Og DER stengte man facebookveggen sin...

Bimse

Glad i forumet
En venn av meg, som er lege og forsker postet akkurat et bilde med info om fosterets hjerne på veggen min. Bare en fun fact, og hun tenkte nok OVERHODE ikke på at det ikke har vært noe nettaktivitet om lille enda. SYKT flaks at jeg sjekket facebook akkurat da, og det rakk faktisk ikke engang å komme opp i newsfeeden til mannen, som også satt på facebook. Det var der noen sekunder sikkert, og det er SIKKERT noen som så det.

Jeg ble jo illsint, men jeg VET at hun ikke mente noenting med det. Hun er bare hjelpsom og veldig veldig god å ha, så jeg roet meg fort.

Men man stengte fort veggen sin ja! Orker ikke flere sånne små infarkt :P

Huff, kjedelig når folk ikke tenker.. Jeg vil heller ikke ha noe på veggen min enda, syns folk kan vente til jeg selv har skrevet noe om det før de gjør det..

Til dem jeg har sagt det til, så har jeg bedt dem å ikke skrive noe på face sia mi. Tror jeg vil fortelle det der ann andre.

Jeg har også stengt facebok-veggen min, nettop fordi jeg ikke ønsker at noen skal glemme seg bort og skrive noe avslørende på veggen min. Er 13 uker på vei, men føler meg ikke helt klar for å dele det med hele facebook allikevel.

Samme her. 12+2, 13 ifølge menstermin, men jeg higer ikke etter å smelle det opp på Facebook. Mye fordi det er sjarmerende å faktisk fortelle en så stor ting til så mange som mulig personlig. Jeg blir litt forbauset over at vennene mine som vet det er overrasket ovei at jeg ikke har skrevet noe. Det er tydeligvis sånn at når man skriver om hunden sin, jobben sin og interiør osv, så er det det samme som å utlevere sitt kommende barn?!... Aktiv eller ikke på Facebook liksom?!.... Personvern.no! :)

Jeg har ikke stengt veggen min.. men har absolutt tenkt tanken sånn som dere, men håper folk respekterer at det ikke er lagt ut der enda..!

Men en annen ting jeg å ikke liker... er de som posterer "gratulerer" på facebook uten at man har skrevet noe der om at man har født... så når jeg kommer så langt kan det hende jeg sperrer siden... for det syntes jeg er en uting...!

oj..... kan være fort gjort....

jeg har bare lyst å skrike de ut til hele verden :) men tør ikke... er enda litt paranoid og og redd for at det går galt..

Men en annen ting jeg å ikke liker... er de som posterer "gratulerer" på facebook uten at man har skrevet noe der om at man har født... så når jeg kommer så langt kan det hende jeg sperrer siden... for det syntes jeg er en uting...!

Enig!! Vet ikke helt om jeg vil dele med hele facebook, der jeg har både venner, kjente , bekjente og nesten ukjente (Må rydde i vennelisten min......) at jeg har føda...de mest ivrige skriver jo gratulasjonen allerede med en gang de får vite det, helst første dagen......Privatliv folkens....

Jeg har mange kontakter på facebook ifht jobb, som er VELDIG kjekt! I tillegg er jeg drittlei av å ha følelsen av at det visstnok er ukult å bruke facebook i det hele tatt, så folk ser at man er aktiv. Jeg skriver langt ifra mange statuser om dagen, sånn mange gjør, men jeg skriver kanskje en 3 stk i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Og så poster jeg bilder av interiør og oppussing, i og med at vi kjøpte enebolig i sommer, som vi pusser opp. Poster også litt bilder av hunden. Skal ikke DET være lov uten at man blir stemplet som en som lever livet sitt på nettet?.... Det der har jeg blitt lit lei av. Jeg talte over vennelisten min, og det viser seg at (jeg slettet ca 100 stk for litt siden), av de 300 jeg nå har igjen der, så er det ca 40 stk som I DET HELE TATT skriver noe på siden sin. Ever. Eller som kommenterer. Da føler man seg plutselig lit kikket på av de resterende 260... For det er sånn at disse gjerne kommenterer ALT man har skrevet når man møtes. Så det ER jo sånn at de får det med seg, og på en måte latterliggjør at man i det hele tatt deler noe.

Så i og med at jeg setter pris på å ha en del kontakter i listen, i jobbsammenheng og til andre anledninger, så lagde jeg likegodt en close friends liste, der jeg KUN har de som jeg enten er nær venn med i virkeligheten, eller som er familie, eller som rett og slett er INTERESSERT i det jeg skriver, og kommenterer nå og da, og har gitt uttrykk for at de synes det er koselig å lese. Så statuser og bilder går nå kun til close friends, om det ikke er noe jeg spesifikt vil at hele vennelisten skal se. Da velger man bare friends når man poster. VELDIG deilig :) Og de som ikke er på close friends listen vet jo ingenting. For de ser det bare ut som at jeg ikke poster noe. Så sant de ikke snakker med noen som er på close friends listen da, men det kjenner jeg at jeg ikke bryr meg så veldig mye om ;)

Som jeg sier til de; JEG har jo ikke noe interesse av å lese om meg selv på nettet. Jeg VET jo hva som skjer i livet mitt! Det er jo fordi et visst antall venner og familie og bekjente viser interesse for det. Og da tenkte jeg at da skal jeg med glede ekskludere de som later som om de ikke er interessert, men som BOR i newsfeeden som observanter :P

Enig!! Vet ikke helt om jeg vil dele med hele facebook, der jeg har både venner, kjente , bekjente og nesten ukjente (Må rydde i vennelisten min......) at jeg har føda...de mest ivrige skriver jo gratulasjonen allerede med en gang de får vite det, helst første dagen......Privatliv folkens....

ja den er kjip...
et eksempel, at min barndomsvenninne fødte, og hadde ikke hørt fra henne, men så plutselig på fb at noen hadde publisert gratulere med gutten på veggen hennes, følte mg litt snytt...men hun som hadde skrevet det h\var virkelig kjapp ute, hun hadde født for to timer siden da, og hadde ikke rukket å si det til dem hun ville...
så....hun ble litt skuffet der...
så jeg skal når det blir min tur, å vertfall si det til de viktige personene på en gang så jeg ikke risikerer sånn..

Akkurat når det kommer til fødsel, så er det nok lurt for de som er redde for at folk er kjapt ute, å stenge veggen et par uker før knøttet er ventet. Jeg tenker gang på gang at jeg gir folk såpass tillit at de klarer å tenke seg til visse ting selv, men neida! ;) Det er nok best å ta forhåndsregler der ;)

Husker når storesøster ble født...hadde stengt veggen min, men det hjalp lite når folk da i stedet kommenterte på siste statusen min (som jeg la ut noen dager før) "Fikk ikke skrevet på veggen din, så da skriver jeg det her : Gratulerer med den lille"...haha noen som ikke tok hintet ja ;) Ble litt irritert der og da ettersom vi ville vente med å skrive noe der til vi kom hjem og alle de nærmeste var informert...men de mente jo ikke noe vondt med det så lot det bare gå :)

Noen som vet om det går ann å sperre for kommentarer på statuser osv også eller om bare veggen kan stenges? Om det går skal alt sperres denne gangen...hvis ikke får jeg unngå å skrive noe som helst de siste månedene (sjeldent jeg skrover noe som helst så skal gå greit det å) ;)

Back
Topp