.. og det fortsetter...

BflyW

Elsker forumet
-jada... her er vi blitt vant til å prate om alt... så detaljene kommer...
omgangsjuken gir seg ikke.
Nå har det vart i nye 5 dager..... (Akuratt som første uken i April...)

Har akkurat pratet med lege som sa at det ikke var noe farlig. Jeg klarer ikke å beholde mat, men så lenge jeg tar veldig små slurker klarer jeg å beholde litt gele-mix (blander gelepulver med dobbel mengde vann...). Dette er jo væske, samt at det inneholder masse sukker så det gir litt energi. Jeg skulle bare fortsette med det, og ikke bekymre meg over at jeg ikke spiste sa legen...

Fortsetter det veldig lenge til og jeg begynner å føle meg dårligere, så skulle jeg ta kontakt igjen, og han ville sende meg på sykehuset for intravenøst - men enn så lenge kan jeg fortsette som jeg gjør. Det var godt å høre at det ikke var farlig... begyndte å bli litt bekymret nå.

Hemorrider kommer  ofte med forstoppelse og hard avføring. Jeg synes det derfor er litt ironisk at jeg har fått tidenes 'utslag' av diare! 2 store... på strl med kiresbær hver av dem... og blodet har levret seg i dem... så det gjør VONDT! AUAUAU! Men jeg skal komme de til livs! Opp med rumpa og frem med isbitene!!! 

...husk bare at du bør få i deg noe salt også... nesten like viktig som sukker...

by the way, den gele-mix greia hørtes jo godt ut!

God bedring BflyW

Tusen takk alle sammen!
ja, jeg får prøve å få i meg litt salt. Tenkte jeg skulle fosrøke å klare å spise litt ritz-kjeks etter hvert.

Ingen fgare, MitaSa... du MERKER at du får hemorrider!
Hemorrider er egentlig åreknuter rundt endetarmsåpningen. Åpningen består av mange små vener. Bl.a pga trykket fra livmor kan disse venene svulme (fylles med blod), og poppe ut av åpningen. Dette er smertefult! Man må da prøve å få de til å forvinne (få blodet til å renne tilbake).
Det tipset jegda har lest er å ise ned hemorridene mens man ligger med baken høyt (så den er høyeste punktet på kroppen - blodet skal renne ut vet du). Etterpå (når den er iset ned og dermed litt mindre i str) må man rett og slett trykke inn hemorridene inn i endetarmsåpningen igjen og prøve å knipe sammen så de holder seg der...... (ikke så lett det....)
Når hemorridene har liggi utenfor en god stund (som hos meg) har blodet levret seg og de har blitt harde og enda vondere, så det er like greit å begynne behandlingen med en gang man merker det!

POSITIV KOMMENTAR: Jeg har ikke kastet opp siden jeg la inn denne tråden - jeg har tom megyndt å tisse igjen (har ikke tisset på 2 dager....) Det må vel kalles fremgang!!!!

Uff da, synes synd på deg! Er det noe igjen av deg da etter at du har gått så lenge uten mat?

ORIGINAL: KariAlana
Uff da, synes synd på deg! Er det noe igjen av deg da etter at du har gått så lenge uten mat?

Hehe - ingen fare!
Det er så mye å ta av fra før av... men pr i dag veier jeg nøyaktig det samme som da jeg ble gravid, så de 2 kg jeg hadde lagt på meg er forsvunnet....

Nei takk Karo. Med en startvekt på 20+ kg for mye, så behøver jeg strengt tatt ikke å bære andres kilo også. Men takk som byr! [;)]

TROR det er over nå!!!!!
Krysser fingrene for det i alle fall. I dag har jeg spist en skive med leverpostei og det har gått helt bra. Jeg har drukket te og vann ogingen ting kommer opp igjen og jeg blir ikke kvalm!

Back
Topp