og der kom kvalmen.....

Mitos

Glad i forumet
Vet ikke opp og ned på meg selv de siste dagene....plutselig var kvalmen der, og i motsetning med storesøster når kvalmen var der når jeg stod og, forsvant, og kom igjen på kvelden så er kvalmen der nå konstant!!!!! Det går greit den første halvtimen etter at jeg har spist, men så er det på an igjen...
Denne ganger er jeg i fult arbeid, og jeg tror/vet nok det gjør at jeg er mye mer sliten en jeg var ved forrige svangerskap. Jeg sliter skikkelig på jobben. Er lærer, og gå rundt å undervise og være med mennesker hele dagen kjenner jeg tærer fryktelig på kreftene. Jeg har ikke kastet mye opp, for det har jeg en sperre på, men går rundt som om jeg er skikkelig fyllesyk hele dagene...Jeg sliter også med å få mat i meg, for jeg blir dårlig av tanken på å spise., og ikke får jeg spist så ofte for jeg kan ikke gå blant elevene å spise hele tiden.
Litt rådvill for hva jeg skal gjøre...jeg har ikke lyst til å fortelle hele kollegiale på jobben at jeg er gravid så tidlig (teamet mitt vet det) og jeg har ikke lyst å sykemelde meg...

Vet egentlig ikke hva jeg vil frem til med dette innlegget :-p kanskje sympati, men aller mest alle gode råd mottas med takk :-) både på hvordan jeg skal komme meg igjennom dagene på jobb, og hvordan holde humøret oppe bland kolleger når jeg egentlig føler meg grønn i tryne..

Føler med deg.. her har kvalmen meldt seg for fullt også. Endte opp med å bli sykemeldt. Får ikke i meg særlig mat, og om jeg får det i meg så går det kanskje 45 min før jeg brekker meg

Har ikke så mye råd å komme med dessverre, men føler virkelig med deg!

Håper kvalmen roer seg for oss begge snart [emoji4]

Føler med deg.. her har kvalmen meldt seg for fullt også. Endte opp med å bli sykemeldt. Får ikke i meg særlig mat, og om jeg får det i meg så går det kanskje 45 min før jeg brekker meg

Har ikke så mye råd å komme med dessverre, men føler virkelig med deg!

Håper kvalmen roer seg for oss begge snart [emoji4]

Er så travelt på jobb nå med elevsamtaler som jeg må igjennom, så får meg ikke til å sykemelde meg. Men har siste dag med samtaler på mandag, og etter det så har jeg faktisk planlagt et par dagen fri/syk for å håpe at kvalmen roer seg litt...

Masse god bedring til deg også, kvalmen tar litt gleden vekk fra graviditeten nett nå :-/

Huff det er ikke noe kult... her er det og konstant kvalme :( den gir seg aldri og jeg har klart å bli forkjøla så hver gang jeg snyter meg brekker jeg meg i tillegg. Ingen oppkast enda, men masse brekkninger og uvell hele tiden :wtf:
Skulle gjerne hatt noe som hjalp da jeg er nesten "lammet". Har vært hjemme denne uken og ligget på sofaen og kjent på elendigheten :sorry: skulle egentlig vært på jobb en tur, men har ikke klart det :(

Vært kvalm siden før ikm og det blir ikke bedre. Veldig oppblåst i tillegg så kroppen føles ikke god. Blir kvalm av å spise også. Er i full jobb, men blir sliten. Håper jeg holder ut og at det går over om ikke så mange ukene. Pleier jo å bli bedre rundt uke 12.:)

Uff, høres ikke noe særlig ut!!! Her kom kvalmen skikkelig i helga (ble 7+0 søndag), og jeg er også kontinuerlig kvalm nå. Har kontorjobb så sånn sett ok, men er så kvalm at det er vanskelig å konsentrere seg. Jeg må legge inn hyppige mellommåltider for å komme gjennom dagen, litt nøtter eller frukt feks. Spiser mindre til lunsj også pga. kvalmen, så den deler jeg i to små måltider.

Vet ikke om jeg har noen revolusjonerende tips ellers dessverre...Vet noen synes det hjelper litt med ingefær, feks som te eller lignende, jeg synes ikke det hjelper noe særlig. For meg hjelper det mest å spise små, hyppige måltider - og så må jeg legge meg nedpå innimellom når det er som verst. De dagene det går i ett med barna er jeg mye kvalmere...Og så hjelper det å tenke at det heldigvis for de fleste er en begrenset periode - jeg har oftest blitt bedre rundt uke 12-13 jeg også [emoji4] Du får i alle fall masse sympati herfra!! [emoji173]️

Sender omtanken :) det må være ekstra ille når du må holde fokus på elevene.

