Og da var det min tur....

moia

Betatt av forumet
... til å bli dårlig. Sitter her og er mega kvalm, har sinnsykt vondt i hodet, føler at jeg har feber og er skikkelig uggen i kroppen... Æsj...  Jeg tørr ikke å ta noe paracet eller ibux med tanken på mini i magen (er 6+6). Hva gjør dere når formen er slik???

*beklager syteinnlegg*

moia skrev:
... til å bli dårlig. Sitter her og er mega kvalm, har sinnsykt vondt i hodet, føler at jeg har feber og er skikkelig uggen i kroppen... Æsj...  Jeg tørr ikke å ta noe paracet eller ibux med tanken på mini i magen (er 6+6). Hva gjør dere når formen er slik???

*beklager syteinnlegg*

Hei :)

Det er lov å syte litt oxo :)
Kvlamen kom kastende over meg på søndag(jeg er 6 uker i dag)...og murrende hodepine....jeg drikker mye vann, og spiser salt kjeks når kvalmen er som verst :) 
En tur ut i frisk luft funker oxo veldig fint :))) Lykke til :)

Ps: av og til er det lov å ta en paracet...men IKKE ibux :)

Du kan TRYGT ta paracet, men du bør ikke ta ibux. Var hos legen i går har vært helt elendig. Kjempe forkjøla, feber osv. Legen sa at paraceten var trygg, og hvis du trenger nesespray kan du bruke otrivin, for den kan gravide bruke, men ikke overdreven bruk såklart, saltvann er best!!

Håper du snart blir frisk igjen :)

er selv kjempe dårlig å klarer ikke jobbe 100 da jeg er såå kvalm, å sover masse. Var ikke slik m 1. Mann.. Gud jeg gleder meg til å få igjen energien! Lykke til med formen<3>

God bedring :-)

Har nettopp hat influensa og da jeg endelig var frisk fikk jeg oppkastsyke, herlig når jeg har behov for å småspise hele tiden for å ikke bli kvalm pga svangerskapet. Også kommer alt opp igjen. Tomhetsfølelse i magen er virkelig hva kroppen ikke vil ha nå i disse uker... Endelig frisk. Nyyyyter det :-D

kvalmen min har mer eller mindre gitt seg etter jeg begynte å ta b6 :)

Rett etter jeg hadde skrevet dette innlegget i går, så var det rett ut på do, og der kom hele middagen opp igjen.. Fysj.. Har også vært forkjøla. På søndag våknet jeg med en giga hoven drøvel, og tett nese. men drøvelen gav seg iløpet av dagen, og den tette nesa begynner å gi seg nå...

Takk for råd :) God bedring til dere også =)

BLÆemoticon  er så kvalm... var IKKE sånn med første man ;(
Og er ikke noe gøy å være på jobb når jeg sitter i en resepsjon heller :(
Men pga dette er så forskjellig fra første svangerskap, så tror jeg det er en liten jente i magen

Den svangerskapshodepinen er et mareritt altså! Den kommer hit med jevne mellomrom og ødelegger dager for meg også. *øssa*

Paracet skal man også være forsiktig med, det går inn på utviklingen av kjønnsorgan på den lille. Det er ved mye bruk, men når den lille er så liten - så er det lettere at den blir påvirket. Jeg tar ikke paracet, og har fått beskjed fra legen å ikke ta noe smertestillende, uansett hvor trygt det skal være.. Når hodepinen kommer så drikker jeg masse vann, og legger meg nedpå litt. Søvn er vel det eneste som faktisk fungerer...

MrsMeoh skrev:
Den svangerskapshodepinen er et mareritt altså! Den kommer hit med jevne mellomrom og ødelegger dager for meg også. *øssa*

Paracet skal man også være forsiktig med, det går inn på utviklingen av kjønnsorgan på den lille. Det er ved mye bruk, men når den lille er så liten - så er det lettere at den blir påvirket. Jeg tar ikke paracet, og har fått beskjed fra legen å ikke ta noe smertestillende, uansett hvor trygt det skal være.. Når hodepinen kommer så drikker jeg masse vann, og legger meg nedpå litt. Søvn er vel det eneste som faktisk fungerer...

Ja, det er det jeg også har hørt, at man ikke skal ta noen form for smertestillende.... Men men.... Vi må bare gjøre det beste ut av det, det er jo noen vidunder i vente!!!

Back
Topp