Og der ble det godtestopp

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Var på første kontroll I dag siden uke 13 og har gått opp fra 57(før svangerskapet) til 69 kg. Ble fysisk dårlig da jeg så tallet. Er målt til 170 høy, så vet at det ikke et ille sånn I utgangspunktet :)

Før vi begynte som prøvere veide jeg 54 kg, så 69 er et høyt tall for meg! Går mye og spiser som normalt, men kroppen oppfører seg ikke normalt. Løsningen blir godtestopp frem til januar!!! Blir tøft å kutte fredagens smågodt :oops:

Har gått opp like mye selv, og jeg er bevisst på kostholdet, spiser ikke godteri for d frister ikke , men allikevel blir det sånn .
Det er no møkk !

Har gått opp like mye selv, og jeg er bevisst på kostholdet, spiser ikke godteri for d frister ikke , men allikevel blir det sånn .
Det er no møkk !
Spiser ikke mye snop selv. Spiser akkurat sånn jeg gjorde før svangerskapet. Har derfor ikke tenkt såå mye over det, men herregud. Blir mer fokus de siste ukene!! Hater at det skal være sånn. Har ikke noe I mot å gå opp anbefalt kg, men dette tar av. Kanskje vi stagnerer nå?

Syns det er trist om du skal nekte deg fredagskosen fordi du er gravid. Venninnen min var like slank som deg før svangerskapet, og gikk opp over 20 kilo. Hun spiste også som normalt, noen legger bare på seg mer. Når barnet var fire måneder var hun tilbake på startvekt, uten å ha slanket seg.:-) Amming tærer veldig på kroppen, og det blir ofte mye turgåing når man har baby. Så ville ikke bekymret meg for vektoppgangen.

Spiser ikke mye snop selv. Spiser akkurat sånn jeg gjorde før svangerskapet. Har derfor ikke tenkt såå mye over det, men herregud. Blir mer fokus de siste ukene!! Hater at det skal være sånn. Har ikke noe I mot å gå opp anbefalt kg, men dette tar av. Kanskje vi stagnerer nå?

Vi får krysse fingrene for at det stagnerer nå ja :)
Vil jo ikke overfokusere på vekta nå når jeg er gravid, men er vanskelig nå ja

Jeg legger også på meg endel når jeg går gravid, selv om jeg spiser som før graviditeten. (Pluss 9 kg uke 22) Tok det opp med jordmor på tirsdag å hun sa at noen bare går opp mye i vekt uansett hva man spiser når man er gravid, men de kan også gå fort ned igjen etterpå.
Jeg skal ikke kutte ut helga kosen vertfall :D

Syns det er trist om du skal nekte deg fredagskosen fordi du er gravid. Venninnen min var like slank som deg før svangerskapet, og gikk opp over 20 kilo. Hun spiste også som normalt, noen legger bare på seg mer. Når barnet var fire måneder var hun tilbake på startvekt, uten å ha slanket seg.:) Amming tærer veldig på kroppen, og det blir ofte mye turgåing når man har baby. Så ville ikke bekymret meg for vektoppgangen.
Godt å høre om andre I samme båt :) takk for betryggende ord!

Jeg veier som regel 54-55 kg. Er 1.63 høy. Før jeg ble gravid så veide jeg 58 kg. Nå har jeg gått opp 7 kg. Har ikke spist særlig mye godteri eller usunt etter jeg ble gravid heller. Hadde en godtestopp fra uke 12-16 fordi jeg spiste plutselig for mye og usunt, men nå er det normalt igjen. Jeg merker selv på kroppen min at jeg godt kan spise enda mer siden jeg blir dårlig hvis jeg ikke spiser det jeg føler at jeg trenger. Noen ganger bare må jeg ha noe søtt for å stabilisere blodsukkeret selvom jeg nettopp har spist god middag. Jeg mener man skal være bevist på det og ikke fråtse i usunn mat og snop, men så lenge man får i seg nok vitaminer og næring i løpet av dagen så er det helt innafor å spise litt godis innimellom :)

Jeg legger også godt på meg når jeg er gravid. Gikk opp 21 kg sist gang, og nå i uke 23 har jeg gått opp 9 kg. Regna med jeg sikkert legger på meg like mye som sist. Jeg spiser litt mindre en før jeg ble gravid, men jeg MÅÅÅÅÅ ha en sjokkis hver dag :p

Jeg gikk opp 30 kg forrige svangerskap! Jeg er 174 høy og veide vel rundt 50 kg før det svangerskapet, alltid vært tynn som en strek, så de 30kg var enormt mye for meg. Men en uke etter fødselen var jeg nede på 55 kg, og der har jeg vært siden:)
Jeg har aldri tenkt mye over hva jeg putter i munnen, har jeg lyst på noe godt så spiser jeg.
Nå er jeg i uke 22 og har gått opp 8kg omtrent, men er det som sist så skyter det i været den siste tiden:p

Jeg ville spist og kost meg, det meste raser nok av før du vet orde av det:)

Back
Topp