Jeg har mange kontakter på facebook ifht jobb, som er VELDIG kjekt! I tillegg er jeg drittlei av å ha følelsen av at det visstnok er ukult å bruke facebook i det hele tatt, så folk ser at man er aktiv. Jeg skriver langt ifra mange statuser om dagen, sånn mange gjør, men jeg skriver kanskje en 3 stk i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Og så poster jeg bilder av interiør og oppussing, i og med at vi kjøpte enebolig i sommer, som vi pusser opp. Poster også litt bilder av hunden. Skal ikke DET være lov uten at man blir stemplet som en som lever livet sitt på nettet?.... Det der har jeg blitt lit lei av. Jeg talte over vennelisten min, og det viser seg at (jeg slettet ca 100 stk for litt siden), av de 300 jeg nå har igjen der, så er det ca 40 stk som I DET HELE TATT skriver noe på siden sin. Ever. Eller som kommenterer. Da føler man seg plutselig lit kikket på av de resterende 260... For det er sånn at disse gjerne kommenterer ALT man har skrevet når man møtes. Så det ER jo sånn at de får det med seg, og på en måte latterliggjør at man i det hele tatt deler noe.
Så i og med at jeg setter pris på å ha en del kontakter i listen, i jobbsammenheng og til andre anledninger, så lagde jeg likegodt en close friends liste, der jeg KUN har de som jeg enten er nær venn med i virkeligheten, eller som er familie, eller som rett og slett er INTERESSERT i det jeg skriver, og kommenterer nå og da, og har gitt uttrykk for at de synes det er koselig å lese. Så statuser og bilder går nå kun til close friends, om det ikke er noe jeg spesifikt vil at hele vennelisten skal se. Da velger man bare friends når man poster. VELDIG deilig

Og de som ikke er på close friends listen vet jo ingenting. For de ser det bare ut som at jeg ikke poster noe. Så sant de ikke snakker med noen som er på close friends listen da, men det kjenner jeg at jeg ikke bryr meg så veldig mye om
Som jeg sier til de; JEG har jo ikke noe interesse av å lese om meg selv på nettet. Jeg VET jo hva som skjer i livet mitt! Det er jo fordi et visst antall venner og familie og bekjente viser interesse for det. Og da tenkte jeg at da skal jeg med glede ekskludere de som later som om de ikke er interessert, men som BOR i newsfeeden som observanter