Ofte feber og mye hjemme

PetiteMoi

Glad i forumet
Hei, jeg venter nå på time hos fastlege klokka 14.00 men må bare høre her for å kanskje roe tankene mine.

lille er i dag 13måneder å har siden hun begynte i barnehage for 3 mnd siden hatt feber nesten annen hver uke (aldri målt høyere enn 38,9) er det kanskje noe annet som ligger bak? Noen tester jeg bør spør som? Jeg og pappaen er snart tom for dager hjemme med sykt barn. Vi merker aldri noe mer på hun enn at hun er varm og måler høy temp. Spiser alltid normalt, leker og sover normalt.
 
Jeg har lest at noen premature barn kan få feber av overstimulering. At de blir veldig varme av at det skjer mye rundt dem. Det er sikkert likt for noen barn født til termin også. Hvis ikke barnet har noen andre symptomer. Kanskje dere kan se om tempen går ned når barnet får mer hvile?
 
Jeg har lest at noen premature barn kan få feber av overstimulering. At de blir veldig varme av at det skjer mye rundt dem. Det er sikkert likt for noen barn født til termin også. Hvis ikke barnet har noen andre symptomer. Kanskje dere kan se om tempen går ned når barnet får mer hvile?

det er det som er rart, i dag morges etter 13 timer søvn var hun super varm. Målte til 38,3. fikk frokost og melk målte på nytt 1 time etter til 38,7. hun sitter nå på gulvet å leker som bare det med duplo og fargestifter.

Siden hun har feber så ofte prøver vi å holde Paracet til hun viser ubehag. Hun er også født til termin.
 
det er det som er rart, i dag morges etter 13 timer søvn var hun super varm. Målte til 38,3. fikk frokost og melk målte på nytt 1 time etter til 38,7. hun sitter nå på gulvet å leker som bare det med duplo og fargestifter.

Siden hun har feber så ofte prøver vi å holde Paracet til hun viser ubehag. Hun er også født til termin.
Så rart! Jeg vet også det finnes noe som heter periodisk feber syndrom, men da tror jeg man får andre symptomer også. Håper legen har noen gode svar til deg!
 
Da var oppdateringen her. Blodprøver og alt er fint. Sluttet helt å drikke og spise på torsdag så legevakten i går. Hovne mandler var diagnosen. Etter samtale med svigermor var samboeren min også kjempe masse syk når han var liten. Så tusen takk sier jeg Nå er hun litt på bedringens vei å klarer å spise litt "avocado is med melk"
 
Da var oppdateringen her. Blodprøver og alt er fint. Sluttet helt å drikke og spise på torsdag så legevakten i går. Hovne mandler var diagnosen. Etter samtale med svigermor var samboeren min også kjempe masse syk når han var liten. Så tusen takk sier jeg Nå er hun litt på bedringens vei å klarer å spise litt "avocado is med melk"

Høres ut som ganske kjent problemstilling, dessverre. Noen er mer syk enn hva de er i barnehagen det første året :-/ hilsen barnehagelærer/pedagogisk leder i barnehage
 
Høres ut som ganske kjent problemstilling, dessverre. Noen er mer syk enn hva de er i barnehagen det første året :-/ hilsen barnehagelærer/pedagogisk leder i barnehage
Det første barnehageåret hadde førstemann 29 sykedager totalt. Da tror jeg ikke han var syk etter mars måned :eek: noen barn er bare mer syke, sånn er det bare. Nå etterpå har han på to år vært hjemme 1-2 dager..... husker ikke sist han var hjemme pga sykdom igrunn:) det vlir heldigvis bedre:sorry:
 
Fastlegen nevnte også covid som en av grunnene til at hun lett blir syk. Har bare vært med meg og pappaen. Så ikke omgitt av noe særlig av baselusker.
 
Back
Topp