Her begynte kvalmen i uke 4, og har nå skrudd seg opp mange hakk. Kastet opp rett før jeg skrev dette.
Skal holde kurs for eksterne deltakere i dag og gruer meg.

Huff det er ikke noe kult... her er det og konstant kvalme :( den gir seg aldri og jeg har klart å bli forkjøla så hver gang jeg snyter meg brekker jeg meg i tillegg. Ingen oppkast enda, men masse brekkninger og uvell hele tiden :wtf:
Skulle gjerne hatt noe som hjalp da jeg er nesten "lammet". Har vært hjemme denne uken og ligget på sofaen og kjent på elendigheten :sorry: skulle egentlig vært på jobb en tur, men har ikke klart det :(

Jeg tror det er det at jeg er så sliten som gjør det så gale...sover så dårlig på nettene også :-/ men lov å håpe at det går over rundt uke 12, og at det da blir enda flere grunner å glede seg til jul :-D :-p

Vært kvalm siden før ikm og det blir ikke bedre. Veldig oppblåst i tillegg så kroppen føles ikke god. Blir kvalm av å spise også. Er i full jobb, men blir sliten. Håper jeg holder ut og at det går over om ikke så mange ukene. Pleier jo å bli bedre rundt uke 12.:)

JA, vi får håpe det går over rundt uke 12, da er det enda en grunn til å glede seg til jul :-D...man får et så redusert liv slik som det er nå :-/

Masse god bedring <3

Jeg tror det er det at jeg er så sliten som gjør det så gale...sover så dårlig på nettene også :-/ men lov å håpe at det går over rundt uke 12, og at det da blir enda flere grunner å glede seg til jul :-D :p

Jeg får heldigvis sove relativt ok om natten :) selv med ei på 1,5 som skal helst være i senga med mamma og pappa :P
Jeg hadde gledet meg til å lage julekaker, men jeg tror ikke jeg klarer å lage de før kvalmen er over :( blir halve desember uten kaker, men det er kanskje greit det? :p

Uff, høres ikke noe særlig ut!!! Her kom kvalmen skikkelig i helga (ble 7+0 søndag), og jeg er også kontinuerlig kvalm nå. Har kontorjobb så sånn sett ok, men er så kvalm at det er vanskelig å konsentrere seg. Jeg må legge inn hyppige mellommåltider for å komme gjennom dagen, litt nøtter eller frukt feks. Spiser mindre til lunsj også pga. kvalmen, så den deler jeg i to små måltider.

Vet ikke om jeg har noen revolusjonerende tips ellers dessverre...Vet noen synes det hjelper litt med ingefær, feks som te eller lignende, jeg synes ikke det hjelper noe særlig. For meg hjelper det mest å spise små, hyppige måltider - og så må jeg legge meg nedpå innimellom når det er som verst. De dagene det går i ett med barna er jeg mye kvalmere...Og så hjelper det å tenke at det heldigvis for de fleste er en begrenset periode - jeg har oftest blitt bedre rundt uke 12-13 jeg også [emoji4] Du får i alle fall masse sympati herfra!! [emoji173]️

Ja, her kom den rundt uke 6, og er 7+2 nå og det blir bare verre :-/ men som du sier, jeg prøver å trøste meg med at når julen ringes inn så er forhåpentligvis kvalmen over også :-)
Masse god bedring til deg <3

Sender omtanken :) det må være ekstra ille når du må holde fokus på elevene.

Her begynte kvalmen i uke 4, og har nå skrudd seg opp mange hakk. Kastet opp rett før jeg skrev dette.
Skal holde kurs for eksterne deltakere i dag og gruer meg.

JA, er det som er verst...klarer ikke være 100% på jobb, og det må man neste være når man arbeider med barn. Håper det gikk fint på kurset i dag :-)

JA, er det som er verst...klarer ikke være 100% på jobb, og det må man neste være når man arbeider med barn. Håper det gikk fint på kurset i dag :)

Får håpe det roer seg litt, eller så må du kanskje vurdere å høre om sykmelding?

Takk for det. Heldigvis gikk kurset greit, unngikk alt av mat og unngikk dermed også mer opplast

Får håpe det roer seg litt, eller så må du kanskje vurdere å høre om sykmelding?

Takk for det. Heldigvis gikk kurset greit, unngikk alt av mat og unngikk dermed også mer opplast

Ja, burde kanskje det. Men det føles så dumt å gå i sykemelding for jeg er jo oppegående, bare konstant kvalm....får se det litt an. :-)

Back
Topp