomma, som detter ut (!!) da fortjener du ikke bedre [8D]

(Sikkert mange som gjør det, fordi de skal betale noe evnt, men da legger man ikke pengene slik at de kan mistes på veien!)

Nei, jeg hadde ikke klart å ta 11000 kroner. Det er MYE penger og det er sikkert noen som hadde vært kjempe lei seg for å ha mistet dem. Hadde fått dårlig samvittighet hver gang jeg skulle betalt noe med de pengene.

jeg hadde vært så paranoid (og påvirket av amerikanske tv-serier) at jeg hadde trodd jeg hadde dumpet borti en overvåket narko-transaksjon eller noe, så jeg hadde nok ringt politiet og fått dem til å hente pengene, uten å ha noen befatning med dem selv. Hadde jeg tatt dem med meg hjem hadde jeg bare gått og ventet på å bli tatt av mafiaen [8D]

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Jeg hadde beholdt dem ! Løse penger uten lommebok eller ID er jo relativt vanskelig å spore eieren til !
Leverer du dem til politiet så går de jo til ingenting [:-]

Hadde vel kanskje følt det litt på samvittigheten, meeeeeeeen, når du er så dum å går med 11 000,- på lomma, som detter ut (!!) da fortjener du ikke bedre [8D]

(Sikkert mange som gjør det, fordi de skal betale noe evnt, men da legger man ikke pengene slik at de kan mistes på veien!)

Selv om man tror man passer godt på så går det faktisk an å være uheldig.

Si at du leverer pengene til politiet.. Og så forteller du det til en venn.. Som igjen forteller det til en venn.. Som går til politiet og sier de har mistet 11000 kr...[8D]

ORIGINAL: lenemor

jeg hadde vært så paranoid (og påvirket av amerikanske tv-serier) at jeg hadde trodd jeg hadde dumpet borti en overvåket narko-transaksjon eller noe, så jeg hadde nok ringt politiet og fått dem til å hente pengene, uten å ha noen befatning med dem selv. Hadde jeg tatt dem med meg hjem hadde jeg bare gått og ventet på å bli tatt av mafiaen [8D]

Kjære deg, det var 11.000. [8D][:D]

ORIGINAL: ©Smartass

ORIGINAL: lenemor

Kjære deg, det var 11.000. [8D][:D]

jeg sa paranoid, ikke realistisk [;)]    [:D]

Back
Topp