Oftere kontroll nå?

*trinemor*

Gift med forumet
Leste et sted at fra uke 32 skal man til kontroll hver 14 dag istedenfor hver måned. Noen som har hørt det?

Jeg har 4 uker mellom kontrollene fortsatt, og skal ikke til jordmor før 10 januar....

Da er jeg nesten 37 uker på vei :) Fødte 37+2 sist....

Jeg var hos jordmor 11.12. og har time til legen 21.12. Jeg er 32 uker påvei nå, så ja det skal vel være vanlig med annenhver uke nå... Du får ringe dem, og si at du ønsker annenhver uke nå, selv om det er noe de skulle ha fikset allerede, 10 januar var nå litt lenge å vente..

Tror det er helt vanlig i allefall på 2 gangs fødende.. var selv den 15 des og skal tilbake den 12 januar..men her er det bare og ringe Føden hvis man ønsker en ekstra kontroll da så.får man det..

Retningslinjene fra myndighetene er de jeg sa over her. Men for all del, føler man at man trenger flere kontroller, så er det jo bare å bestille flere timer.

Legen min har eit skjema ho går etter, og der står det kvar fjerde veke fram til veke 36, så kvar andre (ikkje heilt frå byrjinga sjølvsagt, men frå omlag der me er no). Men om du går både til jordmor og lege så er det jo berre å ta dei litt i "utakt"? Ellers er det jo alltid mogeleg å få fleire kontrollar om ein ynskjer det.

Okey :)

Da er det sikkert normalt slik det er satt opp. Er jo andregangsfødende også, så har jo ikke like mye spørsmål som første gang :)

Jeg fikk også beskjed om at kontrollene ville bli oftere nå. Jeg skal til jordmor i morgen og legen den 13 januar. Så blir ca 3 uker mellomrom her

Back
Topp