Ofte oppkast

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg synes jenta mi på 2.5 har kasta opp mye i det siste. Det går en stund mellom hver gang. Hun kasta opp én kveld i uka, 3 uker i januar, pga slimhoste. Den er nå delvis gitt seg og hun hoster ikke mye lenger. Nå i dag kasta hun opp igjen, etter å ha "spist" bare en drikkeyoghurt, den samme som hun har fått med seg i barnehagen og spist der den siste uka. Aldri reagert på noe melkeprodukter. Kan dagens oppkast være pga den yoghurten? Blir litt betenkt når hun kaster opp så "ofte"..

Om hun har mye slim i halsen, så er ikke melkeprodukter så lurt å gi. det kan føre til oppkast.
Men jeg ville nok ringt legen og hørt litt jeg, de har nok noen svar

Det vet jeg, hun får ikke melkeprodukter når hun er slimete. Hun er jo ikke det nå, så derfor lurer jeg på om hun kan kaste opp pga yoghurten.. Om hun skulle hatt noe annet i magen først

Barn har aktiv brekningsrefleks bla fordi dei ikkje skal sette noko i halsen, derfor brekker dei seg og kastar da gjerne opp oftere enn voksne. Om eit barn brekker seg rett etter å ha drukket er det veldig lett at det kjem opp igjen.
Syns egentlig ikkje det er så ofte i og med at dei første gangene var pga slim, og denne gangen ikkje var det, men om det fortsetter uten at det er slim kan det vera greit å sjekke ut:)

Back
Topp