Og der var vi i gang, ja...

We are light

Blir kjent med forumet
Med min datter var jeg så utrolig kvalm. Husker det kom ganske plutselig en dag i uke 5 eller 6. To dager senere var jeg 100% sykemeldt fordi jeg ble kvalm bare av gyngingen når jeg gikk, og måtte spy når jeg gikk forbi butikken fordi den fikk meg til å tenke på mat. Om noen spurte meg hva jeg ville ha å spise begynte jeg å gråte... Vel, nå er det i gang igjen, kvalmen kom snikende i løpet av dagen i dag, og nå har alt jeg har spist etter middag kommet opp igjen.
Er det noen som har gode tips?

Jeg har holdt meg hjemme i dag. Holdt sengen meste parten av dagen og sovet gjennom de verste tidene. Sliter med å sove på natten så godt å ta igjen litt på dagen også.. Hver gang jeg våknet spiste jeg salte kjeks og drakk vann/saft. Syntes det hjalp å hele tiden få i meg noe :)

Åh, salte kjeks hadde vært godt... Jeg tåler ikke hvete, og alt som finnes av glutenfrie 'ritz'varianter smaker høgg. Kanskje jeg skal prøve å bake selv i morgen :) Må ringe legen før jeg går på jobb i morgen (begynner heldigvis ikke før 11, sliter veldig med å komme meg opp om morgenen!), bekkenet krangler også allerede, ser mørkt på å skulle jobbe fullt når både kvalmen og bekkenet virkelig setter i gang. Forrige svangerskap holdt bekjent seg på matta til kvalmen hadde gitt seg, det var egentlig veldig ok.

En annen fin sak jeg hadde glemt fra sist var å spy av å pusse tennene. Blir jo aldri ferdig på det viset der.
Men het! Symptomer! Det er jo veldig betryggende, da :)

Noen sier ingefær te hjelper mot kvalme, har ikke prøvd selv.

Gratulerer så mye med graviditeten :)

Håper kvalmen gir seg etter hvert!

Uff den kvalmen misunner jeg deg ikke :yuck: Håper du finner noe som virker :)

Har de siste dagene vært skikkelig plaget av kvalme jeg også, og for meg er det eneste som fungerer Lays salt potetgull... Og det er vel glutenfritt? Helt fantastisk! :dance011

Huff så kjipt, her har ikke kvalmen kommet enda heldigvis:) 3+4 her, så litt tidlig kanskje.

Ingefær te hjalp meg veldig i første svangerskap. Skivet med ingefær og sitron i varmt vann.

Back
Topp