...Og beste kjøp/tips :-)

FruAH

Glad i forumet
Det var litt verre :-) Måtte spørre mannen og da kom han på:

Vi kjøpte en type ullpose/voksipose til bilsete på barnas hus noe lignende denne:
 Den vi kjøpte var kanskje ikke så fancy, men med et februarbarn var det godt å slippe så mye påkledning. Husker ikke helt prisen men lurer på om det var ca 700? Nå får vi jo brukt den enda lenger med et november barn!

Snille kusina mi hadde strikket en kjørepose med Vancouver-motiv (han ble født under OL) men den var altfor stor, og når den endelig passa var den for kort...

Og vippestolen var vi veldig fornøyd med:

Hadde kjøpt endel kluter fra sparkjøp og andre billige steder, men name-it har store og gode gulpekluter. Brukte de MYE!
NEWBORN 8 PACK NAPPIE, COMBI 1, list

Beste kjøpet var vel omslagsbody'er, så praktiske!
Og gulpekluter -likte veldig godt de store gulpeklutene fra BarnasHus :)

Hjemmestrikka ullklær, fra snille besteforeldre -gull verdt!

Da han var 3 måneder invisterte vi i en vibrerende vippestol, du og du den gjorde hverdagen min MYE lettere! Endelig fant han en plass han likte å sove =)
Før vippestolen kom i hus kunne jeg gjerne bruke 30 minutter, eller mer, på å få han til å sove i 20 minutter -slitsomt! I vippestolen sovnet han av seg selv og kunne sove opp mot en time :)

Babysete til baljen! :) Trygt og godt! 

Stokkesengen som kunne trilles rundt når hun sov og ikke minst at den var så liten de første månedene. Ellers så sverger jeg til bleiebøtten!! Steike jeg hater drittbleielukt!! 

Det beste kjøpet mitt ( uten om vognen selfølgelig) var ullposen til vogna, kjempe god og vippe stolen som gutten selv brukte til katapult med seg selv oppi var skummelt å se på, men fytti så han koste seg selv oppi der :-)

Enig med bleiebøtta altså!! :-)) Ellers har vi brukt vogna utrolig mye. Og Avent sin babycall (ikke den billigste og vi har hatt mye trøbbel med den, men med den supre kundeservicen til Phillips så sent de oss en ny og dyrere versjon like før jul helt gratis!) Og den er helt fantastisk. Den viser temp på soverommet til snuppa blant annet

Omslagsbodyer!!  Så slipper man å dra de over hodet!=)  Veldig enkelt og praktisk=)
Og de 5-pakningene med vaskekluter hos Princess!  De er små og mye, akkurat passelige til en liten en=)
Og badestol til badestampen! Genial=)

FruAH skrev:
Det var litt verre :-) Måtte spørre mannen og da kom han på:

Vi kjøpte en type ullpose/voksipose til bilsete på barnas hus noe lignende denne:
 Den vi kjøpte var kanskje ikke så fancy, men med et februarbarn var det godt å slippe så mye påkledning. Husker ikke helt prisen men lurer på om det var ca 700? Nå får vi jo brukt den enda lenger med et november barn!

Snille kusina mi hadde strikket en kjørepose med Vancouver-motiv (han ble født under OL) men den var altfor stor, og når den endelig passa var den for kort...

Og vippestolen var vi veldig fornøyd med:

Hadde kjøpt endel kluter fra sparkjøp og andre billige steder, men name-it har store og gode gulpekluter. Brukte de MYE!
NEWBORN 8 PACK NAPPIE, COMBI 1, list

Små vaske kluter på prinsess bruker de fortsatt til datteren de er myke og små lette å ha med seg i veska . Doctor brown flasker veldig gode brukte de til både vann og melk . flakeholder til vogna så det var lett for meg å ha med en drikke flaske til meg selv . Kommer sikkert på mere etter hvert men er enig med flere her om de omslagsbodyene og super nova babycall med temperatur måler helt super

Her er mine beste kjøpetips:
- Flanells eller gasvaskeluter (har sikkert hundrevis, de brukes hele tiden på alle barn ved vask av ansikt/ kropp og ved bleieskift)
- Mei tai. Genial bæresele som kan brukes på mage og rygg fra ungen er nyfødt til du ikke orker å bære den lenger (4-5 år)
- Babycall - fullstendig uunnværlig hos oss
- Ullpose/ voksipose ( Er så heldige å ha begge deler, en selvsydd voksi vi har i barnehagen og en ullpose som til og med min mor lå i da hun var nyfødt)
- Barnevogn er supert - og man trenger ikke den nyeste, mest fancy modellen heller, Vi har klart oss helt strålende med en gammel, sliten arvevogn)
- Potte og doring. Begge deler flittig i bruk fra 6 måneder.

Back
Topp